جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024

بوتیا:رسانه‌های فارسی زبان بیگانه که از زمان ورود طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به صحن علنی احساس خطر کردند در راستای سیاه نمایی ها علیه امر به معروف حادثه اسید پاشی را محملی مناسب برای ادامه مبارزه خود دیدند. انتشار خبر چند مورد اسید پاشی به چند دختر جوان دست […]

اسیدپاشی

بوتیا:رسانه‌های فارسی زبان بیگانه که از زمان ورود طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به صحن علنی احساس خطر کردند در راستای سیاه نمایی ها علیه امر به معروف حادثه اسید پاشی را محملی مناسب برای ادامه مبارزه خود دیدند.

انتشار خبر چند مورد اسید پاشی به چند دختر جوان دست آویزی شد تا رسانه‌های بیگانه در جهت ” امر به معروف هراسی” انگیزه اسیدپاشی را مبارزه با بدحجابی عنوان کنند.

اطلاع‌‌رسانی درباره اسیدپاشی‌ها در رسانه ها آغاز شد و مسئولان انتظامی‌گفتند که ماجرای چند اسیدپاشی بر خلاف ادعای رسانه‌های بیگانه در مدت کوتاهی رخ نداده و طی چند ماه اخیر رخ داده است و بیشتر این ماجراها مربوط به مشکلات شخصی بوده است.

همچنین تمامی مقامات کشور  ضمن محکوم کردن این حادثه، بر برخورد جدی با مسببان ابن اقدام غیرقانونی تاکید کردند.

اما عوامل رسانه‌های فارسی زبان بیگانه که از زمان ورود طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به صحن علنی مجلس دروغ پراکنی و سیاه نمایی علیه آن را آغاز کردند در راستای همین خط خبری حادثه اسید پاشی را محملی مناسب برای ادامه مبارزه خود با امر به معروف دیدند.

نگاهی کوتاه به مطالب باز نشر شده در شبکه های اجتماعی از سوی خبرنگاران رسانه های بیگانه به خصوص خبرنگاران بنگاه خبری پادشاهی انگلیس نشان از عمق عصبانیت آنها از یک قانون دارد.

خبرنگاران «بی‌بی‌سی فارسی» در راستای وظایف خود علاوه بر برنامه‌های مختلف در این شبکه تلوبزیونی، در شبکه‌های اجتماعی نیز بر آتش این ماجرا می‌دمند.

نکته جالب آنکه بر اساس قوانین رسانه بیگانه فارسی زبان، هر یک از خبرنگاران آنها برای داشتن وبلاگ یا صفحه در شبکه‌های اجتماعی باید از مسئولان ذی‌ربط خود اجازه بگیرد و در راستای اهداف این شبکه و نه علایق شخصی به انتشار مطالب بپردازد.

در قوانین کاری در بی‌بی‌سی آمده است: “اگر شما وبلاگ دارید، نباید در آن سلیقه‌های سیاسی خود را مطرح کنید … باید سیاست‌های این شبکه را در نوشته‌های خود نظر بگیرید”.

با بررسی‌های صفحات عوامل و خبرنگاران بخش رسانه های فارسی زبان بیگانه ، پی می‌بریم که این افراد در خطی مشترک با بزرگنمایی گسترده شایعات و اخبار غیرموثق درباره حادثه اخیر به دنبال سوء‌استفاده از این ماجرا هستند. در ذیل تصاویری از صفحه‌های خبرنگاران در فیسبوک آمده که به موضوع مذکور پرداخته‌اند:

مهدی پرپانچی

نکته جالب آنکه یکی از کاربران شبکه های اجتماعی پرسیده است: “فردا که اسید پاشهای لجن رو گرفتن خواستن قصاص شون کنن دوباره کمپین راه میندازین که قصاص غیر انسانی و ضد حقوق بشره…! فازت دقیقا چیه BBC ؟؟؟؟”

و سئوال دیگری که باید از رسانه های بیگانه پرسید این است که چرا قانون امر به معروف و نهی از منکر این چنین شما را عصبانی کرده است ؟

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی