جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024

کارشناس قرآن ،عترت و نمازدر اولین نماز جماعت سال تحصیلی جدید :شرکت در مراسم مذهبی از قبیل نماز جماعت، در پرورش عواطف دینی نوجوانان موثر است…

IMG_6734
به گزارش انارما ، حجت الاسلام باقری کارشناس قرآن ،عترت و نمازدرمراسم  اولین نماز جماعت سال تحصیلی جدیدگفت :  شرکت در مراسم مذهبی از قبیل نماز جماعت، نماز جمعه، مراسم اعیاد مذهبی، مراسم سوگواری در ماه محرم، مراسم شب های قدر، جلسات دینی و سایر جلساتی از این قبیل در پرورش عواطف دینی کودکان و نوجوانان بسیار موثر است. حضور در این قبیل برنامه ها پیوند قلبی آن ها را با دین و معنویات افزایش می دهد و زمینه را برای شکوفایی ایمان فراهم می سازد.
 
 حجت الاسلام باقری با مهم دانستن نقش معلمان پرورشی اظهار داشت: نفوذ کلام، محبوبیت و جاذبه مربیان پرورشی، حضور دبیران و کارکنان در نماز جماعت مدارس و همچنین روابط صمیمانه مسئولان مدرسه با دانش‌آموزان می‌تواند گرایش آنان به سمت نماز را افزایش دهد.
وی همچنین گفت : یکی از مسئله های مهم در تربیتی دینی کودکان و نوجوانان این است که به موازات آموزش تعالیم دینی و پرورش فکری و اعتقادی آن ها، لازم است عواطف دینی نیز در آن ها رشد و گسترش یابد.در دوره کودکی و نیمه نخست دوره نوجوانی اهمیت این امر بیشتر است.
کارشناس قرآن ،عترت و نماز تاکید نمود  :طولانی نکردن اقامه نماز و تعقیبات نماز نیز باید در مدارس در نظر گرفته شود تا دانش‌آموزان خسته نشوند و با علاقه و اشتیاق نماز بخوانند. روحانیون نیز باید با داشتن حوصله، خوش‌اخلاقی در جذب دانش‌آموزان به نماز تلاش کنند.
وی افزود: عواملی مانند عوامل فردی، خانوادگی، درون‌مدرسه‌ای، هم‌سالان، محیط اجتماعی و عوامل فیزیکی داخل مدرسه در گرایش دانش‌آموزان به سوی نماز مؤثر است.
باقری در پایان با اشاره به نزدیک بودن خدا به انسان اظهار کرد: خدا بزرگ‌ترین پشتیبان انسان در زندگی و از رگ انسان به انسان نزدیک‌تر است و گرایش همه انسان‌ها نیز به سوی خوبی‌ها و خداوند مهربان است.
IMG_6737
IMG_6739
IMG_6734
انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

نام و نام خانوادگی چهارشنبه 30 سپتامبر 2015 - 8:11 ق.ظ

چقدر تیتر زدن ها متفاوته و امیال درونی افراد را نشان میدهد؛ یکی در مورد نماز جماعت و پرورش عواطف دینی نوجوانان و دیگری درمورد طولانی نشدن نماز جماعت!!!! بعضیا کلا با همه شعائر دینی مشکل دارن از حجاب و عفاف گرفته تا نماز و حج. این روزها تبلیغاتشون زیاد شده که به جای رفتن به حج پولش رو برای کارهای دیگه مصرف کنیم؛ با عمره که یه امر مستحبیه کاری ندارم ولی اگه جلوشون رو نگیریم تا سال دیگه مردم رو از برگزاری تمتع دلسرد میکنن و در واقع به عربستان برای کم رنگ شدن حضور مسلمانان به خصوص شیعیان در حج کمک میکنند.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی