جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024

روزنامه اصلاح طلب «آرمان» که در انتشار کارتون ها و کاریکاتورهای توهین آمیز ید طولایی دارد در اقدامی غیرقابل تصور طرح گرافیکی موهنی را تحت عنوان شهدای غواص در شماره روز چهارشنبه خود چاپ کرد. ..

توهین در روزنامه آرمان۴

به گزارش انارما به نقل از  «خبرگزاری دانشجو» پس از برگزاری باشکوه مراسم تشییع شهدای گمنام در تهران که مورد توجه مقام معظم رهبری نیز واقع شده و ایشان از آن به عنوان یکی از به یادماندنی ترین حوادث انقلاب یاد کردند؛ طبق معمول عده ای سودجو که این پشتیبانی ملت از نظام و انقلاب به مذاق شان خوش نیامده است برچسب زنی به حضور حماسی ملت را آغاز کرده و عده ای نیز سعی داشتند کینه آشوبگری هایشان در فتنه ۸۸ را بار دیگر با هوچی گری رسانه ای و متهم کردن بصیرت ملت به سوء استفاده سیاسی از شهدا، به رخ بکشند.

متاسفانه برخی نیز با سوءاستفاده از نسبت های خانوادگی که با افراد شاخص و مورد احترام ملت ایران دارند سعی در برهم زدن شور و نشاط انقلابی حاصل از برگزاری این مراسم داشته و با یادآوری اسامی متهمین و مجرمین فتنه ۸۸ تلاش کردند تا به زعم خود، مراسم با شکوه ادای احترام به شهدای گرانقدر را غبار آلود کنند.

 

رسانه های اصلاح طلب نیز به صورت یکپارچه با مانور روی ادعای «سوءاستفاده سیاسی از تشییع شهدا» و اتلاق کردن عنوان هایی همچون دلواپسان، مخالفان دولت و… به ملتی که در انتقاد به روند دیپلماسی خارجی دولت و حمایت از عزت ملی شعارهایی سر داده بودند، سعی در ادای دین به جریان تلخ کردن کام ملت داشتند.

 

در این میان روزنامه اصلاح طلب «آرمان» که در انتشار کارتون ها و کاریکاتورهای توهین آمیز ید طولایی دارد در اقدامی غیرقابل تصور طرح گرافیکی موهنی را تحت عنوان شهدای غواص در شماره روز چهارشنبه خود چاپ کرد.

توهین در روزنامه آرمان۲

این طرح که در صفحه آخر این روزنامه و در ستون مربوط به کارتون روز چاپ شده بود توسط محمد طحانی طراحی شده و شهدای غواص را در شمایلی نامناسب که برهنگی کامل را تداعی می کند نشان می دهد. در این اثر ۶ غواص که به نظر برهنه هستند با دستان بسته، عورتشان را پوشانده و با چشمانی که پشت عینک های غواصی پنهان شده رو به بالا در حرکت هستند.

 

نقطه طلائی(مرکز توجه و نقطه ای که در نگاه اول نظر مخاطب را به خود جلب می کند) در این طرح دستان بسته این غواص هاست که در خلال این برهنگی ظاهری روی عورت قرار گرفته و اندام تحتانی را پوشانده است. گفتنی است رنگ های استفاده شده در این اثر نیز رنگ هایی کدر و مرده انتخاب شده است که در هنرشناسی پیامی از تقدس را منتقل نمی کند.

 ۱۶٫indd

این طرح گرافیکی شباهت بسیار زیادی به تصویرسازی توهین آمیزی دارد که یک گرافیست ایرانی ساکن هلند مدتی قبل با ادعای ادای احترام به شهدای غواص طراحی و منتشر کرده بود. «م.ه» که از نزدیکان شاهین نجفی نیز هست در تصویر سازی خود مردی کاملا برهنه را در محراب مسجد به تصویر کشیده که فین غواصی به پا دارد و دست هایش نیز به همان صورتی که در توضیح طرح روزنامه آرمان ذکر شد بسته شده و روی بدنش قرار دارد. این طراح در رزومه خود توهین به حجاب و چادر را نیز دارد.

 توهین در روزنامه آرمان

لازم به ذکر است که جدای از کپی برداری که طراح روزنامه آرمان از آن طرح توهین آمیز کرده است، در طرح مذکور فیگور غواص ها، برهنگی شان و همچنین نوع بال هایی که برای آن ها انتخاب شده است کاملا به سبک آثار دوره رنسانس نقاشی شده اند.

 

گفتنی است، در دوره رنسانس با هدف اسطوره زدایی از هرآنچه که کلیسا مطرح کرده بود سوژه های مقدس را بدون هاله های الهی تصویر کرده و سعی داشتند به پست ترین شکل ممکن که همان برهنگی است مقدسات را عناصری زمینی، دنیوی و فاقد ارزش معرفی کنند؛ از این رو در این دوره از تاریخ آثاری وجود دارد که در آن ها حتی سعی در تقدس زدایی از انبیاء الهی شده است.

 

  طرح روزنامه آرمان با واکنش های زیادی از سوی مردم در فضاهای مجازی مواجه شده و در این رابطه هشتک «توقیف روزنامه آرمان» یکی از پر استفاده ترین هشتک ها است. باید دید مسئولین نظارت بر مطبوعات و همچین وزارت ارشاد در این زمینه چه اقدامی انجام می دهند.

 

دیدگاه کاربران

نام و نام خانوادگی پنج‌شنبه 18 ژوئن 2015 - 10:26 ب.ظ

به خداوندی خدا گریه م گرفت به خداوندی خدا گریه کردم ، یا رسول الله دل مارو آتیش زدن ، زندگیشونو به آتیش بکش ، آمین

نزدیک به اول پنج‌شنبه 18 ژوئن 2015 - 10:44 ب.ظ

ورود دوباره به موقع شهدا همان قدر که همراهان ولایت رو شاد کرده و جلوی یک انحراف دیگر رو گرفته، به همان اندازه هم دشمنان اسلام و انقلاب رو ناراحت کرده!!! آرمان معلومه خیلی سوخته! به قول شهید بهشتی عصبانی شوید و از این عصبانیت بمیرید

فاطمه پنج‌شنبه 18 ژوئن 2015 - 10:53 ب.ظ

خوندن این مطلب هم خالی از لطف نیست
http://www.farhangnews.ir/content/128811

نام و نام خانوادگی پنج‌شنبه 18 ژوئن 2015 - 11:03 ب.ظ

میدونین که این روزنامه در اصل مال کیه؛ خوب درنتیجه پشتشون گرمه کاری بهشون نداره

علیرضا پنج‌شنبه 18 ژوئن 2015 - 11:11 ب.ظ

اختلاف اصلی این طیف نه با حاضران در تشییع شهدا و شعارهای آنها علیه آمریکا، بلکه بر سر اصل شهدا و مقدسات است. چنانچه در این تصویر موهن منتشر شده از شهدای غواص، دستهای بسته شده آنها بر روی عورت هایشان قرار گرفته و با بدن های عریان در حال معراج به سوی خدا هستند! این طرح گرافیکی به خوبی نشان داد دعوای اصلی بر سر مصادره شهدا نبوده و نیست! دعوای اصلی اینجاست که یک ملت از شهدا و آرمانهایشان حرف می زنند و خواستار تداوم آن هستند و اقلیتی دیگر به اسم هنر و روشنفکری و … تحمل چنین چیزی برایشان ممکن نیست! آنها شهدا را نه تنها قبول ندارند که مزاحم کار خودشان می دانند در غیر این صورت لزومی نداشت به بهانه تجلیل از آنها، موهن ترین طرح گرافیکی ممکن از آنها را منتشر کنند.
دیدن این لینک هم از خیرگزاری دانشجو خالی از لطف نیست
http://www.snn.ir/detail/News/419422/1579

ح-ا-ا پنج‌شنبه 18 ژوئن 2015 - 11:23 ب.ظ

برعکس نگفتید.گویادلواپسان و۲آتشه هابودندکه به اسم شهیدوشهادت (آنهاراسپربلای خودقرارداده وهرآنچه خواستندگفتند)ومراسم رابه هم زدندوبه ظریف شریف ودلسوزوزحمتکش ورئیس جمهورمحبوب ناسزاگفتند

نام و نام خانوادگی جمعه 19 ژوئن 2015 - 4:48 ق.ظ

واقعآ اگر دلسوز شهدا و یاد و نام آنها باشی می فهمی که این تصاویر غیر الهی و مسخره است اما به حساب خودشان طوری طراحی کرده اند که نتوان به آنها گیر داد و بصورت بال و فرشته درآورده اند ، خدا لعنتشان کند آخه شما را چه به طراحی تصویر این شهدای عزیز

علی جمعه 19 ژوئن 2015 - 10:21 ق.ظ

مهم تر از همه اینکه اصلا کسی به چشم های این غواص ها دقت نمی کنه! چشم های درخشان glowing eyes معمولا برای زامبی ها ، جن زده ها و افراد شیطان صفت به کار می ره. یه جستویی کنید دستتون میاد که glowing eyes نشانه شیطان و شیطانی بودن یا تسخیر توسط نیروهای شیطانیه.

نام و نام خانوادگی شنبه 20 ژوئن 2015 - 8:47 ق.ظ

رئیس جمهور محترم هنر ارزشی و غیرارزشی نداریم؟؟؟

نام و نام خانوادگی شنبه 20 ژوئن 2015 - 3:13 ب.ظ

طرح اول هیچ مشکلی نداره.میدونیم که وقتی لباس غواصی میپوشیم کاملا چسبیده ب بدن میباشد و تقریبا بدن نمایان میباشد و نشانه این طرح وجود ماسک و کفش غواصیست که لباس بر تن دارند و اینکه دستانشان جلو بدن است نشان از شهادت در اوج حجب و حیاست/و تصویر دوم احتمالا طراح خاسته عروج واقعا بی الایش و مظلومانه را ب پرده بکشه/مهم چشم و ذهن ماست که چه جیز را ببیند/اگر ذهن ازاد و پاک باشد انچه را که باید ببیند میبیند نه انچه را که چشم دمبال میکند

ف و شنبه 20 ژوئن 2015 - 5:07 ب.ظ

خدا لعنتوش کنه اینا مثل اون افرادی هستن که هرچی پیامبران وایشون معجزه می آوردن بازم روی کفرشون پافشاری میکردن.
نرود میخ آهنین در سنگ

توانا بود هرکه دانا بود یکشنبه 21 ژوئن 2015 - 12:26 ق.ظ

تکبیر…الله اکبر الله اکبر خامنه ای رهبر مرگ بر ضد ولایت فقیه مرگ بر فتنه گر.. دمت گرم دادا..

نام و نام خانوادگی یکشنبه 21 ژوئن 2015 - 8:35 ق.ظ

دوست عزیز لباس غواصی تنگ هست درست ولی نه دیگه تا این حد که خط بدن دیده شود؛ ماسک، کفش و همینطور دستکش کاملا در این طرح مشخصه ولی چرا ماچیزی به اسم لباس نمیبینیم جز اینکه بدن رو با رنگ سیاه و خاکستری رنگ کردن؛ اگه یه سرچ توی اینترنت بکنی به راحتی میتونی عکس لباس غواصی و حتی عکسای غواص های عزیز کشورمون رو در زمان جنگ ببینی!!!

ناشناس دوشنبه 22 ژوئن 2015 - 8:28 ق.ظ

مدیر مسئول روزنامه آرمان موضع گیری و مطالب منتشره از سوی برخی رسانه ها در باره طرح شهدای غواص چاپ شده در این روزنامه را برگرفته از نگاه سیاسی و بیانات مغرضانه آنها عنوان کرد.

حسین عبداللهی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه رسانه ایرنا، با اشاره به انتشار کاریکاتوری درباره شهدای غواص در روزنامه آرمان که موجب شکل گیری اعتراض هایی در برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی علیه این روزنامه شد، گفت: این نه یک کاریکاتور بلکه یک طرح است که نشان دهنده پرواز شهدای غواص با دسته های بسته به سوی آسمان را نشان می دهد.

عبداللهی تصریح کرد: متاسفانه برخی سایت ها و یک خبرگزاری خاص با بیان مطالبی مغرضانه درصدد تحریک احساسات مردم و دامن زدن به مطالب غیر واقعی علیه این روزنامه شدند درحالی که ما نیز به عنوان مسلمان ، شهدا را متعلق به همه جامعه و کشور می دانیم.

وی ادامه این گفت وگو را با طرح پرسشی ادامه داد و افزود: اکثر کارکنان روزنامه آرمان از خانواده های معظم شهدا و افراد مذهبی و مسلمان هستند پس چگونه می توان در روزنامه ای که همه اعتقاد به ادامه راه شهدا و ترویج و تبیین و معرفی فرهنگی ایثار وشهادت دارند دست به چاپ کاریکاتوری توهین آمیز علیه شهدا بزند؟!

عبداللهی با اشاره مجدد به چاپ تمامی صفحه اول این روزنامه به مطالب با موضوع تشییع با شکوه پیکر مطهر شهدا؛ بعد در گوشه صفحه ای به توهین بر آنها بپردازند؟ آیا هیچ عقل سلیمی می تواند این موضوع را باور داشته باشد؟

مدیر مسئول روزنامه آرمان افزود: ما هم معتقدیم که شهدا پاک ترین انسان های روز زمین هستند و لذا با این تفکر هیچ کس به خود اجازه نخواهد داد به آنها توهین و جسارت کند.

وی در ادامه با اشاره به طرح گرافیکی روزنامه آرمان گفت: در این طرح نشان داده شده که شهدای غواص در حال صعود بسوی معبود و آسمان هستند.

به گفته وی ، در این طرح لباس کامل غواصی به تن این شهدا است و به مانند زمانی که پیکر آنها را سردار باقرزاده نشان و توضیح می داد دست آنها بسوی جلو گذاشته شده است.

وی ادامه داد: شما هر طور دست کسی را از جلو ببندید دست به همین حالت می ایستد پس چگونه این تداعی می شود که دست آنها را ما از قصد روی تن برهنه گذاشته ایم؟ اینکه مسئله را از دید غیر حرفه ای و سیاسی و مغرضانه نگاه و تفسیر کنیم واقعا دور از انصاف یک انسان مسلمان است.

وی در پاسخ به برخی انتقادات گفت : در این طرح به هیچ عنوان پیکر شهدای غواص برهنه نیست ، بلکه طراحی براساس لباس و پوشش غواصی صورت گرفته است و هیچ گونه قصد جسارت و توهینی نبوده است.

مدیر مسئول روزنامه آرمان افزود: این نشریه نیز به مانند تمامی رسانه ها بر وظیفه شرعی خود در قبال خون شهدا و مقام شامخ آنها عمل کرده و به رسالت حرفه ای خود پرداخته است.

وی تاکید کرد: ما باز هم ضمن تجدید میثاق مجدد با خون شهدا اعلام می داریم که هرگز قصد توهین و جسارت به مقام شامخ شهدا را نداشته و فقط در این طرح صعود شهدای غواص بسوی خدا و آسمان را طراحی کرده ایم و لاغیر.

عبداللهی ادامه داد: متاسفانه عده ای با نگاه سیاسی خاص به دنبال ضایع کردن دیگران هستند و ظالمانه دیگران را به تمسخر گرفته و به دنبال اهداف سیاسی خود هستند.

علیرضا دوشنبه 22 ژوئن 2015 - 2:50 ب.ظ

جو زده نشید جماعت خوارج، دارن با احساساتتون بازی میکنند، کمی هنر بشناسید

من منم چهارشنبه 24 ژوئن 2015 - 5:56 ب.ظ

بابووووووووووووو ما ایرانیاهرچیزی رو ک نفهمیم چیه میگیم هنریه یا تهاجمه آخه این عکس کجاش بی حرمتیه خب ب عرش رفتن دیگه با دست بسته دیگههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

اناری یکشنبه 12 جولای 2015 - 12:57 ق.ظ

مرگ بر ضد ولایت فقیه

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی