پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 18 April 2024

هر انقلاب و حکومتی بدون داشتن ساختار منظم حکومتی نمیتواند برای مدت زیادی دوام آورد. انقلاب جهانی امام زمان (عج) نیز که مهمترین و گسترده ترین و ژرفترین انقلاب جهانی است، از این قانون مستثنی نیست…

هر انقلاب و حکومتی بدون داشتن ساختار منظم حکومتی نمیتواند برای مدت زیادی دوام آورد. انقلاب جهانی امام زمان (عج) نیز که مهمترین و گسترده ترین و ژرفترین انقلاب جهانی است، از این قانون مستثنی نیست. در حکومت امام زمان (عج)، پیشرفت علم و صنعت، عدالت، اخلاق، اندیشه، کشاورزی و دامداری، اقتصاد و… به اوج خود میرسد و عالیترین تمدن بشری و حکومت جهانی براساس عدالت، برقرار میشود.

آشکار است چنین حکومتی در همهی شؤون به مردان کارآزموده و با تقوا نیاز دارد. در حدیثی، امام صادق (علیه السلام) پس از بیان شمار اصحاب حضرت مهدی(علیه السلام) از شهرهای گوناگون، در پاسخ ابوبصیر که میگوید: آیا در زمین غیر از این تعداد، مؤمن یافت نمیشود؟ میفرماید: «یافت میشوند، ولی اینها کسانی هستند که بزرگان و حکّام و فقهای حکومت را تشکیل میدهند.».

همچنین در احادیث دیگری به عدالت، شجاعت، زیرکی و شمار یاران ایشان (۳۱۳ نفر همانند اصحاب پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم)در جنگ بدر) اشاره شده است. امام زمان (عج) با کمک چنین یارانی، اسلام را در همه زمینه ها تکمیل میکند، چنان که در روایاتی از امام صادق (علیه السلام) میخوانیم:

روش امام زمان (عج) همان روش پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) است. روشهای باطل پیشین را ویران میکند، همانگونه که پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) چنین کرد و اسلام را نوسازی و تکمیل میکند.

ویژگی های رهبری (امام زمان (عج))

امام زمان (عج) در میان مردم با سیرهی رسول اکرم(صلی الله علیه وآله وسلم) رفتار میکند و بخشندهای است که مال را به وفور میبخشد. بر کارگزاران و مسؤولان دولت خویش بسیار سخت میگیرد و بر بینوایان بسیار مهربان و رؤوف است. برای رسیدگی به وضع مردم و گسترش عدالت، یارانش را در همه ی شهرها می پراکند و به آنان دستور میدهد عدل و احسان را شیوهی خود سازند. امام زمان (عج) دقیقاً فرمان خدا را اجرا میکند و با کسی، حساب خویشاوندی ندارد. خداوند به وسیله ی او، درهای حق و حقیقت را میگشاید و درهای باطل را میبندد. آن حضرت برای رسیدن به اهداف خود با وزیران خود مشورت میکند.

حکومت پیامبر اسلام (ص) و حکومت امام زمان (عج)

پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) فرمود:

یکی از اهل بیت من قیام میکند و به سنت و روش من رفتار میکند.

ابو خدیجه از امام صادق(علیه السلام) نقل میکند:هنگامی که قائم ظهور کرد، با امر جدیدی خواهد آمد چنانچه رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) در آغاز اسلام، مردم را به امر جدیدی فرا میخواند.

امام صادق(علیه السلام) فرمود: آنگاه اسلام را از نو بنا میکند.

اللهم عجل لولیک الفرج

نوشته شده توسط ۳۷۹ ____ ادامه دارد

دیدگاه کاربران

م شنبه 18 فوریه 2017 - 3:12 ب.ظ

کاش ظهور میکرد

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی