شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024

انارما چندی پیش با حسن بهنویی یکی از نارنجی پوشان زحمت شهر انار مصاحبه ای انجام داده است که امروز در آستانه روز جهانی کار و کارگر منتشر میشود:

گفت و گویی انارما با حسین بهنویی نارنجی پوش دوست داشتنی
انارما چندی پیش با حسن بهنویی یکی از نارنجی پوشان زحمت شهر انار مصاحبه ای انجام داده است که امروز در آستانه روز جهانی ” کار و  کارگر” منتشر میشود:
انارما : خود را معرفی کنید:
 من حسن بهنویی فرزند عباس متولد سال ۱۳۴۹هستم و از سال ۱۳۸۱به همراه دوست و همکارم حسین گلشنی وارد بخش خدمات شهری شهرداری انار شدم.
از همان ابتدا در بخش خدمات مشغول بکار شدید؟
بله.از ۱۲سال پیش تاکنون به همراه حسین گلشنی با پوشیدن لباس نارنجی آلودگی و گرد و غبار را از چهره شهر پاک کردیم.
ساعت کار شما چگونه است؟
مدتی ساعت کار ما بگونه ای بود که روز ها برای جارو کردن خیابان ها می رفتیم اما هم اکنون  شب ها ۷ساعت  موظف به تمیز کردن خیابان های  سطح شهر هستیم.

با توجه به اینکه ۱۲سال در این لباس هستی و تقریبا در تمامی خیابان های شهر مشغول نظافت بودی از وضعیت تمیزی سطح شهر راضی هستی؟
راستش را بخواهید هنوز نه. البته مردم نسبت به سال های گذشته قدری در رعایت نظافت شهری بیشتر کمک میکنند و زباله را در جای مخصوص خود میریزند اما همچنان وقتی برای جارو کردن خیابان ها و معابر سطح شهر میروم از اینکه مردم به راحتی زباله ها را روی زمین میریزند و چهره شهر را زشت میکنند آزرده خاطر میشوم .البته این وظیفه من است که خیابان ها را نظافت کنم اما اگر همشهریان قدری در رعایت نظافت شهری به من و همکارانم کمک کنند نه تنها بار سختی کار را برای ما شیرین میکنند بلکه شهری زیبا و چشم نواز برای خود بوجود می آوردند.

IMG_5303

طرز برخورد مردم با یک رفتگر شهر چگونه است؟
خدارو شکر خوب است.البته در سال های گذشته قدری بچه ها برای ما دردسرساز می شدند و بزرگسالان نیز به دید ارباب رعیتی به ما نگاه میکردند ولی خداروشکر در این سال های اخیر مردم به مهربانی خاصی با من و همکارانم رفتار میکنند و همیشه در کوچه و خیابان با روی خوش با من احوال پرسی میکنند.
از مردم چه انتظاری دارید؟
با توجه به اینکه خود یکی از رفتگران شهر هستم از مردم میخواهم به رعایت نکات نظافتی توجه داشته باشند و درخواستم بیشتر در دوقسمت است یکی اینکه از مردم میخواهم زباله های خود را سرساعت معین شده دم در خانه بگذراند و دیرتر نگذارند تا گربه ها آنها را پاره نکنند  و دوم از همه همشهریان عزیز درخواست دارم در زمان برگزاری مراسمات مختلف که در خیابان ها شربت داده میشود از انداختن لیوان ها برروی زمین خودداری کنند چرا که جمع آوری لیوان های یک بار مصرف کار بسیار مشکلی است و نمیشود با جارو آنها را جارو کرد و باید یکی یکی آنها را با دست جمع کرد.
خودتان چقدر به نظافت و پاکیزگی اهمیت میدهید؟
بسیار. من خودم در امر زندگی روزمره ام به رعایت پاکیزگی بسیار اهمیت میدهم و مثلا لباس فرم خود را هرروز که از سرکار می آیم برای روز بعد میشویم و در کارهای خانه هم تمیزی اطاق ها و سرساعت بیرون گذاشتن زباله برای من بسیار مهم است.
مشکلی هم در این ۱۲سال برای شما از لحاظ سلامت جسمی پیش آمده است؟(این سوال را همسر آقای بهنویی جواب داد)
بله. در این دوسال اخیر گهگاهی بدلیل اینکه زباله های سطح خیابان وزن و حجم بالایی دارند و قدری جارو کردن آنها سخت است دچار پهلو درد های شدید می شود و تقریبا همیشه وقتی که از سرکار می آید سرفه های سنگین و مداومی بدلیل گرد و غبار ناشی از جمع آوری زباله ها میکند.

IMG_5300

از کار خود راضی هستید؟رفتگری را چگونه شغلی می بینید؟
بله خداروشکر .البته که هرکاری سختی های خاص خودش را دارد اما بنده علیرغم مشکلات و مشقت های فراوان ، کار خود  را دوست دارم.به نظر من رفتگر بودن شغلی است همانند سایر شغل ها (چه اداری و کارمندی و چه کارآزاد و کارگری).ما باید همانگونه که برای یک کارمند و رئیس اداره ارزش و شخصیت قائلیم همان ارزش را هم برای یک کارگر زحمت کش شهرداری قائل باشیم چرا که اگر این قشر نبودند معلوم نبود از لحاظ نظافت شهری و آلودگی چه بلایی بر سر شهر می آمد.
از مسئولین چه توقعی داری؟
از شهردار محترم یک تقاضا دارم و آن اینکه اگر امکانش هست با توجه به سختی کار ما و اینکه در این کار انسان زود توانش برای ادامه تحلیل میرود در زمان زودتری رفتگران بازنشسته شوند.
و حرف آخر؟
خدابزرگ است.

IMG_5298

دیدگاه کاربران

ح-ا-ا پنج‌شنبه 30 آوریل 2015 - 11:55 ق.ظ

حرف حساب

شهروند پنج‌شنبه 30 آوریل 2015 - 12:55 ب.ظ

ازهمینجا دستتونومیبوسم تمام کارگران زحمت شهرداری

رضا پنج‌شنبه 30 آوریل 2015 - 1:53 ب.ظ

خدا بزرگ است .. عجب حرف اخر سنگینی… این یعنی ی عالمه حرف داشته درد داشته ولی ناونسته بگه وتوکلش بخداست… امیدوارم.خداوند دست چنین مردان پاک ومهربانی را هم در این دنیا وعم در دنیا دیگر بگیرد

شهروند پنج‌شنبه 30 آوریل 2015 - 3:10 ب.ظ

اقای بهنویی خدا پشت وپناهت،،خیلی دوست داریم

نام و نام خانوادگی پنج‌شنبه 30 آوریل 2015 - 3:47 ب.ظ

خدا پشت و پناهش دلش پر درد اما به مشکلات میگه خدا بزرگه !!! اما قشر مرفع جامعه در مشکلات میگه خدایا اینم شانس ماست؟؟؟

نام و نام خانوادگی پنج‌شنبه 30 آوریل 2015 - 5:57 ب.ظ

خسته نباشیدبه همه رفتگران وکارگران که کم درامد هستند هیچ وقت از یاد خدا غافل نیستند

نام و نام خانوادگی پنج‌شنبه 30 آوریل 2015 - 8:01 ب.ظ

خدا آقای بهنویی و همه رفتگران را حفظ فرماید ، آمین

م.ر اسلامی فر جمعه 1 می 2015 - 8:10 ب.ظ

از طرف بیان و تفکر یه شخص معلوم میشه که چه دنیای علمی درونش نهفته‌ است
این نارنجی پوش نازنین شهر ما واقعا داناست……به ایشون هر مسئولیتی که بدن کارشونو درست انجام میدن…..خسته نباشی سرورم که با دستای پر مهرت تن زمین رو نوازش میکنی…..
خدا قوت قهرمان……..خدا بزرگ است…آری.

کارمند جمعه 1 می 2015 - 11:53 ب.ظ

واقعا مظلوم و افتاده هست کنارش که بشینی خیلی حرفهای قشنگی می زند با هر کی از کنارش رد میشه احوال پرسی میکنه و مخلص واقعی هست یک بار امتحان کن متوجه میشی پاک و صادق است

هستی چهارشنبه 6 می 2015 - 12:04 ب.ظ

مرسی از اینکه بفکر تمیزی ونظافت شهرمون هستین آقای بهنویی!!!!!!!!!!
ای کاش که مردمان شهرمون هم بفکر پاکیزگی شهر وسلامت عم.م مردم عم ازکوچک وبزرگ وهمچنین سلامتی این عزیزان زحمتکش بکوشند وآشغال نریزند………….

در به در دوشنبه 11 می 2015 - 4:14 ب.ظ

خداحافظت باشه رفتگر مهربون

نام و نام خانوادگی دوشنبه 1 ژوئن 2015 - 9:45 ق.ظ

خدا قوت

ارش67 جمعه 19 ژوئن 2015 - 10:11 ق.ظ

مسئولین باید از این اقا یاد بگیرن.

علی دوشنبه 29 ژوئن 2015 - 10:01 ق.ظ

کاش فرهنگ برخی از مردم در زمان پخش شیرینی و شربت در خیابان ها به اندازه ای بودکه به خود اجازه نمی دادند لیوان های یکبار مصرف را در سطح خیابان رها کرده و باعث زحمت آقای بهنویی و همکاران محترمشان گردد

نام و نام خانوادگی یکشنبه 27 دسامبر 2015 - 2:41 ب.ظ

آقای بهنویی از نظر اخلاقی یکه یک است و همیشه هم با توجه به کار سختی که داره باز لبخند بر لب دارد و به همه احترام میگذارد و در مراسم مذهبی و نماز جمعه و جماعت با شوق شرکت میکند.

نام و نام خانوادگی یکشنبه 27 دسامبر 2015 - 3:17 ب.ظ

خدا قوت مرد خدا

ناشناس بمونم بهتره دوشنبه 28 دسامبر 2015 - 12:24 ق.ظ

ببخشید ایشون چجوری عکسشون رفته تو اینستاگرام پوریا پور سرخ؟؟
اون اومده انار یا ایشون رفته تهران؟؟

علي أسدي دوشنبه 28 دسامبر 2015 - 6:02 ب.ظ

فقط میتونم بگم دم اینجور آدمایی گرم،خدا نگهدارتون .

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی