یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | Sunday 7 March 2021

این در شرایطی است که برخی هدف نعمت‌زاده از اعلام رسمی افزایش قیمت خودرو را تلاش برای رونق بازار می‌دانند و معتقدند که وی، این کار را به صورت یک اقدام مقطعی برای رفع کمبود نقدینگی خودروسازان و به حرکت درآوردن چرخ‌های تولید خودرو در کشور صورت داده است

اگرچه بازار خودرو هنوز به سخنان محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت واکنش چندانی نشان نداده است، اما به نظر می‌رسد در روزهای آتی، واکنش‌ها به افزایش قیمت خودرو در بازار بیشتر خواهد بود و خریدها رونق می‌گیرد.

خودرو.بوتیا9-300x200

بعد از آنکه وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری خود به صورت رسمی آغاز افزایش قیمت خودرو را آغاز کرد، اما بازار هنوز چندان واکنشی به افزایش قیمت خودرو نشان نداده و گویا مردم هنوز تصمیم به ورود به بازار را برای خرید نداشته‌اند.

این در شرایطی است که برخی هدف نعمت‌زاده از اعلام رسمی افزایش قیمت خودرو را تلاش برای رونق بازار می‌دانند و معتقدند که وی، این کار را به صورت یک اقدام مقطعی برای رفع کمبود نقدینگی خودروسازان و به حرکت درآوردن چرخ‌های تولید خودرو در کشور صورت داده است.

در این میان، اما فعالان بازار خودرو می گویند که هنوز بازار واکنش چندانی به این تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان نداده و خریدها رونق نگرفته است، البته در این میان باید نگاهی هم به قدرت خرید مردم داشت.

در مقابل خودروسازان معتقدند که اگرچه ممکن است در مقطعی کوتاه، قیمت خودرو افزایش یابد، اما به طور قطع با تداوم تولید و عرضه به بازار، قیمت خودرو تثبیت خواهد شد و حداقل تا اوایل سال آینده، قیمت‌ها تغییر نخواهند داشت.

هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: با افزایش فروش، به طور قطع بخشی از نقدینگی مورد نیاز تولیدکنندگان خودرو در کشور تامین شده و آنها می توانند به تولید بیشتری بپردازند، ضمن اینکه وقتی تولید خودرو افزایش یابد، به طور قطع تثبیت قیمت نیز در راه خواهد بود.

وی می‌افزاید: هدف ما این است که با افزایش عرضه خودرو به بازار، اشتغال موجود را حفظ کرده و نقدینگی مورد نیاز خود را تامین کنیم؛ ضمن اینکه وقتی عرضه به بازار افزایش یابد، حتما قیمت خودرو نیز متعادل خواهد شد.

البته هنوز هم اختلاف زیادی میان قیمت نمایندگی انواع خودروها با قیمت حاشیه بازار آنها وجود دارد که به نظر می رسد به دلیل کمبود عرضه برخی از انواع خودرو در بازار باشد، بنابراین می توان انتظار داشت که با افزایش تولید خودروسازان، قیمت حاشیه بازار نیز به قیمت نمایندگی نزدیک شود و حتی اگر افزایش قیمتی هم در نمایندگی رخ دهد، قیمت حاشیه بازار با تصمیم جدید برای افزایش، تغییر چندانی نخواهد داشت؛ چراکه در مقابل عرضه افزایش یافته و فاصله قیمت بازار و نمایندگی را به حداقل می رساند.

قیمت جدید انواع خودرو 

نوع خودرو

قیمت نمایندگی

قیمت بازار

اختلاف قیمت

پژو ۴۰۵

۲۵ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان

۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

۲ میلیون و ۲۰ هزار تومان

پژو ۲۰۶ تیپ۲

۲۹ میلیون تومان

۳۵ میلیون تومان

۶ میلیون تومان

پژو ۲۰۶ تیپ۵

۳۴ میلیون تومان

۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

پژو ۲۰۶ تیپ۶

۳۹ میلیون تومان

۴۹ میلیون تومان

۱۰ میلیون تومان

پژو ۲۰۶ صندوقدار

۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

۳۸ میلیون تومان

۵۰۰ هزار تومان

پژو پارس سال

۲۹ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان

۳۴ میلیون تومان

۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

سمند ال ایکس

۲۳ میلیون تومان

۲۷ میلیون تومان

۴ میلیون تومان

تیبا

۱۸ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان

۲۰ میلیون تومان

۱ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان

تندر ۹۰

۳۵ میلیون تومان

۳۵ میلیون تومان

صفر

پراید ۱۱۱

۱۵ میلیون و ۲۶۸ هزار تومان

۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

۲ میلیون و ۳۲ هزار تومان

پراید ۱۳۲

۱۵ میلیون و ۸۰ هزار تومان

۱۶ میلیون تومان

۹۲۰ هزار تومان

مگان

۷۴ میلیون تومان

۸۷ میلیون تومان

۱۳ میلیون تومان

افق

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

تبلیغات

آرشیو ماهیانه

تصویر برگزیده

اطلاعیه مهم / پیج انارما به دلیل انتشار اخبار ، فیلم و تصاویر سردار دلها از دسترس خارج شد

به اطلاع شما همراهان همیشگی رسانه مردمی انارما می رساند پیج دوم اینستاگرام با آدرس زیر متعلق به پایگاه اطلاع رسانی انارما راه اندازی شده است ...

یادداشت های خصوصی