چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024

حجت الاسام فراهانی به گزارش مندرج در سایت خبری انارپرس درباره تجمع اعتراض آمیز مردم انار مقابل دادسرای انقلاب دربرابر گفتمان غیرانقلابی   پاسخ داد.

حجت الاسام فراهانی به گزارش مندرج در سایت خبری انارپرس درباره تجمع اعتراض آمیز مردم انار مقابل دادسرای انقلاب دربرابر گفتمان غیرانقلابی   پاسخ داد.

به گزارش ” انارما” حجت الاسام فراهانی در نامه ای خطاب به مدیرمسئول سایت انارپرس نوشت: با عنایت به درج خبری  با کد خبری: ۱۱۸۵۶۶ مورخ ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ پاسخ ذیل ارسال می گردد.

متن کامل این جوابیه بدین شرح است:

بسمه تعالی

روحانی: از بستن دهان منتقدان و رقیبان به خدا پناه می‌برم/ نقد موجب تقویت دولت است/ باید تحمل‌ها را بالا ببریم

ضمن ادای احترام به همه مردم شهرستان انار و بالاخص به مخالفان و منتقدان خودم به استحضار مبارک می رساند که برای شفاف شدن حقایق نکاتی هست که توجه شما خوبان را بدان جلب می کنم :

۱ – بنده به نوبه خودم از جناب مدیرمسئول سایت انارپرس و خبرنگار و عکاس ایشان به طور ویژه تشکر می کنم که تریبون ما شدند و فضای مجازی را معطر نمودند به عطر هدیه ما که در روز یکشنبه در قالب گردهمایی دوستان به ایشان اعطاء نمودیم . چراکه امام صادق (علیه السّلام) فرمودند:

احب إخوانی الی من اهدی عیوبی الی؛ دوست داشتنی ترین برادرم کسی است که عیبهایم را به من هدیه کند.

خدا وکیلی باید انصاف بدهم که بابت این انعکاس رسانه ای هم یک هزار تومانی از ما مطالبه نکردند و بدون هیچ چشم داشتی افکار ما را به دوستانشان عرضه داشتند تا اینجا یک هیچ به نفع ایشان.

۲- همانطور که عرض شد ما درد دین داریم درد مردم را داریم دغدغه ما فضای پاک و سالم فرهنگی شهرمان است و اگر فریادی می زنیم نه با کسی دشمنی داریم و نه پدر کشتگی و بنده به شخصه مدیر مسئول سایت را فردی می بینم که معاند نظام نیست فقط باید بیشتر مطالعه کنند و قبل از نگاه به بنای سیاسی ، مبنای سیاسیشان را تقویت بفرمایند ضمن آنکه وی از روز اول این دیدگاهها را نداشت و فکر می کنم چون جواب شبهاتشان داده نشده و شاید از بعضیها هم بدرفتاری دیدند اینگونه شدند خلاصه اینکه خواه ناخوداگاه آب به آسیاب دشمن می ریزد این فریادهای ما برای این بود که به عشق وطن و دینش قلم بزند نه به عشق ایسمهای شرقی و غربی و تقویت سکولار و لیبرال و فمنیسم و … و مروج مکتب اسلامی باشد نه مکتب ایرانی.

۳- در چند تماسی که قبلا باسردبیر سایت  داشتیم از وی به خاطر انتقاد بجا از مسئولین تشکر کردیم و اظهار کردیم که در این مورد پا در رکابیم اما باید توجه داشت که انتقاد با انتقام فرق می کند بازی کردن با آبروی یک معلم و معرکه گردانی و از جرقه جریان ساختن و از کاه کوه ساختن رسم جوانمردی نیست الان هم می گویم ما چپ و راست نمی شناسیم ما حق و باطل می شناسیم و نه تنها طرفدار مظلومیم بلکه با ظالم  نیز مبارزه می کنیم . اصلا بحث ما که در باب انتقادات شما نیست اگه تنها بخواهیم یک نقطه قوت سایت شما را ذکر کنیم انتقاد و پیگیری کار مردم می باشد اما بحث این است که هدف وسیله را توجیه نمی کند آتو گرفتن با تنبّه مسئولین فرق می کند ، مچ گیری با دست گیری فرق می کند چرا ما باید در کنار دیدن نیمه خالی لیوان نیمه پر آن را نبینیم و مردم را به نظام دلسرد کنیم ؟ ایجاد تشویش اذهان عمومی و ایجاد جو بدبینی و جوسازی منفی در بین مردم واقعا هنر است ؟

۴- همه مطالبی که از بنده نوشته بودند خیلی خوب بود فقط وقتی بنده گزارش را تصحیح کردم سه غلط داشت که شدند نمره ۱۷

الف )  فراهانی با اشاره به اینکه انارپرس «مروج ایستگاه‌های غربی و شرقی» شده ……

بنده عرض کردم ایسمهای غربی و شرقی نه ایستگاههای غربی و شرقی ؛ توضیح اینکه ایسم یعنی مکتب

ب) تقطیع ، تحریف است

اگر اشتباه نکنم یکی از اصول اولیه گزارش نویسی امانت داری است و تقطیع نمودن و گزینشی برخورد کردن با سخنان یک گوینده عین تحریف است که به دلیل لطفی که به بنده داشتند کل صحبتهای بنده را نیاوردند و با  صحبتهای حقیر گزینشی برخورد نمودند !!!

ج) تحریف معنوی صحبتهای بنده : برداشتهای سردبیر سایت انارپرس  بعضا اشتباه بود که در ادامه ذکر خواهد شد مثل جریان مباهله و …

۵ – ما نباید یک طرفه به قاضی برویم باید بستری را فراهم کنیم که مناظره برگزار گردد تا خود مردم که صاحب عقل و شعور هستند قضاوت نمایند علی رغم تماس و دعوت چندباره جناب سردبیر سایت انارپرس به مناظره ، با وی افتخار ندادند که در مناظره شرکت فرمایند البته بازم ما ناامید نیستیم از این ستون تا اون ستون یا فرج .

۶- اشاره کرده  بودید حجت‌الاسلام محمدرضا فراهانی، مسئول فلان اداره با حضور در جمع تجمع‌کنندگان گفت:…

بنده خود را رئیس نمی دانم نوکر می دانم نوکر پابرهنگان و دلسوزان انقلاب والا اگر رئیس بودم مثل بعضی از روساء محافظه کار می شدم و دست به این کار نمی زدم بنده نوکر مردم هستم و مسئولیت را مسئولیت می دانم نه مصونیت.

۷- فتنه زمانی به وجود می‌آید که حق و باطل مخدوش شود. هرگاه جای حق و باطل عوض شد، به طوری که باطل تبدیل به حق و سپس معروف شود و حق نیز جای خودش را به باطل بدهد و به منکر تبدیل شود؛ در این شرایط فتنه به وجود می‌آید. اگر ما امروز فریاد می زنیم چون سیر نزولی سایتی را می بینیم که نه تنها از جبهه حق دفاع نمی کند بلکه مدافع جبهه باطل می باشد .

۸- در مورد سینه چاک بودن برای شهداء نوشته بودید بله کارهای شما را انکار نکرده و حتی تشکر هم می نمائیم اما برادر من مهمتر از صورت شهید سیرت شهید است مهمتر از نام شهید مرام شهید است کجای مرام شهداء ترویج عکسهای مبتذل و نشر اکاذیب بوده و هست ؟ کجای مرام شهداء توهین به بزرگان و ائمه جمعه و مسئولین بوده و هست ؟ آری امروز خیلی ها عکس شهید می زنند و عکس شهید عمل می کنند . اینها خیلی خطرناک تر از کسانی هستند که دم از شهید و شهادت نمی زنند و راه شهداء را نمی روند .

امروزه بزرگترین خطر کسانی هستند که نقاب زدند و چهره اشان را پشت مقدسات مخفی نموده اند نقاب عکس شهداء ، نقاب عکس امام و رهبری ، نقاب چفیه ، نقاب ریش ، نقاب دکمه تقوا و …..

بعضی ها با تیغ ریش می زنند ولی بعضی ها با ریش تیغ می زنند . شما جزء کدام گروهی ؟

۹– اگر شما واقعا طرفدار حق و حقانیت و منطق هستید با کدام استدال و منطق سینه چاک سید محمد خاتمی هستید ؟ آیا واقعا سید محمد خاتمی را نمی شناسید یا می  شناسید و با او هم خط هستید ؟  توجه شما را به افاضاتی چند از سید محمد خاتمی جلب می کنم :

محمدخاتمی، جلسه زنان جبهه مشارکت:

قرآن دارای یک فرهنگ قبیله ای است و دکتر سروش و مجتهد شبستری درست می گویند که قرآن امروز قابل انتقاد است .

محمد خاتمی ، آریا ۲۸/ ۶ /۷۸ :

شما برای این که بتوانید پیشرفت بکنید ، راهی جز راه غرب ندارید و راه غرب یعنی پذیرش خرد غربی.

محمد خاتمی، سالگرد دوم خرداد، دانشگاه تهران :

اگر دین هم در برابر آزادی قرار بگیرد این دین است که باید محدود شود نه آزادی!

محمد خاتمی، کیهان ۷۹/۱۱/۲۳ :

شعار جاویدان انقلاب اسلامی همان خواست تاریخی ملت یعنی استقلال، آزادی، پیشرفت(!) است.

۱۰– در بند سوم اشاره نموده بودید که :

انارپرس بارها مواضع انقلابیون بزرگی مانند مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را در سایت منتشر کرده است. بارها سخنان افرادی که دغدغه انقلاب را دارند مانند سیدمحمدخاتمی، علی مطهری و… در سایت منتشر کرده‌ایم و باز هم این اقدام را انجام می‌دهیم.

اولا : اگر شما هیچ جرمی غیر از همین موضع گیریتان نداشته باشید کافی است که برای همیشه ممنوع القلم شوید.

ثانیا : طبق نظر مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی) حجه الاسلام نه آیت الله  ؛ البته اگر شما ولی فقیه را قبول دارید اگر نه که هیچ.

ثالثا : ببخشید از کی تا به حال کسانی که در راس فتنه ۸۸ بودند شدند انقلابی که ما خبر نداشتیم ؟ شما یا معنای انقلاب و انقلابی گری را نمی دانید یا معنای انقلابی گری را تحریف لفظی و معنوی می کنید یا تدلیس می نمائید یعنی کسانی را که مصلحت اندیش بوده اند را انقلابی معرفی می فرمائید و بدین وسیله آنها را بزک می کنید !!!

سیدمحمدخاتمی و علی مطهری و  دغدغه انقلاب ؟؟؟!!! شوخی می فرمائید

در باب سید محمد خاتمی همین بس که ایشان ممنوع التصویر است می دانی چرا ؟ چون دغدغه انقلاب داشته ؟؟؟ نه برادر چون ایشان جزء سران فتنه بوده و ۸ ماه کشور را به لجن کشید و تا لبه پرتگاه برد و ۲۳ جوان مملکت را پرپر نمود و دریغ از یک عذر خواهی !!!!

هیچ می دانی که ولی امر مسلمین مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی) را ایشان را باغی انقلاب نامیدند می دانی باغی انقلاب یعنی چه ؟؟؟؟

حجت‎الاسلام سیدمحمود نبویان؛ نماینده مرم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت:
در روزهای بستری مقام معظم رهبری در بیمارستان، چهار نفر واسطه شدند که خاتمی به عیادت ایشان رود اما رهبر فرزانه انقلاب فرمودند که من او را «باغی انقلاب» می‎دانم و اجازه ملاقات ندادند.
وی خاتمی را رأس فتنه دانست و ادامه داد: این فرد با آگاهی کامل و با هدف براندازی نظام در جریان فتنه ۸۸ نقش‌آفرینی می‎کرد.
معنای کلمه باغی: باغى بر کسى اطلاق مى‌شود که بیعت خویش را با پیشوای معصوم (علیه السّلام) شکسته و از اطاعت وى بیرون رفته باشد. «جواهر الکلام جلد۲۱، صفحه ۳۲۲»

شما مواضع و سخنان گوهربار علی مطهری را می دانی و از او حمایت می کنی ؟؟؟

اندر افاضات علی مطهری همین بس که وی در اظهاراتی عجیب به ساحت مقدس امام رضا (ع) توهین نمود و بیان داشت که اگر امام رضا (ع) هم زنده بود در کنسرت شرکت می کرد جالب توجه اینکه بدانید وی یکی از مدافعان سرسخت حمایت از سران فتنه بوده و هست .

در این زمینه حرف زیاد داریم که مابقیش رو موکول می کنیم به مناظره با جنابعالی

۱۱– در بند سوم اشاره نموده بودید که :

چرا برخی گمان می‌کنند ما باید تریبون افرادی باشیم که اهداف انقلاب را وارونه معنا می‌کنند؟ چرا گمان می‌کنند ما باید تریبون افرادی باشیم که در افراط‌گری سنگ تمام گذاشته‌اند و برای مخالف خود حقی قائل نیستند؟  ما سخنان افرادی را بازنشر می‌کنیم که می‌دانیم دغدغه واقعی انقلاب و زندگی و رفاه مردم را دارند و نه دغدغه قدرت. ما به تبلیغ افکاری نمی‌پردازیم که تصور می‌کنند باید با دنیا دعوا داشته باشیم.

الف ) گفته بودید من کجا به  امام و رهبری توهین کردم این یک نمونه واضح آن ؛ عمارهایی همچون رحیم پور ازغدی و دکتر حسن عباسی مروج افکار کدام گفتمان هستند ؟ گفتمان امامَین انقلاب یا گفتمان غربی و غرب زده ؟ آیا می دانی توهین به گفتمان انقلابی گری توهین به گفتمان امامَین انقلاب می باشد ؟؟؟ تیر زدن به چشمان بصیر یک انسان چیزی غیر از تیر زدن به همان انسان است ؟ شما اصلا تعریفتان از انقلابی و غیر انقلابی چیست ؟ چگونه است شما کسانی را که در راس فتنه بودند را انقلابی می خوانی و کسانی که لیدر مدافعان حرم هستند را ضد انقلابی ؟؟؟ چرا جای جلاد و شهید را جابجا می کنی ؟

ب) گفته بودید چرا برخی گمان می‌کنند ما باید تریبون افرادی باشیم که اهداف انقلاب را وارونه معنا می‌کنند؟

انقلاب را کی وارونه معنا می کنه ؟ رحیم پور ازغدی یا سید محمد خاتمی ؟ دکتر حسن عباسی یا علی مطهری ؟ مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی) یا رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام  ؟

انقلاب را آن کسانی وارونه معنا می کنند که سال ۸۴ بر کتاب ایران و جهانی شدن تائیدیه می زنند

انقلاب را آن کسانی وارونه معنا می کنند که در سال ۶۵ در هتل پاریزن پاریس از پشت به امام و رزمندگان خنجر می زدند و با اسرائیل دست دوستی می دهند

انقلاب را آن کسانی وارونه معنا می کنند که بعد از بازگشت از “تایلند” در اظهاراتی عجیب می گویند گردشگر به کشوری می‌رود که تحمل فرهنگی در آن بالا باشد

«فقط بدانید چند سال پیش که تایلند با رکود مواجه شد دولت تایلند برای رونق گردشگری و افزایش درصد رشد کشورشان از زنان کشورش خواست تن فروشی کنند و سپس رئیس جمهور وقت تایلند از مردانی که زنانشان را عرضه کردند و کم نبودند تشکر کرد که کمک کردند درصد رشد کشورشان را بالا برند»

انقلاب را آن کسانی وارونه معنا می کنند که در ۱۶ آذر ۹۴ بازرگان را الگوی مبارزه با استبداد و استعمار معرفی می کنند

انقلاب را آن کسانی وارونه معنا می کنند که جای جلاد و شهید را در دهه ۶۰ جابجا می کنند

انقلاب را آن کسانی وارونه معنا می کنند که تاریخ انقلاب را به تفسیر خود نقل می کنند

انقلاب را آن کسانی وارونه معنا می کنند که برای رای آوردن به هزار کک و کلک متوسل می شوند

انقلاب را آن کسانی وارونه معنا می کنند که از اقتصاد نئوکینزی طرفداری می کنند

انقلاب را آن کسانی وارونه معنا می کنند که توسعه را مقدم بر پیشرفت می دانند

انقلاب را آن کسانی وارونه معنا می کنند که سند ۲۰۳۰ را محرمانه امضاء می کنند و در صدد اجرا آن برمی آیند.

انقلاب را آن کسانی وارونه معنا می کنند که در برجام هسته ای و برجام آموزشی و فرهنگی و ipc و fatf  و کرسنت و …. همه چیز را از مردم و حتی نمایندگان مردم مخفی می کنند و ذلت را به اوج خود می رسانند

انقلاب را آن کسانی وارونه معنا می کنند که ۱۴ ماه گاز رایگان به ترکیه می دهند

بقیه اش رو هم موقع مناظره می گم خدمتتان داداش

ج ) فرموده بودید چرا گمان می‌کنند ما باید تریبون افرادی باشیم که در افراط‌گری سنگ تمام گذاشته‌اند و برای مخالف خود حقی قائل نیستند؟

شمائی که به اذعان بسیاری از مردم شریف انار حاضر نمی شوید کامنتهای مخالفتان را تائید کنید چطور رویتان می شود از قائل شدن حق برای مخالف دم بزنید ؟؟ !!!

منظورتان از افراطی گری آن کسانی است که برای ناموس من و تو در خان طومان پر پر می شوند یا آن کسانی است که در خان تومان ایران از پشت به مدافعان حرم خنجر می زنند و بچه های قاسم سلیمانی و قرارگاه خاتم الانبیاء و سپاه را عملیات بانکی بانک سپه و ملت تحریم می کنند ؟؟؟

افرطی گر شهید علی خلیلی هست که رگ گردنش را داد تا ناموس ایرانی بی عفت نشود یا افراطی گر آن کسانی هستند که مروج بی حجابی و بد حجابیند ؟

افرطی گر  شهید تهرانی مقدم هست که وصیت کرد روی سنگ قبرم بنویسید اینجا مدفن کسی است که می‌خواست اسرائیل را نابود کند یا افراطی گر آن کسانی هستند که حاضر نمی شوند پا روی پرچم آمریکا و اسرائیل جنایتکار بگذارند و تا اسم آمریکا می آید رگ گردنشان سرخ می شود و می زنه بیرون ؟؟؟

افراطی گر اون امامی است که فرمود آمریکا شیطان بزرگ است یا آن مسئولی که با همین خون شهداء به مسئولیت رسیده و اظهار می دارد اوباما فرد مودبی است  ؟؟؟

افراطی گر اون رزمنده اسیری است که به دلیل مبارزه با فیلم مستجن در اردوگاه عراق زنده زنده خوراک موشها می شود یا آن قلم به دستی که برای ترویج عکسهای مستهجن و بد حجابی و بی عفتی آسمان ریسمان می بافد و هزار بهانه می آورد ؟؟؟

اول تعریفتان را از افراطی گری بیان بفرمائید تا بعدا در مناظره خدمت برسیم

چ ) فرموده بودید : ما سخنان افرادی را بازنشر می‌کنیم که می‌دانیم دغدغه واقعی انقلاب و زندگی و رفاه مردم را دارند و نه دغدغه قدرت

چه کسانی دغدغه واقعی انقلاب و زندگی و رفاه مردم را دارند ؟

کسانی که با دشمنان نظام و انقلاب عقد اخوت بستند یا کسانی که  با شهادت و جانفشانی عقد اخوت بستند ؟

کسانی که در مقابل دشمن سینه سپر می کنند یا کسانی که در موقع جنگ و شهادت در لندن و پاریس و واشنگتن و کانادا به سر می برند ؟

کسانی که می گویند اگر هزار بار قطعه قطعه شویم دست از مبارزه با ظالم برنمی داریم و هرگز پیمان نامه کفر و شرک را امضاء نخواهیم کرد  یا کسانی که با قراردادهای محرمانه اشان روی معاهده های قجری را سفید کردند ؟

شما سنگ چه کسانی را به سینه می زنی ؟ کسانی که می نویسند مردم سالاری اما می خوانند مردم سواری ؟ کسانی که حق و حقوق ۹۶% مردم را با افتخار به حلقوم ۴% اغنیاء می ریزند ؟ کسانی که حقوق بگیران نجومی را ذخیره های نظام می نامند و اختلاس های کلان را معوقات بانکی ؟؟؟؟

شما از حقوق کدام مردم  دفاع می کنید ؟ کدام مردم ؟ ۹۶% یا ۴% ؟

ح )گفته بودید ما به تبلیغ افکاری نمی‌پردازیم که تصور می‌کنند باید با دنیا دعوا داشته باشیم.

شما یا ظالم و مظلوم را نمی شناسی یا می شناسی ولی جایشان را جابجا می کنی !!!

اولا : که اگر در ادبیات شما ۱۹۶ کشور را نمی بینید و فقط به یک کشور قلدر قدّاره بند جلّاد می گوئید دنیا چیز عجیبی نیست چون که بزرگ شما هم همین نگاه دارد برخلاف نگاه رهبری (حفظه الله تعالی)  که فرمودند : ما نباید از لفظ جامعه جهانی برای چند دولت مستکبر و زورگو استفاده کنیم

ثانیا : ما با دنیا دعوا داریم یا دنیا با ما ؟

ثالثا : دزد متجاوز باید بابت دزدیش شرمسار باشد و پاسخگو یا صاحب خانه بابت برخوردش با دزد ؟ ملتی که با عزت در مقابل متجاوز می ایستد و از مواضع خود دفاع می کند به جرم آنکه نمی خواهد مستعمره آمریکا و اجانب باشد باید به شما جواب پس بدهد یا برعکس ملت و دولت تجاوزگر باید پاسخگو باشد و عذرخواهی کند و غرامت بدهد ؟؟؟؟

برادر چرا جای دزد و صاحب خانه را جابجا می کنی ؟؟؟؟ بِأَیِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ ؟

برای هر جمله ات هزار جمله دارم که بگم اما چون می دانم از حوصله خواننده خارج است مختصر گفته ام و بقیه اش را موکول کرده ام به مناظره

۱۲ در بند چهارم فرموده بودید : انارپرس هر از گاهی گزارش‌های تصویری از خبرگزاری‌های رسمی کشور را منتشر می‌کند. چرا از بازنشر گزارش‌های تصویری خبرگزاری رسمی و قانونی کشور در انارپرس ناراحت هستید؟ در این تجمع از اینکه عکس زنان ورزشکار در انارپرس منتشر می‌شود، ابراز نگرانی و ناراحتی شده است.

حقیقتش این اظهار نظر شما اینقدر سخفیف و غیر علمی و غیر عقلی و غیرمنطقی است که جواب دادن به آن را اتلاف وقت خوانندگان محترم می دانم بردار فقط کافی است کمی به فطرت و وجدان یک انسان باوجدان مراجعه کنید جوابتان را خواهید یافت

اینکه فرموده بودید خبرگزاری‌های رسمی کشور منتشر می‌کند چرا ما منتشر نکنیم ؟

امام حسین (علیه السلام) می فرماید: «لا حیاء لمن لا دین له [میزان الحکمه، ج ۲، ص ۷۱۷، روایت ۴۵۶۹] و همچنین حدیث داریم که لا دین لمن لا حیاء له

گویا روایت لا دین لمن لا حیاء له را جدی نگرفته ایم ؟ … چه شده این حرف ها دیگر خواهانی ندارد که هیچ ، بابی شده است برای مسخره کردن دیگران ؟ …الله اکبر شما چطور رویتان می شود از بی حیائی دفاع کنید ؟؟؟ چگونه و با چه توجیه عقلی و منطقی و علمی ؟؟؟ واقعا که آبرو رو خوردید و حیاء رو قی کردید!!!

افٍ لهذا الکلام ابدا

از سایتی که شیپور گفتمان جناحی است که آزادی را در عریان گری و برهنگی و بی عفتی می داند بیش از این چه انتظاری است  ؟

پروانه سلحشوری نماینده اصلاح طلب منتخب مردم تهران در گفتگو با خبرنگار روزنامه ایتالیایی کوریره دلاسرا در اظهاراتی تأمل برانگیز گفت:  :«حجاب باید اختیاری شود!!! انتخاب حجاب و پوشش را امری شخصی می دانم (نه یک امر اجباری) حق انتخاب پوشش یک حق ابتدایی برای زنان است و زمان خیلی چیزها را تغییر خواهد داد! »

 

اگر دیگران بی حیائی را ولو به نام قانون منتشر می کنند آیا مجوزی می شود برای بازنشر آن گناه توسط ما ؟ آیا می دانید هر جوان با یک نگاه به هر عکس چقدر گناه برای شما ثبت می شود و چند هزار کیلومتر از خداوند دور می شود ؟ اگر شما واقعا دلتون برای زنان سوخته چرا از حقوق شرعی آنان دفاع نمی کنید ؟ چرا بر سر نمایندگان و مسئولینی که برای خود حقوق میلیونی و نجومی تصویب می کنند و نعره ها می زنند ولی برای بیوه زنان و زنان طلاقی و زنانی که شوهرشان در زندان هست و دختران دم بخت و ….. جیکشون در نمی آید فریاد نمی زنید ؟ شما واقعا طرفدار حقوق زنانید یا طرفدار ترویج سبک زندگانی غربی و فمنیسم ؟

تو کدام خانواده طلاق بیشتره ؟ تو کدام خانواده خیانت بیشتره ؟ تو کدام مشکلات بیشتره ؟ تو کدام خانواده بی اعتمادی بیشتره ؟ خانواده با عفت و با غیرت یا در خانواده بی عفت و بی غیرت و بی حجاب ؟ جالب می دونی چیه ؟ جالب اینه که خانواده بی بند و بار ، خانواده محجبه رو مسخره می کنه و میگه عقب مونده !!!

آقای سردبیر پیشنهاد می کنم قبل از اظهار فضل در باب حجاب یک کتاب در باب فلسفه حجاب مطالعه بفرمائید تشریف آوردید انار خدمتتان هدیه می دهم البته به شرط خواندن

در نهایت کامنت دو نفر از کاربران محترم را در این باب براتون می گذارم :

*آقای …سایت شما باید درمورد شهرستان باشه نه درمورد مسائلی که در خبرگزاری های دیگه ثبت میشه گذاشتن عکس ورزشکاران خانم تنها یک دلیل میتونه داشته باشه اونم دعوت دختر خانم های اناری به پوشش اینجوری جوری که گمونم چند وقت دیگه میگید حجابشون که کامله همینجوری تو مراسمات شرکت کنن

*دختر من تا پونزده سالگی مرتب نماز می خوند و روزه می گرفت.الان از وقتی توی این سایت مایت ها می ره زورم بهش نمی رسه یه مغنعه سرش کنه.حتما باید موهاش رو بریزه بیرون.شهر کوچکه خوب نیست بچه ها پدرا و مادرا دارن اذیت می شن. سایت…خجالت بکش

ادامه این بحث هم در مناظره

۱۳– اظهار نموده بودید :

فتوای رهبری در خصوص دوچرخه‌سواری زنان برای کسانی لازم‌الاجراست که مقلد ایشان باشند. چون اگر قرار بود به عنوان یک ممنوعیت سراسری درآید، ایشان در قالب حکم حکومتی این دستور را صادر می‌کردند، در حالی که می‌دانیم ایشان چنین حکمی صادر نکرده‌اند

اولا : ما موافق ۱۰۰% دوچرخه سواری بانوان هستیم ؛ تقویت جسم آری ولی نه به قیمت به لجن کشیده شدن روح و روان و دین و عفت و غیرت ؛ دوچرخه سواری بانوان آری ولی نه در ملاء عام .

دوما : تمامی مراجع مخالف دوچرخه سواری بانون در ملاء عام هستند که در ذیل فتوای علماء را تقدیم می کنیم

سوما : آنکه شما فرمودید فتوا فقط بر مقلدین لازم الاجراء هست درست است اما این در باب مباحث فردی و عبادی و مناسکی است نه در باب مباحث اجتماعی و حکومتی در باب مباحث اجتماعی و حکومتی حتی اگر موردی خلاف نظر سایر مراجع عظام باشد نظر ولی فقیه مقدم است ضمن آنکه در اینجا همه مراجع بالاتفاق با نظر آقا موافقند و همسو

چهارما : چیزی به نام ولایت مطلقه فقیه به گوش مبارک خورده ؟ می دانید نسبت اوامر رهبری نسبت به قانون چگونه است ؟ آیا قانون مقدم بر اوامر رهبری است یا مساوی است یا اوامر رهبری مقدم بر قانون است ؟

پنجما : در جایی که قانونی نداریم و یا قانون سکوت کرده بلا شک و شبهه در نظام ولایی نظر و نگاه ولی فقیه خود اظهرالشمس است و مُرّ قانون می باشد

ششما : یادمان نرود آن مرکزی که در نهایت قانون را تصویب می کند خود زیر نظر ولی فقیه می باشد

پیشنهاد می کنم چند سالی دروس حوزوی بخوانید تا کمی با مبانی فقهی آشنا شوید

هفتما : آقای روشنفکر نما شما پاسخگوی مزاحمتهای خیابانی که برای دوچرخه سوران دختران و زنان ایجاد می شود خواهید بود ؟

هشتما : می دانی در همین چند شب چقدر اسباب زحمت برای نیروی انتظامی درست شده است ؟

نهما : شما که اینقدر دغدغه زنان ایران زمین را دارید چرا از مسئولین مربوطه نمی خواهید که یک پارک مخصوص بانوان ایجاد کنند برای دوچرخه سواری و ورزش پاک و سالم ؟

۱۴– فرموده بودید : مباهله در لغت به معنای لعنت کردن و نفرین کردن یکدیگر است.

اولا : اولین گام ما مناظره بود که بارها مطرح شد و جنابعالی حاضر به مناظره نشدید و مباهله زمانی مطرح می شود که دین و ارزشها در خطر است  و فرد در مناظره عالمانه و منصفانه حق را می فهمد ولی حاضر به پذیرش آن نیست .

ثانیا : زمانى که دو یا چند نفر بر سر مسئله‌اى اختلاف نظر داشته باشند و هیچ کدام حاضر نباشند نظریه طرف مقابل را بپذیرند، در یک جا جمع مى‌شوند و به درگاه خداوند تضرع مى‌کنند و از خداوند مى‌خواهند که آن کس را که بر باطل است رسوا نموده و مورد لعن و مجازات خویش قرار دهد  .

ثالثا : خواهشا کاتولیک تر از پاپ نشوید چراکه اگر مباهله غیر اخلاقی و بد بود خود پیامبر که رحمه للعالمین است تصمیم به مباهله با مسیحیان نجران نمی کرد

رابعا : مرحوم علامه طباطبائی در مورد مباهله چنین میگوید:
هر فرد با ایمان با تأسی به نخستین پیشوای اسلام میتواند در راه اثبات حقیقتی از حقائق اسلام با مخالف خود به مباهله بپردازد و از خداوند برای او درخواست عذاب کند.
خامسا : امام صادق (ع) به یاران خود همین دستور را میداد که مخالفان را به مباهله دعوت کنند

نمونه ای از داستان مباهله به امر امام صادق (ع) :

یکی از یاران آن حضرت به نام ابو مسروق به حضرتش گفت: من با مخالفان با آیه «وَاُولِی الأمْرِ مِنْکُمْ» نساء/۵۹٫ بر فضیلت و پیشوائی شما استدلال میکنم آنان میگویند این آیه مربوط به فرماندهان سپاه است و وقتی با آیه «اِنَّما وَلِیُّکُم اللهُ وَرَسُولُهُ…» مائده/۵۵٫ بر امامت علی(ع) احتجاج میکنم میگویند: این آیه مربوط به افراد با ایمان است نه شخص خاصی و هر موقع با آیه «اِلّا المَوَدَّهَ فِی القُرْبی» شوری/۲۳٫ استدلال میکنم، مخالفان میگویند: این آیه مربوط به تمام بستگان پیامبر است.
امام صادق (ع) در پاسخ سائل فرمود: در چنین صورت آنان را به مباهله دعوت کن آنگاه نحوه مباهله را بیان کرد و فرمود: چیزی نمیگذرد مگر اینکه آثار مباهله ( نزول عذاب) را مشاهده میکنی. (کافی، ۲/ کتاب دعا، باب مباهله)

سادسا : منظور ما از مباهله نفرین شما نبود خواستیم به شما این را بگوئیم که اگر پاش بیفته آنقدر ما در گفتمانمان راسخیم که حتی حاضر به مباهله هستیم . برادر مطمئن باشید که اگر جنگی واقع شود و دشمن بخواهد به شما تیر اندازی کند ما و دوستانمان کسانی هستیم که خودمان را جلوی شما می اندازیم تا گلوله به ما بخورد نه شما ؛ شک نکنید .

سابعا : تو کامنتهاتون خیلی ها گفته بودند آقا جمعیت ما چند صد برابر شماست اگه می خواهی بدانی طرفداراتون چقدر پاکارند بسم الله بفرمائید از طرف شما تشریف بیاورند مناظره و اگرهم خیلی سینه چاکند بفرمایند مباهله

۱۵– بیان نموده بودید : مناظره یک گفت‌وگوی منطقی است که طرفین عقاید خود را بیان می‌کنند و هیچ یک از طرفین تلاش نمی‌کند دیگری را به زور وادار کند

ببخشید مگه قرار شده که در مناظره کسی به شما زور بگوید ؟ چرا پیش داوری می کنید ؟ چرا زود قضاوت می فرمائید ؟ شما حاضر به مناظره بشوید با هر روش و منشی که بفرمائید در خدمتیم ؛ داور هم از خودتون

۱۶-در بند هفت اظهار نموده بودید :

ما کجا ضد دین حرف زده‌ایم؟ کجا به امام توهین کرده‌ایم؟ چرا سخنانی می‌گویید که دور از واقعیت است؟

فکر کنم با توجه به مطالب فوق الذکر متوجه شده باشید که کجا ضد دین حرف زده اید ؟

بدتر از توهین به نام امام توهین به مرام و مسلک امام است

بدتر از توهین به اسم امام توهین به ایسم امام است

بدتر از توهین به شخص امام توهین به شخصیت امام است

مگر خودتان نگفتید بارها سخنان افرادی که دغدغه انقلاب را دارند مانند سیدمحمدخاتمی، علی مطهری و… در سایت منتشر کرده‌ایم و باز هم این اقدام را انجام می‌دهیم.

آیا این بزرگترین توهین به امام نیست ؟؟؟

حالا توهین های شما به مرام و مسلک و خط امام را من می گویم شما بشمار

نشر اکاذیب در فضای مجازی

تشویش اذهان عمومی

نشر اکاذیب علیه مسئولین محلی

جو سازی علیه نیروی انتظامی جهت اجرای طرح جمع آوری اتباع غیر مجاز افغانی

تشویش اذهان عمومی در پی لغو کنسرت علیرضا روزگار

جو سازی و تحریک جوانان با تیتر تحریک آمیز (۸۱%  دختران و پسران اناری از شرایط فعلی ناراضی هستند )

ترویج بی بند و باری و آزادی زنان با انعکاس عکسهایی از زنان و دختران ایرانی زمان شاه و عکس محمد رضا پهلوی و همسرش

تیتر هایی همچون :

دختران اناری صدایی که شنیده نمی شود .

چرا حتما باید چادر پوشید ؟

امام گفت مگر قرار است هزار سال با آمریکا رابطه نداشته باشیم ؟

دست دادن مردان و زنان

نشر عکسهای بی حجابی از مراسم عروسی

دلنوشته شهروند اناری؛ زنان دیگر فقط خانه نشین نیستند

۲۵ دیدگاه برای اینکه شما طرف مقابل خود را برای چه می خواهید ؟ و دهها تیتر دیگر

۱۷– اینکه در مورد تعداد کم تجمع کنندگان اعتراض داشتید خدمت مبارکتان عرض کنم که اطلاع رسانی دوستان دقیقه نود بود و بسیار محدود چون تصمیم بر این نبود خیلی شلوغش کنیم آخه برای یک سایت معلوم الحال که قرار نیست با تمام قوا بیائیم تو صحنه ؛ این تجمع فقط در حد یک تذکر ساده بود

کامنت یکی از کاربران گرامی : کاشکی اطلاع رسانی کرده بودید تا ما هم میومدیم

۱۸–  اما فتوای مراجع عظام در باب دوچرخه سواری بانوان در معابر عمومی:

فتوای حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای:

«دوچرخه‌سواری بانوان در مجامع عمومی و در منظر نامحرم، غالبا موجب جلب نظر مردان و در معرض فتنه و به فساد کشیده شدن اجتماع و منافی با عفت بانوان است و لازم است ترک شود.

****************

آیت الله صافی گلپایگانی (دامت برکاته)

اجرای این گونه برنامه‌های خلاف عفّت و غیرت و سنن و تعالیم اسلامی به اسم ورزش در اماکن و معابر عمومی علاوه بر آنکه نمایش و جلوه دادن مفاتن بدن بانوان به مردان اجنبی است، مستلزم ترویج فحشاء و منکرات و مفاسد عظیمه است و تماشای این برنامه‌ها و تشویق و ترغیب به آنها حرام است.

******************

آیت الله سیستانی(دامت برکاته)

سؤال :آیا دوچرخه سواری برای دخترام درمکانی مانند پارک مانعی دارد اسکیت چطور؟

جواب: اگر در معرض دید نامحر نهم باشد ووضع اوتحریک کننده باشد جایز نیست.

**********************

آیت الله بهجت (ره)

س. آیا زنان مى توانند در ملاء عام دوچرخه سوارى و اسب سوارى کنند؟

ج. هر چه زمینه  ساز فساد است، حرام است.

**********************

آیت الله سبحانی تبریزی(دامت برکاته)

س. ورزش بانوان خصوصاً موتور و دوچرخه سوارى در محافل عمومى چه حکمى دارد؟

ج. بسمه تعالى، این قبیل کارها زمینه ساز گسترش گناه در جامعه است، از آن اجتناب شود. والله العالم

******************

آیت الله مکارم شیرازی (دامت برکاته):

سؤال : حکم دوچرخه سوارى و موتور سوارى خواهران با مانتو در سطح شهر، با توجّه به آثار و تبعات سوء اجتماعى و اخلاقى آن، چیست؟

جواب: با توجّه به پیامدهاى سوئى که این گونه امور دارد، لازم است از آن پرهیز شود. و به وسوسه‌هایى که این و آن مى‌کنند توجّه نکنند.

۱۹– اما حرف آخر :

من متعجم که چرا جبهه باطل اینقدر طرفدار دارد ؟ چرا بعضی از مردم برای حرف ۱۰۰% باطل و جفنگیات و خزعبلات کف و صوت می زنند اما برای حرف حقی که به نفع خودشونه تره هم خرد نمی کنند !!!  آدم به یاد شعر خر برفت و خر برفت و خر برفت  می افتد . در نهایت ضمن احترام به همه عزیزان فکر می کنم باید  بیشتر و عمیق تر مطالعه کنیم

امیرالمومنین (ع) : إنک لملبوس علیک. إن الحق و الباطل، لا یعرفان بأفدار الرجال إعرف الحق تعرف أهله و إعرف الباطل تعرف أهله

تو سخت در اشتباهی، حق و باطل را با معیار شخصیتها نمی‏توان شناخت «تو به جای اینکه حق و باطل را مقیاس شخصیت‏ها و قهرمانها قرار دهی، قهرمانها را مقیاس حق و باطل قرار داده‏ای، تو می‏خواهی حق را با مقیاس افراد بشناسی، برعکس رفتار کن» نخست خود حق را بشناس که اهل حق را خواهی شناخت و خود باطل را بشناس که اهل باطل را خواهی شناخت.

والسلام علی من اتبع الهدی

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

گوگول جمعه 16 ژوئن 2017 - 7:45 ب.ظ

احسنت جناب فراهانی ایشالا خدا توفیق بده که با منطق صحبت کنیم اگر بی حجابیم بدانیم چرا و اگر با حجابیم بدانیم چرا این حرف شما رو فراموش نمیکنم که گفتین شب قدر شب بیدارشدن است نه بیدارماندن درود بر شما آقای فراهانی که مثل خیلی دیگر از روحانیون محافظه کار نیستید و حرف حق را میزنید

حدیث جمعه 16 ژوئن 2017 - 8:57 ب.ظ

خیلی خوب اقای فراهانی حرف دل خیلی از ما اناریها رو ک خودمون نمیتونستیم چجور بیان کنیم رو بیان کردین ـ خیلی ها هستن مخالف …. ولی نمدونن چجور باید ب این اعتراض بشه یا جلواین سایت بگیرن

ناشناس جمعه 16 ژوئن 2017 - 9:25 ب.ظ

آقای فراهانی با سلام شما که دم از دین میزنید به چه علت پشت سر مرده حرف میزنید اولا چه کسی بود انقلاب کرد بله یادت نیست دوما چه کسی بود جنگ بین ایران وعراق خواباند بله یادت نیست اینها تو فتنه ۸۸ نبودن چرا الکی قضاوت میکنید اگه همین هاشمی نبود ما الان راحت نبودیم پیغمبر ما دیدو نادید گرفت شما ندیدید به چه علت حرف الکی میزنید ما تابع رهبری هستیم ولی همان هاشمی دستش از چاره کوتاهه اون رفته اگه بود مردم اینجور حرفهایی نمیزدن من کاری به … ندارم ولی بیمورد قضاوت نکنید

علی جمعه 16 ژوئن 2017 - 9:40 ب.ظ

بابا دمت گرم…چه جواب مستدل و دقیقی…ای والله داری داش

همکار جمعه 16 ژوئن 2017 - 9:52 ب.ظ

خداوند به همه کسانی که دقدقه خفظ دین و افزایش بصیرت مردم را دارند بحق این شبهای مبارک طول عمر و عزت عطا فرماید.این است حرکت اتش به اختیار .اگر برخی ها سر بزیر دارند و محافظه کاری نی کنند .ما خودمان باید با منطق و بصیرت وارد عمل شویم .(نه لینکه خدای نا کرده بجای اتش به اختیار .اتش بیار بشویم .) تفسیر این فرمایش مقام معظم رهبری حفظه الله خیلی باید هوشمندانه انجام شود.وسلام

نگار جمعه 16 ژوئن 2017 - 10:24 ب.ظ

سلام من کاری به این سایت و سایت شما ندارم ولی چرا اینطور دم از حمایت و آزادی بانوان میزنن در صورتی که اولین مسئله مهم زنان و بانوان مسئله عفت و غیرت رو زیر پا میبرن من خودم دوچرخه سوارم ولی از اون موقعی که یه یارو باعث شد منو جلو روی چندتا آدم متلک بپرونه و تحقیرم کنه و ترتر بخندند…همونجا دوچرخمو بدستم گرفتمو رفتم خونمون عهد کردم جلو عموم مردم دوچرخه سواری نکنم.چون غیرت و عفتم از سلامتیم مهم تره…
چرا بجای این بحث ،مسئولین یجا رو واسه دوچرخه سواری بانوان قرار نمیدن!!!؟

مدنظر جمعه 16 ژوئن 2017 - 10:27 ب.ظ

مطلبتون رو کامل خوندم از مخاطبین هم میخوام بخونن تا شابد یه روشنگری بشه.ممنون انارما…

ناشناس جمعه 16 ژوئن 2017 - 10:29 ب.ظ

قضیه واقعا جدیه. این سایت منحوس واقعا داره با ما اناریا چیکار میکنه یه فرهنگ دیگو داره رواج میده مردم شهر بکوشییید…

یک هنرمند جمعه 16 ژوئن 2017 - 10:31 ب.ظ

اینها همانهایی هستن که از سخنان رهبری هم با تحریف برداشت میکنن. جملات را وقتی مقطعی و گزینشی انتخاب کنیم یه برداشت دیگه میشه کرد…

اناری جمعه 16 ژوئن 2017 - 10:32 ب.ظ

درود برحاج آقا فراهانی امیدوارم این شخص وعواملش به خود بیایند

یک هنرمند جمعه 16 ژوئن 2017 - 10:35 ب.ظ

جناب ناشناس حتما هاشمی انقلاب کرده ما نمیدونستیم.بعد چطور خاتمی و‌موسوی در فتنه حضور نداشتند!!!آیا؟.
اصلا ملت و انقلاب زیر دست هاشمی بود آره راس میگی…مردم و رهبر هیش کاره.

ناشناس جمعه 16 ژوئن 2017 - 10:50 ب.ظ

آتش به اختیار یعنی اینکه اگر مسول و یا مسولینی که در رآس امورند حرف ناحق زدند و گفتمان انقلاب را تباه کردند ما هر جور که برحق تر و عادلانه است عمل نمائیم و پس از آن حرف آن مسول بر ما حجت نیست

محمد جمعه 16 ژوئن 2017 - 11:17 ب.ظ

درود بر حاج آقا فراهانی عزیز. مطالبتون عالی و به حق بود

بینام جمعه 16 ژوئن 2017 - 11:31 ب.ظ

خیلی زیاد نوشتی بابا من که وقت نکردم بخونم چون یک حرف حساب هم توش پیدا نشد…

J جمعه 16 ژوئن 2017 - 11:46 ب.ظ

درود
من از نیروی انتظامی عاجزانه تقاضا دارم به وظایف اصلی خودش برسه و مواظبت از زنان دوچرخه سوار در بلوار رو به همونایی محول کنه که دارن این کار رو ترویج میکنن.
یه محل اختصاصی برای زنان درست کنید و بقیه جاها رو به خودشون وابذارین…امنیتش با خودشون

دختر اناری شنبه 17 ژوئن 2017 - 1:11 ق.ظ

من به عنوان یه دختر اناری که به شدت به ورزش و سلامتی خانمها اعتقاد دارم و معتقدم حتما باید انواع و اقسام ورزشها بدون محدودیت براشون مهیا بشه ولی به شدت با دوچرخه سواری در ملاعام و در برابر چشم نامحرم مخالفم و به اون چند نفری که تا الان این کار رو کردن یا میکنن هشدار میدم که خودشون رو نماینده زنان اناری ندونن
زنان اناری همیشه به حیا و عفت شهره بودن

زن شنبه 17 ژوئن 2017 - 1:13 ق.ظ

چرا محل جداگانه برای دوچرخه سواری بانوان اختصاص داده نمیشود تا بهانه از دست یک مشت افراد معلوم الحال گرفته شود ؟؟؟؟؟؟؟؟این … نباید در این موارد ورود کند؟؟

روشنفکر شنبه 17 ژوئن 2017 - 1:48 ق.ظ

جوابتون عالی بود ولی ما روشنفکر ها یه بهونه ای برای خودمون پیدا می کنیم!ما نابغه ایم در حد نابغه!!!!

جناب ناشناس : جواب شما شنبه 17 ژوئن 2017 - 7:16 ق.ظ

اعتراف خود اصلاح‌طلبان

ناطق نوری :
من در جلسات هاشمی رفسنجانی و مهدی هاشمی و سید حسن خمینی و سیدمحمد خاتمی شرکت میکردم. قرار ما بر این بود تا هرطوری شده موسوی رییس جمهور دولت بعدی شود. روز بعد از انتخابات دیدم که طرفداران جناح سبز دارند کشور را به آشوب میکشند و آقای هاشمی مدیریت آشوبها را بر عهده دارد. در جلسه بعدی، به آقای هاشمی عرض کردم که من دیگر با شما نیستم، قرار ما این نبود. ما تصمیم داشتیم برای رأی‌آوردن موسوی تلاش کنیم، چرا فتنه‌گران را تشویق به آشوب می‌کنید؟ و دیگر در جلسات اینها شرکت نکردم.

محمد شنبه 17 ژوئن 2017 - 9:25 ق.ظ

آقای فراهانی دستتون درد نکنه. حقایق را گفتید.اما سر دبیر … با هزار جور کلک و مظلوم نمایی و فریب افکار عمومی و از طریق سفسطه بازی، کارهای خودش رو موجه و قانونی و مطابق شرع جلوه میده و از احساسات جوانان سوء استفاده می کنه و اونها را در مقابل جبهه حق قرار داده است.

عليرضا شنبه 17 ژوئن 2017 - 9:38 ق.ظ

من که صحبت های اقای فراهانی را قبول ندارم ولی شما یک نظرسنجی بکنید تا بفهمید چه تعداد از مردم این صحبت ها را قبول دارند.

گنج سخن شنبه 17 ژوئن 2017 - 9:55 ق.ظ

امام خامنه ای عزیز در یک کلام که راهنما و نشانگر مسیر برای همگان است میفرمایند : بصیرت اجازه نمیدهد غبار آلودگی فتنه کسی را گمراه کند .
الحق که بصیرت افزایی خوب و کامل و متقن و دارای دلایل زیاد علمی و فقهی و شرعی بود ،
دست مریزاد به دوست و رفیق عزیز و گرامی ، جناب فراهانی عزیز …
کاااش یه کم هم بعضی از روحانیون و مسئولین اناری این دغدغه رو داشتند …
کاااااش همه بازدید کنندگان و دنبال کنندگان اناری که مطالب اون سایت و مطالعه میکنند ، این مطلب و هم مطالعه میکردند تا کمی با واقعیات و دلایل تجمع و دغدغه دوستان بابت این سایت جلوی دادسرا آشنا میشدند .
…تو این زمینه تجمع هم جلوی چشم و دیدگان خود ما به ما خیانت کرد و با تقطیع و گزینشی آوردن مطالب و عکسها ، اون مطلبی رو که مد نظرش بود به خوانندگانش القا کرد و یه جورایی ، تفسیر به رأی خودش و به خوانندگان سایتش القا کرد ، ولی ماه همیشه پشت ابر نمیمونه و حقیقت بر ملا میشه که با مطالبی که دوستان و اهالی علم زحمت تحقیق و نگارش اونها رو کشیدن و سایت انار ما هم زحمت نشر اونها رو ، این حقیقتی که اقای … در پی کتمان آن بود بر ملا شد .
اقای … یااادت باشه به قول قدیمی ها ، جواب این فتنه گریهات دور و زود داره ولی سوخت و سوز نداره ، یه روز که امیدوارم به حق این ماه مبارک زود باشه باید جواب این خیانتها رو بدی ، انشاءالله

اناری شنبه 17 ژوئن 2017 - 10:10 ق.ظ

فراهانی شرمنده که مسئولین هیچ اهمیتی به اظهارات شما ندادند.شما بعد از باخت بزرگ در انتخابات موجب خنده جمع ماها شدید.ممنونم

عليرضا شنبه 17 ژوئن 2017 - 10:24 ق.ظ

بیشتر پیام ها کار یک نفر هست که نوشته ( با اسامی متفاوت )

اناری شنبه 17 ژوئن 2017 - 11:43 ق.ظ

من گفته بودم از وقتی یه کوهی بیسواد داعیه دار فرهنگ انار شد این شده وضع ما…

مسوتی شنبه 17 ژوئن 2017 - 1:06 ب.ظ

جالبه برا من که چندین نفر در سایت مقابل گفته بودن آقای فراهانی که اناری نیست قیم مردم انار نشه.
نمیدونم ملاک دوستان برای اناری بودن چیه ؟
اگر محل تولد باشه که سردبیر سایت انار پرس خودشو پدرومادرشو و همه کس و کارش مال کوهستونای شهربابک هستن
اگرم به محل سکونته که چندین ساله شیرازه
آقای فراهانی حداقل ساکن انار هست.
و مساله بعدی اینکه دویست نفر اناری ای که تجمع کردن چی؟اونام از جایی اومدن؟

دهخدا شنبه 17 ژوئن 2017 - 1:12 ب.ظ

میشه بفرمایید در شهر انار چی سر جاش هست که سایتامون باشن؟
فرماندارمون بر اساس شایستگی انتخاب شده یا بخشدار یا روسای اداراتمون؟
متولی فرهنگ انار کیه؟چه شایستگی ای برای این مسءولیت داشته؟
مساله اساسی تر از این حرفاست برادران عزیز
یه تجمع بکنیم برضد تمام انتصابات ناشایستی که در انار صورت گرفته
تجمع کنیم برضد سیاسی کاری در دستگاههای فرهنگی
تجمع کنیم برضد بی فرهنگی عناصر به ظاهر فرهنگی
انارپرس معلوله ؛تجمع کنیم بر علیه علت ها
باید به مردم بقبولونیم که سطح سواد و فرهنگ …. در چه سطحی هست
فقط کافیه حرفاش رو به مردم بگیم که بفهمن با چه آدم بیسوادی طرف هستن

اناری شنبه 17 ژوئن 2017 - 2:26 ب.ظ

در جواب علیرضا که گفته همه پیامها رو یک نفر با اسمهای متفاوت گذاشته میخوام بگم که حق داری باور نکنی اینجا ده بیست نفر پیام گذاشتن ولی غلط املایی خیلی کم دارن لحن درسته نگارش درسته و…
البته تو در اون سابت هنوز دو تا پیام پشت سر هم ندیدی که غلط توش نباشه و حق داری باور نکنی!!
اما همین هم دلیلی بر بیسوادی… و کامنت گزارهای سایت مقابل هست

محمود شنبه 17 ژوئن 2017 - 5:44 ب.ظ

درود برآقای فراهانی خیلی خوب گفتی مسئولان باید توجه کنند به این موضوع بسیارمهم وگرنه در آینده باید چوب این اشتباهات رو بخوریم تا وقتی که خانواده ها از هم نپاشیدند باید زود تصمیم بگیرند

قاصدک شنبه 17 ژوئن 2017 - 6:30 ب.ظ

در وصف … همین بس
ما نوشتیم چرا آیه قرآن در سوره احزاب و سوره نور بابت حجاب تکلیف مردم را روشن مینکه
وگرنه می توانید کتاب شهید مطهری را بخوانید
نه سخنان وارونه علی مطهری را که خودش با تکبر می گوید بعضی به من گفتند که مردم بزودی خواهند گفت شهید مطهری پدر مطهری…. نه مطهری پسر شهید مطهری….
از قرآن بنویسید و مسائل را از دید قرآن بگویید آن وقت مردم نشان خواهند داد که کلام درست کدام است
ولی ایشان بجای نشر سخنان مخالف خود یکسری کامنت سخیف را می گذارد که بگوید ما بی سواد هستیم و بی حیا همین سخن من مگر چقدر قدرت نفوذ داشت که نگذاشت
آیا مخالفان …همان نظرات نشر داده شده است من شک دارم فقط یکسری فحش و سخن نسنجیده را می گذارد و ماهی خود را می گیرد
اگر سخن حقی ببیند که نتواند جواب دهد اصلا انتشار نخواهد داد می توانید امتحان کنید
در مسئله شهید گمنام سخن من را ننوشت
در مسئله میراث فرهنگی هم ننوشت
و…..
ولی نوشته من در باب محصول پسته را نوشت چون به او مربوط نبود و هیچ ضرری به مشتریان حرف نداشت و بلکه مخاطب هم برایش داشت
این ها فقط شعار آزادی می دهند
اما آزادی را سخن خود تعریف می کنند
کار به درد دین و خدا و قرآن هم ندارند
اما هرجا که بتوانند از این کلمات به نفع خود سود می برند
اینها پیرو افرادی چون …. و مهاجرانی هستند که یک روز وزیر ارشاد دولت فتنه بود و امروز در لندن نان خور ملک سلمان و بی بی سی است.
چه می شود کرد وقتی یکسری جوان نانخور بعضی می شوند
باید هم برای این لوا سینه بزنند و انتشار سخن آنان باشند
اینکه شعار شفافیت بدهی و برجام را مخفی کنی سند ۲۰۳۰ را مخفی کنی قرارداد پژو را مخفی کنی و سند fat fکه بانکی است این راه و روش این گروه است
حالا که بر خر مراد سوارند
اما شعار زدگی و بی عملی و منافع خود را دیدن کار این گروه است نه منافع ملی
وگر نه مخفی کاری چرا
مخفی کار تا این حد واقعا نوبر است
شب انتخابات بگویی یارانه قطع شده را می دهی روز بعد از انتخابات بگویی ما پیامک ندادیم نه جن پیام داد
و….
بالاخره ما درددل ریاد داریم ولی حوصله شنیدن از خواننده می خواهد که شاید…..

درود بر آقای فراهانی یکشنبه 18 ژوئن 2017 - 3:33 ب.ظ

هر چه می‌کشیم از دست آدم های نادان است که بدون فکر هستند اون سایت سایت … و بدون فکر است خیلی هارا دیده ام و شنیده ام که زخم خورده اند واز سایت شان ناراضی اند الهی که به حق همین شب های عزیز در سایت شان بسته شود ، هرچند که خیلی باز و بسته می شود ! ای کاش که از ریشه کنده شود؛

سعید دوشنبه 24 جولای 2017 - 4:10 ب.ظ

یعنی الان این دولت دولت انقلاب نیست؟ خب چطوره مثل نواصولگرایی ی انقلاب نوین بکنید و مثل شاه همه مسئولین رو خودتون انخاب کنید نه ملت

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی