جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024

موضوعات مهمی همچون تغییر رئیس اداره ورزش و جوانان انار ، چرایی بی توجهی استاندار کرمان به انار و پراخت نشدن خسارت بیمه باغات کشاورزی در جلسه شورای شهرستان انار مطرح شد…

موضوعات مهمی همچون تغییر رئیس اداره ورزش و جوانان انار ، چرایی بی توجهی استاندار کرمان به انار و پراخت نشدن خسارت بیمه باغات کشاورزی در جلسه شورای شهرستان انار مطرح شد.

به گزارش انارما ، شامگاه یکشنبه ۲۹اسفند جلسه شورای شهرستان انار با حضور احمد انارکی محمدی نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس برگزار شد.

در این جلسه احمد میرزایی رئیس شورای شهرستان ابتدا با اشاره به وضعیت ورزش انار گفت: در سال های نه چندان دور تعداد زیادی تیم های فوتبال در دو و سه لیگ مجزا به رقابت می پرداختند که متاسفانه اکنون به دلیل سوء مدیریت در ورزش انار این تیم ها تعدادشان بسیار کمتر شده تا جایی که برای برگزاری یک لیگ مجبور هستند یک لیگ فقط برگزار کنند.

وی اوضاع فعالیت سایر رشته های ورزشی را در انار بحرانی خواند و گفت: با این رویه و بی تفاوتی رئیس اداره ورزش و جوانان انار نسبت به وضع موجود طولی نخواهد کشید که ورزش انار به کلی نابود شود.

میرزایی از نماینده مردم انار و رفسنحان در مجلس خواست تا پیگیر جایگزینی یک مدیر متخصص برای اداره ورزش و جوانان انار باشد.

رئیس شورای شهرستان در ادامه موضوع راه اندازی کلینیک تامین اجتماعی در شهر انار  را یادآور شد و گفت:در حالی که رایزنی های ابتدایی انجام شد و مکانی بسیار خوب در دانشگاه آزاد انار برای راه اندازی کلینیک در نظر گرفته شده مدتی است این موضوع به فراموشی سپرده شده که می طلبد با رایزنی نماینده با وزیر مربوطه این مهم  تحقق یابد.

وی در پایان با انتقاد از مسئول اداره میراث فرهنگی انار گفت:متاسفانه شاهد هستیم علیرغم ظرفیت بسیار خوبی که در بحث میراث فرهنگی شهر انار دارد نه تنها هیچ استفاده ای از این مکان ها نمی شود بلکه اقدامی هم از سوی مسئول مربوطه در زمینه جذب سرمایه گذار برای احیای این بناها نمی بینیم.

در ادامه جلسه محمد خادمی رئیس شورای شهر انار با تقدیر از تلاش های انارکی محمدی در زمینه اجرایی شدن طرح بخشودگی جریمه دیرکرد وام های زیر ۱۰۰میلیون تومان گفت: اجرای این طرح برای اقشار کم در آمد شهر انار که بعضا به دلیل نپرداختن اقساط وام هایشان مشمول جریمه های سنگین شده خوب و شایسته تقدیر می باشد.

وی در خصوص پرداخت نشدن وجوه خسارات باغات کشاورزی از سوی بیمه به کشاورزان هم انتقاد کرد و گفت: از نماینده میخواهیم در این خصوص هم تدبیری جدی برای پرداخت شدن خسارت ها بیندیشد.

رئیس شورای شهر انار در پایان با انتقاد از بی توجهی استاندار کرمان به شهرستان انار گفت: در سه سال اخیر استاندار کرمان کمترین حضور را نسبت به سایر مناطق استان در شهرستان انار داشته است و باید از ایشان پرسید دلیل این همه بی توجهی نسبت به شهرستان انار چیست.

در ادامه جلسه احمد انارکی محمدی با تقدیر از تلاش های شورای شهرستان و شورای شهر انار گفت:بدون شک یکی از عوامل موفق عمل کردن مجموعه شهرداری انار پیگیری و نظارت دقیق شورای شهر بر عملکرد این نهاد می باشد.

محمدی در خصوص پرداخت نشدن خسارات از سوی بیمه  تصریح کرد: این موضوع در سایر نقاط کشور هم به همین گونه است و از آن جهت که این مطالبه کشوری است قدری پیگیری و به نتیجه رسیدن کار را دشوار می کند که البته بنده در اسرع وقت این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

وی در مورد استفاده از ظرفیت میراث فرهنگی انار نیز گفت: در این خصوص چندین جلسه تخصصی در بحث جذب سرمایه گذار بخش خصوصی برگزار شده و سعی ما بر این است که شهر انار به عنوان پیشانی ورودی استان کرمان به شکل مطلوبی ساماندهی شود.

وی همچنین از حضور شهرداری انار برای ساماندهی و استفاده از یخدان تاریخی شهر انار استقبال کرد و گفت: اگر شهرداری تمایل جدی برای فعالیت در این زمینه داشته باشد به زودی بستر واگذاری یخدان به این نهاد را فراهم خواهیم کرد.

نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس در مورد عملکرد اداره ورزش و جوانان انار گفت: از مسئولین و هیئت های ورزشی شهر انار همانگونه که بیش از این عنوان کردم میخواهم سه نفر را بعنوان گزینه های واجد شرایط برای تصدی ریاست اداره ورزش و جوانان انار معرفی کنند تا با ارزیابی تخصص این افراد ، مدیری توانا و بومی برای اداره ورزش و جوانان انار انتخاب شود.

وی در مورد راه اندازی کلینیک تامین اجتماعی انار هم گفت:علیرغم پیگیری های انجام شده و کسب موافقت های ابتدایی این پروژه طبق آخرین مکاتبه ای که داشتم اعلام شد به دلیل پایین بودن تعداد بیمه شدگان در شهر انار ، راه اندازی کلینیک تامین اجتماعی در انار مرقوم به صرفه نیست ،اما ما همچنان پیگیری هستیم و بر این اعتقادیم با توجه به استفاده روستاها و شهر های مجاور از امکانات درمانی شهر انار ،راه اندازی کلینیک تامین اجتماعی در انار ضروری می باشد.

انارکی محمدی با اشاره به مشکلات پیش آمده در زمینه اعطای تسهیلات بانکی به کشاورزان فاقد سند اراضی کشاورزی در شهر انار گفت: قریب ۴۰هزارهکتار از اراضی زیرکشت پسته انار و رفسنجان فاقد سند می باشند که این موضوع مالکین این اراضی را در دریافت تسهیلا دچار مشکل کرده است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی ، حفظ منابع آبی موجود است گفت:در این خصوص به وزیر جهاد کشاورزی تذکر دادیم که این موضوع را هرجه سریعتر یا به شکل تعهدی و یا واگذاری کامل به کشاورزان رفع کند تا  کلیه اراضی کشاورزی شهرستان های انار و رفسنجان به آبیاری زیرسطحی مجهز شود.

محمدی در خصوص راه اندازی ایستگاه راه آهن در نزدیک شهر انار نیز گفت: با رایزنی های انجام شده توقف گاه به ایستگاه تغییر پیدا کرد و در همین زمینه به دلیل شیب زمین منطقه مورد نظر چندین بار نقشه برداری انجام شد که نقشه های محل مذکور  برای ارزیابی در دست اقدام است که امیدوارین عملیات اجرایی  آن در ماه های اولیه سال جدید آغاز شود.

وی همچنین در بحث بهداشت و درمان انار گفت:ردیف انار را در بحث تامین نیاز های بهداشت و درمان مانند آمبولانس از  رفسنجان جدا کرده ایم و نیاز های انار را در  سربرگ اختصاصی به وزارت بهداشت ارسال می کنیم.

نماینده مردم انار در مجلس با  اشاره به رونق نسبی بازار پسته خاطر نشان کرد:مشکل ارزان بودن قیمت پسته در ماه های گذشته تا حدودی حل شده و خوشبختانه با همکاری آقای پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس بازار بورس پسته در رفسنجان  راه اندازی شد که این مهم زمینه چهانی شدن پسته رفینحان و انار را به وجود آورده است.

انارکی محمدی در پایان با بیان اینکه هیچ گاه در طول این مدتی که نماینده بوده ام برای شهر انار کم کاری نکرده ام تصریح کرد:شهرستان انار سال های متمادی در بحث توسعه در زمینه های مختلف نسبت به سایر مناطق استان و کشور عقب مانده است که تمامی تلاش من در زمینه جبران این کمبود ها می باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه کاربران

قطره دوشنبه 20 مارس 2017 - 11:03 ق.ظ

باسلام بر خدمت و خدمت گذاران عزیز این دیار
اخرش کهنوج وجیرفت اول ان در و دروازه انار
مردم خون گرم وراضی از ولایت وصداقت درمدار
افرین برمردم خوب اناری که به بنده داده هر روز اعتبار
عید رسیده اخمتو باز کن خدا خوشش آید نعمت را فراوان کرده ومشکلات را خودش حل میکند در این ایام بهاری فکر کن بهاری حرف بزن بهاری بخند وکمی از انچه خدا داده برای سلامتی روح وروان بدون توقع بدون دیده شدن مولا وار ورهبر وار بگذار وبگذر کمی به حال هم بازی بیاندیش به حرف بی ردیف من بخند که جای خنده دارد چون من اشتباه کرده وپذیرفتم که اشتباه دارم وخدای نکرده اگر در این ایام به جای تبسم وبه جای ببخشش وانقاق مولا وار ورهبر گونه به جای کوشش برای وحدت به ریش ریش شدن جامعه کمک کنی الله واعلم بالصواب …….وای برمن نه خدا ان کائنات دارد جواب
من نخواسته از شما نان وکباب …….من همینم تو مده مارا عذاب
بوی گل وعطر ناب از ان تو …….تو بیا سر درد مارا بیش از این منما خضاب به مناسبت میلاد دخت پیامبر همسر وباور ویاور مولا ومادر نور دوعین وروشننده راه خدا ومادر نه امام بلافصل وکوثر خدا که به دستور خدا وحرف پدر تمام خوبیهای خود یعنی انچه را که دوست میداشت به اذن خدا وحرف ولایت بخشید تا انسان راه خود را گم نکند من که نمیدانم بهترروز زن وروز مادر راتبریک بگویم و چه بهتر که ازاین عید استفاده کرده برای سلامتی رهبر وخانواده خودتان وخانوده سر دبیر هم دعا وهم صلوات عید برهمگان مبارک انشالله والسلام…

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی