شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024

به گزارش انارما، شامگاه روز یکشنبه ۲۷مهرماه در مقابل کلینیک ولیعصر(عج) شهرستان انار صحنه های زننده و تلخی رخداد .هنگامیکه مامور شهرداری در حال جمع آورزی زباله های جلوی درب کلینیک و  انداختن در ماشین زباله دان  بود  قطره های خون  پیاپی از لابه لای نایلون های زباله بر روی لباس کارگران می چکید و […]

IMG_5479 - Copy

به گزارش انارما، شامگاه روز یکشنبه ۲۷مهرماه در مقابل کلینیک ولیعصر(عج) شهرستان انار صحنه های زننده و تلخی رخداد .هنگامیکه مامور شهرداری در حال جمع آورزی زباله های جلوی درب کلینیک و  انداختن در ماشین زباله دان  بود  قطره های خون  پیاپی از لابه لای نایلون های زباله بر روی لباس کارگران می چکید و صحنه های زننده ای را بوجود آورد.

یکی از این کارگران زحمت کش و دوس داشتنی شهرانار که در  حال جمع آوری زباله ها بود در این خصوص در مصاحبه ای با خبرنگار انارما گفت:هرشب که برای جمع آوری زباله های بیمارستان انار می آییم این صحنه ها رخ میدهد و زباله ها، بوی بسیار زننده و متعفن میدهند و ما به ناچار برای انجام وظیفه مجبوریم به هر دشواری که هست این زباله را به بالای ماشین بیندازیم و گاها پیش می آید که بخاطر این کار لباس هایمان خونی و نجس میشود.

این کار دلسوز شهرداری در ادامه گفت:یک شب به نشانه اعتراض به اینکار خواستیم زباله ها را جمع آوری نکنیم که از ترس این که زباله ها طعمه ی سگ های ولگرد شوند و از آنجایی که مقادیر بسیار زیادی خون در زباله ها بود و خدای نکرده سگ های ولگرد با خوردن این زباله ها هارشوند و برای همشهریان رعب و وحشت ایجاد کنند از تصمیم خود منصرف شدیم و طبق معمول زباله ها را جمع کردیم.

انارما: این کار زحمت کش شهرداری خبر از آنجا ندارد که جمع آوری این زباله ها وظیفه او نیست چرا که مطابق  آیین نامه مدیریت پسماندها و زباله های بیمارستانی  که در کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست در جلسه مورخ ۱۹/۱۲/۱۳۸۶ بنا به پیشنهاد شماره ۳۹۱۶۹-۱ مورخ ۱/۷/۱۳۸۶ سازمان حفاظت محیط زیست و به استناد ماده (۱۱) قانون مدیریت پسماندها- مصوب ۱۳۸۳ و با رعایت جز (۳) بند (ج) مصوبه شماره ۵۶۰۶۱/۱۹۰۱ مورخ ۲۴/۴/۱۳۸۶ شورای عالی اداری، ضوابط و روش های مدیریت اجرایی پسماندهای پزشکی و پسماندهای وابسته به شکل سازمان یافته و منظمی مصوب شده است که متاسفانه مسئولین کلینیک انار یا از سرعمد و یا ناآگاهی از رعایت قوانین خودداری میکنند.

براستی چه کسی مسئول دفع این چنینی و  بسیار خطرناک زباله هاست . اگر خدای نکرده به قول کارگر زحمت کش شهرداری مقداری  از خون های داخل زباله ها توسط سگ های ولگرد که در این روزها تعدادشان در سطح شهر کم هم نیست خورده شود چه فاجعه ای پیش میاید؟آیا این زباله ها منبع اساسی و خطرناک انتقال و شیوع بیماری های خطرناک عفونی نیستند.

آمپول های تزریق شده ، پسماندهای پزشکی نوک تیز و  ازهمه مهم تر خون انسان که بطور قطع یقین خطرناک هستند  چه جایگاهی در بین زباله های شهری و خانگی دارد؟

طبق قانون زباله های پزشکی و عفونی بیمارستانی باید طبق ضوابط خاصی تفکیک و با رعایت شرایط خاص در محل مناسب و با دستگاه های مخصوص سوزانده شوند نه اینکه به راحتی هرچه تمام تر جلوی درب بیمارستان گذارده شوند و همراه با زباله های شهری دفع شوند.

انارما در این خصوص به شدت به مسئولین کلینیک درمانی ولیعصر(عج) و مخصوصا به رئیس شبکه بهداشت(دکتر برجی) در خصوص رفع این مشکلات هشدار میدهد و از آنها میخواهد که هرچه سریعتر در خصوص دفع غیر اصولی زباله های بیمارستانی در انار  اقدام کنند.
از انتشار این چنین تصاویر زننده ای از مخاطبان گرامی عذرخواهی میکنیم  و امیدواریم که با مشاهده این تصاویر  زنگ خطر برای مسئولین امر به صدا در بیاید.

IMG_5479 - Copy

IMG_5480

IMG_5483

IMG_5491

IMG_5495

 

 

دیدگاه کاربران

مطلع سه‌شنبه 21 اکتبر 2014 - 8:16 ق.ظ

زباله های بیمارستانی باید در دستگاه زباله سوز دفع شوند ولی شبکه انار این دستگاه را در اختیار ندارد و با وجود پیگیری های زیادی که انجام شده بدلیل قیمت بالا این دستگاه دانشگاه این دستگاه رادر اختیار انار قرار نمیدهد.

سعید سه‌شنبه 21 اکتبر 2014 - 11:11 ق.ظ

واقعا جای تاسف داره اه اه

واقعیت سه‌شنبه 21 اکتبر 2014 - 12:35 ب.ظ

امیدوارم کسانی که …. و لی در هر صورت توهین به پرسنل در محل کار، اون هم پرسنل درمانی تبعات داره جونم.

اق یکشنبه 31 می 2015 - 2:31 ب.ظ

خواهشن صدانکنید اورژانس انار.حدااقل تو ی سطل بزرگ ک میشه گذاشت ک خون رو زمین نریزه.سطل و هرازگاهیابشورید.حالا دستگاه گرانه نخرید پیشکشتون.اق اق اق واقعأ ک خجالت بکشید

نام و نام خانوادگی دوشنبه 11 ژانویه 2016 - 11:40 ق.ظ

اونوقت بهداشت به پسوندهای سوزن مطبها گیر میده که حتما سفتی باکس بریزن و تحویل بیمارستان بدن..تحویل بدن که شما بزارین دم در خو این کارو خودمون هم بلدیم ودرصمن و دستگاه در اختارتون نذاشتن شما باید زباله ای بیمارستانی رو اینجوری و با بقیه زباله های شهری دفن کنین خوب یه محل مخصوص مثل کوره های قدیمی زغال درس کنین و زباله هارو اونجا بسوزونین و دفن کنین

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی