شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ | Saturday 5 October 2024

با راه اندازی پورتال اطلاع رسانی سامانه سبد کالای حمایتی دولت، مردم می توانند با ارسال شماره کارت بانکی حساب یارانه و کد ملی به شماره پیامک…

به گزارش انارما،وزارت صنعت معدن و تجارت با معرفی مرکز تماس و شیوه های ارتباطی با طرح سبد کالای حمایتی اعلام کرد: برای ارتباط مردم با سامانه سبد کالای حمایتی، کانال های ارتباطی زیر جهت اطلاع رسانی و پاسخ به سئوالات و پیگیری مشکلات برقرار شده است:

از طریق مراجعه به اینترنت: وب سایت رسمی اطلاع رسانی سامانه به آدرس www.yaranehkala.ir جهت مشاهده آخرین اخبار مربوط به طرح و لیست فروشگاه های مجاز در دسترس است. از طریق این وب سایت، هر شهروند می تواند وضعیت شمول خود در طرح را پیگیری و موجودی سبد کالای خود را استعلام نماید.

از طریق تلفن گویای وزارت صنعت، معدن و تجارت: شهروندان محترم می توانند از طریق مرکز تماس وزارت صنعت، معدن و تجارت به شماره 09612 با مسئولین و کارشناسان طرح جهت دریافت پاسخ سئوالات خود تماس حاصل فرمایند.

از طریق شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت: در صورت بروز هرگونه اشکال در فرآیند تراکنش، همانند روال قبل مردم می توانند با مرکز تماس شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت که روی رسید دستگاه کارت خوان درج شده است، پیگیری موارد به انجام رسانند.

از طریق تماس با درگاه اطلاع رسانی همراه اول: همچنین شهروندان می توانند با تماس با درگاه اطلاع رسانی همراه اول به شماره #799* و یا ارسال پیامک به شماره 5000799، با ارسال شماره کارت بانکی و کد ملی خود از وضعیت شمول خود در طرح اطلاع یافته و همچنین اطلاعات مربوط به موجودی سبد کالای خود را دریافت نمایند. در این خصوص دقت شود که شماره کارت بانکی که واریز یارانه نقدی به آن صورت می پذیرد، مدنظر است.

چند تذکر مهم از سوی وزارت صنعت درباره سبد کالا:

– برای دریافت سبد کالای تخصیص یافته به نزدیک ترین فروشگاه به محل سکونت مراجعه شود.

– فروشگاه های عرضه کننده سبد کالا مجاز به اخذ هیچگونه وجه نقدی و غیرنقدی از شهروندان نیستند.

– جهت دریافت سبد کالای حمایتی به همراه داشتن کارت عابر بانک سرپرست خانوار الزامی است.

– برنج، مرغ، تخم مرغ، روغن مایع نباتی و پنیر اقلام تشکیل دهنده سبد کالای حمایتی هستند.

– تلاش بر این است سبد کالای حمایتی به صورت یکجا به خانوارهای مشمول تحویل شود.

– در صورت ناقص بودن سبد کالا در مراجعه اول به فروشگاه امکان مراجعه مجدد برای دریافت اقلام باقی مانده آن در طول ماه وجود دارد.

** پرسش های متداول در خصوص سبد کالای حمایتی دولت

به منظور جلوگیری از سرگردانی شهروندان در خصوص جزئیات طرح ارائه سبد کالای حمایتی، لیستی از پرسش های متداول و عمومی در خصوص جزئیات طرح و دست اندرکاران آن در زیر گردآوری شده است. این لیست در طول زمان بر اساس تغییرات کلی و جزئی در طرح سبد کالای حمایتی به روز رسانی می شود.

پرسش: سبد کالای حمایتی به چه کسانی تعلق می گیرد؟

پاسخ: خانوارهای مشمول سبد حمایتی کالا به ترتیب زیر بوده و به هر خانوار یک سبد کالا تعلق می گیرد: کلیه شاغلان ﻭ بازنشستگان دولت اعم از کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی، تمام شاغلان و بازنشستگان نیروهای مسلح اعم از کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی و کلیه کارگران مشمول قانون کار و قانون تأمین اجتماعی

روزنامه نگاران، خبرنگاران و هنرمندان به تشخیص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشجویان متأهل به تشخیص وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی، طلاب به تشخیص مرکز مدیریت حوزه های علمیه

سرپرستان خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)

سرپرستان خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور

پرسش: نحوه تخصیص سبد کالای حمایتی به خانوارها چگونه است؟

پاسخ: اطلاعات خانوار مشمول سبد کالای حمایتی از طریق کارت عابر بانکی که توسط سرپرست خانوار در طرح یارانه های نقدی به سازمان مدیریت هدفمندی یارانه ها اعلام شده مدیریت می شود. به ازای هر خانوار مشمول طرح یک سبد حمایتی در نظر گرفته شده که با مراجعه سرپرست خانوار به همراه کارت عابر بانک مربوطه به فروشگاه های مجاز عامل توزیع در سراسر کشور به ایشان تحویل می گردد.

شیوه کار در این طرح همانند انجام خرید از فروشگاه با استفاده از کارت عابر بانک بوده و بدون ارائه کارت بانکی سرپرست خانوار امکان تحویل سبد کالا وجود ندارد. همچنین مشابه همه تراکنش های بانکی به خاطر داشتن رمز صحیح کارت ضروری است و در صورت سه بار اشتباه در ورود رمز، کارت بانکی مسدود و ارائه خدمت مقدور نخواهد شد.

پرسش: محتویات هر سبد کالای حمایتی شامل چه اقلامی است؟

پاسخ: ارزش ریالی هر ﺳﺒﺪ ﮐﺎﻻ برای سال آینده معادل 800 هزار ریال می باشد. این سبد یک هدیه برای هر خانوار است و تعداد افراد خانوار در اندازه سبد تأثیری ندارد. تلقی دولت در محاسبات برای تعیین اندازه سبد این بوده که هر خانوار بیش از دو نفر عضو دارد و اقلام این سبد حمایتی ﺷﺎﻣﻞ موارد ذیل است:

— دو بطری 810 میلی لیتری ﺭﻭﻏﻦ ﻧﺒﺎﺗﯽ ﻣﺎﯾﻊ

— 10 ﮐﻴﻠﻮﮔﺮﻡ ﺑﺮﻧﺞ بسته بندی شده

— 4 ﮐﻴﻠﻮﮔﺮﻡ ﮔﻮﺷﺖ ﻣﺮﻍ یا دو عدد مرغ بسته بندی شده

— 800 ﮔﺮﻡ ﭘﻨﻴﺮ با ﺑﺴﺘﻪﺑﻨﺪی 400 گرمی (UF)

— 1.8 ﮐﻴﻠﻮﮔﺮﻡ یا دو بسته دوازده تایی ﺗﺨﻢ ﻣﺮﻍ

عموم کالاهای سبد حمایتی از محل تولید داخل تأمین می شود باستثنای برنج که به دلیل محدودیت در تولید داخل از محل واردات برنج های خارجی تهیه می گردد. تلاش اصلی بر این است که جامعه هدف کلیه کالاهای سبد حمایتی را به صورت یکجا دریافت کند، ولی این امکان نیز فراهم شده که در صورت وجود نقص در اقلام تحویلی به هنگام توزیع، سرپرست خانوار بتواند سبد کالای خود را با چند نوبت مراجعه دریافت نماید.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

رئیس جدید بیمارستان ولیعصر انار معرفی شد

آیین تکریم و معارفه رئیس سابق و سرپرست جدید بیمارستان ولیعصر(عج) انار صبح امروز دوم مهرماه ۱۴۰۳ با حضور مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ،جمعی از پرسنل و مسوولین شهرستان برگزار شد. ...

یادداشت های خصوصی