پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024

برای روشن شدن مطلب لازم است که این بحث را از دو دیدگاه مورد بررسی قرار داد؛ یکی از دیدگاه دین و دیگری از دیدگاه پزشکی:

برای روشن شدن مطلب لازم است که این بحث را از دو دیدگاه مورد بررسی قرار داد؛ یکی از دیدگاه دین و دیگری از دیدگاه پزشکی:

به گزارش ” انارما“دوچرخه سواری بانوان چند وقتی است که بشدت از سوی برخی روشنفکران سیاسی زن در سطح کشور مطرح می شود که با حمایت و تشویق سعی می کنند زنان ایرانی را به دوچرخه سواری سوق دهند و مدعی هستند که این یک ورزش است چرا باید حقوق زنان پایمال شود؟! و زنان از این امر مهم که تناسب وزنی هم به آنها می دهد نهی شود؟ و مسائل دیگری که این روزها از گوشه و کنار  می شنویم.

در ایران دوچرخه سواری زنان و دختران در سطح شهرها و در ملا عام مجاز نیست و این ممنوعیت با دلایل شرعی توجیه می‌شود.

برای روشن شدن مطلب لازم است که این بحث را از دو دیدگاه مورد بررسی قرار داد؛ یکی از دیدگاه دین و دیگری از دیدگاه پزشکی:

اما از دیدگاه دین:

پرسش: آیا بانوان با لباس مناسب می‌توانند در ملأ عام دوچرخه سواری کنند؟

پاسخ اجمالی: دوچرخه‌سواری برای دختران و بانوان جوان در مجامع عمومی و در منظر نامحرم، اگر عرفاً موجب جلب نظر شده و منافی با عفت آنان ارزیابی شود،‌جایز نیست. البته دوچرخه‌سواری در محیط‌های مخصوص بانوان اشکال ندارد.

ضمائم:

پاسخ مراجع عظام تقلید نسبت به این سؤال، چنین است:[۱]

حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله العالی):

دوچرخه‌سواری برای دختران و بانوان در مجامع عمومی و در منظر نامحرم موجب جلب نظر مردان و در معرض فتنه و به فساد کشیده شدن اجتماع و منافی با عفت بانوان است و لازم است ترک شود و در صورتی که در منظر نامحرم نباشد فی نفسه اشکال ندارد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله العالی):

این کارها در محیط های مخصوص بانوان اشکالی ندارد. مشروط بر اینکه سبب ضرر و زیانی نگردد.

حضرت آیت الله العظمی سیستانی (مد ظله العالی):

اگر عادتاً تحریک آمیز باشد جایز نیست.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی(مد ظله العالی):

در فرض سوال، باید طبق مقررات کشور عمل شود.

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (مد ظله العالی):

دوچرخه سواری برای بانوان در منظر نامحرم حتی اگر با حجاب شرعی باشد دور از شخصیت زن مسلمان و متدینه است.

 

اما از دیدگاه پزشکی:

دوچرخه سواری ومشکلات جنسی

دوچرخه به عنوان وسیله نقلیه و نیز به عنوان وسیله ورزشی از سالیان دراز در خدمت اقتصاد و سلامت جامعه مورد استفاده قرار میگرفته است لیکن امروزه سکسوژیستان و متخصصین زنان با احتیاط بیشتری به فواید آن درابعاد حرفه ای مینگرند.

 

بررسی های اخیر نشان میدهد مردانی که ساعت های متمادی به دوچرخه سواری میپردازند بیش از دیگران از مشکل نعوظ ، زود انزالی و نیز بی حسی آلت تناسلی در رنجند . از طرفی ۱۳ میلیون زن در آمریکا به دوچرخه سواری مشغولند که سلامت جنسی آنها نیز بسیار باید مورد توجه قرار گیرد.

 

اینکه دوچرخه سواری در زنان چگونه تاثیراتی میتواند داشته باشد موضوع تحقیق دانشگاه ” یل ” بوده است که به وجود رابطه بین دوچرخه سواری و مشکلات جنسی در زنان صحه گذاشته است. به نظر متخصصین ، زنانی که طولانی مدت به این ورزش اشتغال ورزیده اند با مشکلات بیشتری در زمینه کاهش حساسیت کلیتوریس و بی حسی دستگاه تناسلی مواجه هستند.

 

از عوامل احتمالی ایجاد کننده این مشکل میتوان به نشستن طولانی مدت روی دوچرخه و فشردگی اعصاب ناحیه تناسلی و نتیجتا عدم سهولت در جریان خون میتوان اشاره کرد که باعث کرخت شدن این نواحی میگردد.

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

ناشناس سه‌شنبه 13 ژوئن 2017 - 4:23 ب.ظ

بوالعجب ، اینقدر ورزش کن شده که فقط دوچرخه سواری برای زنان باقی مانده است ، همه میدانیم که این یک بهانه برای خودنمایی زنان شده است وگرنه ورزش های متعددی وجود دارد که در محیط های بسته انجام میگیرد و زنان میتوانند بدون عرض اندام انجام دهند

اناری سه‌شنبه 13 ژوئن 2017 - 6:38 ب.ظ

یارو جوری تو سایتش از حکم حکومتی و فتوای امام خامنه ای درباره دوچرخه سواری زنان و رعایت صرف و خاص آن برای مقلدان حضرت آقا مطلب گذاشته ، کانه دوره درس خارج فقه و گذرونده

یا للعجب سه‌شنبه 13 ژوئن 2017 - 6:52 ب.ظ

به قول دوست بالا ، جوری از فتوا و حکم آن مطلب گذاشته ، من گفتم که از همه مراجع عظام استفتا کرده و حکم اونها رو در این زمینه میدونه
پس همه مرجع نظرشون درباره دوچرخه سواری بانوان تقریبا یکسانه
آخه یکی نیس بهش بگه …. ، چرا از جهل مردم سوءاستفاده میکنی ؟ چرا حقایق را وارونه جلوه میدی ؟

313 چهارشنبه 14 ژوئن 2017 - 12:11 ب.ظ

خیلی خوب بود
تو رو خدا به این روشنگریها ادامه بدین یه مدت که اینکارو انجام بدید مردم میفهمن …
خدا خیرتون بده

ناشناس چهارشنبه 14 ژوئن 2017 - 12:28 ب.ظ

یادم میاد یه بانویی که هر چند وقت یکبار می‌ره موزاییک هاب زندان رو میشماره و به عبارتی بانوی فتنه ،سالها پیش بحث دوچرخه سواری زنان را مطرح کرده بود و اونجا هم یه فتنه به پاکرده بود حالا هم فکر کنم این آقا میخواد راه اونو ادامه بده

ناشناس چهارشنبه 14 ژوئن 2017 - 12:33 ب.ظ

بنده ی خدا چقدر هم از احساسات مردم سواستفاده می‌کنه ،اخه مظلوم نمایی هم تا این حد !!!!!

ناشناس چهارشنبه 14 ژوئن 2017 - 3:32 ب.ظ

خب مقاله علمی منتشر کن این هیچ منبع معتبر نداره نوشتی

........ چهارشنبه 14 ژوئن 2017 - 7:05 ب.ظ

فکر کنم دیگه اینقدر نیاز ب روشنگری نبود که تاثیرش روی مسائل جنسی راهم بذارید توی سایت…
اگر آزادی بیان وجود داره …

RSR جمعه 16 ژوئن 2017 - 12:04 ق.ظ

کاری به فتوا و قانونش ندارم…ولی این مشکلات جنسی که شما گفتید که از دوچرخه سواری ناشی میشه برای درصدی از ورزشکاران حرفه ای این رشته هست… شخصی که حداقل روزی شش ساعت با دوچرخه کورسی(که ورزشکار حالت بدنی سختی دارد) رکاب بزند!!!
نه اون کسی که روزی نیم ساعت اون هم خیلی راحت رکاب بزنه!!!
خواهشا برای اثبات حرفتون هرچیزی رو وسط نکشید!!!(سند ۲۰۳۰ رو محکوم می کنید ولی از آموزش مساعل جنسی درسایتتون استفاده میکنید؟ جایی که هرشخصی با هر سنی امکان خواندن دارد؟ )

روانشناس شنبه 17 ژوئن 2017 - 11:52 ق.ظ

وای که چقدر بعضی هاتون جاهل هستید.آخه باید این بیماری های جدی رو که برای سلامت خودتون میگن رو با سند خفت بار ۲۰۳۰ مقایسه کنید.واقعا خنده داره.تازه کجای این مطلب آموزش مسائل جنسی بود که ما ندیدیم؟.

zzz دوشنبه 19 ژوئن 2017 - 1:55 ق.ظ

اکثر خانمها که با پوشش مبتذل و آرایش غلیظ وارد اماکن عمومی میشن کسی بهشون کاری نداره حالا اگه خانمی سوار دوچرخه بیرون در بیاد اونم با پوشش مناسب گناه کبیره کرده و توجه نامحرم رو چهاردونگ به خودش جلب میکنه دیگه وقتشه که خانمها به جای اینکه خودشو نو شبیه مترسک درست کنن تو خیابونا با نازو غمزه راه برن مثل آدم از این حقشون دفاع کنن منم یه خانمم و همراه همسرم صبح ها میریم دو چرخه سواری و یکی از لذت بخش ترین خاطراتی هست که آدم میتونه در کنار همسرش تجربه کنه خودتون یا خانم هستید یا خانم دارید پس چرا این نعمت دوست داشتنی رو میخواین محروم کنید زن شاد یعنی جامعه شاد اگه زنها رو براحتی از این تفریحات سالم محروم میکنید عقدشونو یه جور دیگه در میارن تو جامعش نمونش کم نیست.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی