پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024

تحریم‌ها یک‌باره حل شد؟ که نشد بلکه اضافه هم شد، روابط تجاری گسترش و صادرات ایران روان‌تر شد؟ که نشد بلکه به چند مورد غیر ضرور آن هم به‌نفع خارجی‌ها و بازار مصرف و کار آنان فراهم شد مثل بستن قراردادهای سؤال برانگیز و مدت‌دار و وعده سر خرمنی!

تحریم‌ها یک‌باره حل شد؟ که نشد بلکه اضافه هم شد، روابط تجاری گسترش و صادرات ایران روان‌تر شد؟ که نشد بلکه به چند مورد غیر ضرور آن هم به‌نفع خارجی‌ها و بازار مصرف و کار آنان فراهم شد مثل بستن قراردادهای سؤال برانگیز و مدت‌دار و وعده سر خرمنی!

به گزارش ” انارما” ؛ سیدحسین صابری از فعلان سیاسی استان در خصوص دومین سالگرد برجام اظهار داشت:   برجام آثار مثبت متعددی از جمله اثبات حقانیت و صداقت ایران مبنی بر فعالیت هسته‌ای صلح‌آمیز برای رفع نیازهای خود، اثبات عدم ساخت سلاح اتمی در جمهوری اسلامی ایران، پایبندی جمهوری اسلامی نسبت به اصول منطقی سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشر، روشن شدن توان بالای بالقوه جمهوری اسلامی ایران و متخصصان متعهد نظام اسلامی در زمینه غنی‌سازی اورانیوم، پذیرفته شدن ایران اسلامی به‌عنوان یک کشور دارنده دانش و توان هسته‌ای، اثبات دشمنی عمیق چندباره استکبار به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم غاصب و ده‌ها واقعیت دیگر و اما مطالب و واقعیت‌های تلخ دیگری هم در پسابرجام رخ داد که اگر واقع نمی‌شد خوب بود.

واقعیت‌های تلخی از جمله اثبات بدعهدی آمریکا برای صدها بار، خوش‌باوری برخی از مسؤولان نسبت به استکبار به‌ویژه آمریکا، دلبستگی معدودی از دولتمردان به خارج و دلخوشی به همراهی آنان، گره زدن بسیاری از ضرورت‌ها به مذاکرات و برجام، عدم تحقق بخشی از وعده و وعیدها و گشایش‌های کاری در سایه مذاکرات و برجام از جمله لغو یکباره  همه تحریم‌ها در روز آغاز اجرای برجام، ایجاد رخنه و کندی کار و تاخیر در فعالیت‌های هسته‌ای سازنده به‌واسطه  انجام و اجرای یک‌جانبه تعهدات ایران طبق برجام، لو رفتن بعضی اطلاعات و توانمندی‌های هسته‌ای ایران در بازدیدهای ادواری نمایندگان آژانس، افزایش برخی تحریم‌ها به بهانه‌های واهی و ساختگی در کنار عدم لغو تحریم‌ها و عدم رفع موانع بانکی، بیمه‌ای و اقتصادی و تجاری و …

کندی در انجام رسالت‌های متعدد دولت به‌دلیل اینکه عمده وقت و انرژی صرف مذاکرات و پیگیری اجرای برجام شد و تصور بر این بود که با اجرایی شدن برجام، همه تحریم‌ها لغو و همه مشکلات برطرف و دنیا پر از گل و بلبل می‌شود که نشد.

تحریم‌ها یکباره حل شد؟ که نشد بلکه اضافه هم شد، رابطه آمریکا با ایران حسنه شد؟ که نشد بلکه با تغییرات سیاسی در آمریکا بدتر هم شد، روابط تجاری گسترش و صادرات ایران روان‌تر شد؟ که نشد بلکه به چند مورد غیر ضرور آن هم به‌نفع خارجی‌ها و بازار مصرف و کار آنان فراهم شد مثل بستن قراردادهای سؤال برانگیز و مدت‌دار و وعده سر خرمنی.

تا زمانی‌که استکبار ستیزی و دفاع از مظلوم و حق و حقیقت در این کشور جاری باشد که به‌لطف خداوند، برکت خون شهدا و رهبری هوشمندان رهبر فرزانه انقلاب و با حضور مردم این منش جاری بوده و خواهد بود، مطمئنا استکبار هم  به‌جز منافع خود به چیز دیگری نمی‌اندیشد و همین خوی استکباری را خواهد داشت و اتفاق خاصی نمی‌افتد.

باید با توکل بر خدا، تبعیت از رهبری، تکیه بر خود، استفاده از توانمندی‌های داخلی، قناعت و پشتکار و جدیت و تلاش و تعامل سازنده، آگاهانه و هوشمندانه با همسایگان و کشورهای منصف دنیا و در یک جمله تحقق اقتصاد مقاومتی در ابعاد گوناگون از چند دستگی و تفرقه پرهیز کرد و بیدار و هوشیار بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی