پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه تحریم و تهدید مسئله جدیدی برای کشور و مردم ما نیست، گفت: منطق شهدا ایستادگی در مقابل دشمن تا آخرین قطره خون است.

به گزارش ” انارما ” ؛  سردار محمدرضا نقدی شامگاه دوشنبه در یادواره شهدای روستای لطف‌آباد شهرستان انار با تسلیت سالروز شهادت امام صادق‌(ع) اظهار‌داشت: دیانت، فقه و اسلام را مدیون مجاهدت‌های سخت امام صادق‌(ع) هستیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و با تبیین جایگاه شهید در اسلام گفت: شهدا بالاترین جایگاه را در نزد خداوند دارند و بالاتر از آن جایگاهی نیست به‌طوریکه در روایات ما آمده است که انبیاء و اولیای الهی به جایگاه شهدا در بهشت غبطه می‌خورند.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امام صادق‌(ع) فرمود بالاتر از هر خوبی یک خوبی دیگر است اما بالاتر از شهادت، هیچ خوبی نیست و این مقام شهدا است افزود: پیامبر(ص) فرمود هیچ انسانی نیست که بهشت وارد شود، مگر شهید که دوست دارد دوباره به دنیا برگردد و ده بار دیگر در راه خدا به شهادت برسد.

وی با اشاره به اینکه شهدا همه رسالت انبیاء را که تبلیغ دین و دعوت مردم به توحید است را یکجا و با عمل خود نشان دادند خاطر‌نشان کرد: شهدا مرد عمل بودند که به رستگاری رسیدند و امروز آنها ناظر بر اعمال ما هستند.

سردار نقدی با بیان اینکه منطق شهدا است که ما را به کمال می‌رساند و مردم ما پیرو منطق شهادت هستند که به اقتدار و عزت رسیدند گفت: منطق شهادت منطق زنده کردن بشریت است.

وی با اشاره به حاکمیت طاغت قبل از انقلاب بر کشور یادآور شد: چند هزار سال بر کشور ما پادشاهی مسلط بود و به پدر و برادر خود رحم نمی‌کردند تا به سلطه برسند و شاه کشور ما پدرش را کنار گذاشتند تا پسر شاه شود و اصلا منطقی در این کارها نبود چرا که نه تقوای بیشتری داشت، نه دانش بیشتری داشت اما فقط و فقط زور و سلطه‌گری بود و هزاران سال کشور اینگونه اداره شده بود.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه رفتار سلسله پادشاهان با ملت ایران را بررسی کنید، می‌بینید که چگونه با مردم برخورد شد افزود: روضه‌خوانی امام حسین‌(ع) را در کشور ممنوع کرده بودند و استبداد کامل بر کشور و مردم حکم‌فرما بود و هزاران نفر را زیر شکنجه‌های زیاد قتل و عام کردند.

وی با اشاره به اینکه امام راحل و شهدا با منطق شهادت آمدند و مردم را از این وضعیت اسفناک نجات دادند تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب نیز ابر‌قدرت‌های دنیا بر سر کشور ریختند تا اجازه ندهند انقلاب نتیجه بدهد اما شهدا مقابل همه ابرقدرتها ایستادگی کردند و ۱۷ هزار شهید ترور در کشور یکی از این جنایت‌های استکبار است که با حمایت گروه‌های تروریستی انجام داد.

سردار نقدی بیان کرد: اگر غیر از منطق شهدا نبود، یک جا را در دنیا نام ببرید که تمام دنیا و ابرقدرتهای دنیا در مقابلش دشمنی کنند اما آن کشور به پیروزی برسد و به حیات خود ادامه بدهد.

وی با بیان اینکه شهدا می‌گویند خدا ما را آزاد آفریده و حق نداریم غیر از خدا از کسی اطاعت کنیم افزود: ما حق نداریم تسلیت شویم و راه عبودیت خداوند ایستادگی در مقابل طاغوت و دشمن است.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه منطق شهدا ایستادگی در مقابل دشمن است و شهدا هیچگاه نترسیدند گفت: تحریم و تهدید مسئله جدیدی برای کشور و مردم ما نیست و شهدا در مقابل تهدید و تحریم ایستادگی کردند تا کشور به عزت و اقتدار رسید.

وی با بیان اینکه راه شهدا راه موفقیت، عزت و سربلندی است خاطر‌نشان کرد: امروز نظام اسلامی خدمات زیادی به مردم در جای جای کشور در روستاها کرده و روستایی که برق داشته باشد در قبل از انقلاب نبود اما الان روستایی نام ببرید که زیرساخت نداشته باشد.

سردار نقدی با اشاره به اینکه ایران در بعد از انقلاب پیشرفت‌هایی داشته که روند آن در دنیا بسیار شگفت‌آور است گفت: این در حالی است که در همین سال‌های بعد از انقلاب دشمن انواع تهدیدات و ترورها و تحریم‌ها را علیه کشور راه‌اندازی کرد.

وی با بیان اینکه امروز رتبه علمی کشور به جایی رسیده که در بسیاری از رشته‌ها، رتبه‌های تک رقمی در دنیا داریم افزود: با تمام کارشکنی‌ها و جنگ اقتصادی دشمن علیه کشور، امروز رتبه هجدهم اقتصاد دنیا هستیم و این دست‌آورد چیز کمی برای انقلاب نیست.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه ضعف‌هایی وجود دارد اما هنوز اول راه هستیم و امروز ما یک کشور مستقل در دنیا هستیم اظهار‌داشت: نارسایی‌هایی وجود دارد اما باید دلایل آن را بررسی کنید که چرا بعضی‌ها در کشور با حزب بازی اجازه کار نمی‌دهند و برای منافع خودشان کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه مردم از حزب بازی متنفرند و حزبی که یک اختلاس‌گر را رهبر خود می‌گذارد معلوم است که نارسایی به‌‌وجود می‌آورد گفت: مشکلات را نباید از انقلاب و انقلابی‌گری و منطق شهدا بدانیم بلکه باید ببینیم چه کسی از منطق شهدا فاصله گرفته است.

سردار نقدی با اشاره به اینکه تقریبا در تمام وصیتنامه‌های شهدا پیروی از ولایت فقیه توصیه شده و ولایت فقیه ستون اصلی خیمه آزادی است افزود: امروز اگر صنعت نظامی ما پیشرفت داشته است و اقتدار نظامی ما در دنیا زبانزد است به‌دلیل رهبری مستقیم ولایت‌فقیه و منطق شهدا است.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم مسیر عزت را بپیماییم باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم تصریح کرد: حضور در یادواره شهدا حضور در مجلس ختم نیست بلکه حضور برای تجدید میثاق با شهدا و آرمانهای شهدا است.

یادواره ۲۵ شهید روستای لطف‌آباد شهرستان انار با برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله عزداری هیئت‌های مذهبی در سالروز شهادت امام صادق‌(ع) و مداحی مداح اهلبیت‌(ع) علی کدخدایی همراه بود/تسنیم.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی