جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024

  به گزارش انارما، حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه شهرستان انار در خطبه دوم نماز جمعه این هفته  با اشاره به در پیش بودن روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: در سال های پیش از انقلاب اسلامی رژیم پهلوی بسیار تلاش کرد که در دانشگاه ها ، بین علم و دین فاصله بیندازد و  سعی […]

 

خطبه های نمازجمعه این هفته انار

به گزارش انارما، حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه شهرستان انار در خطبه دوم نماز جمعه این هفته  با اشاره به در پیش بودن روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: در سال های پیش از انقلاب اسلامی رژیم پهلوی بسیار تلاش کرد که در دانشگاه ها ، بین علم و دین فاصله بیندازد و  سعی داشت بگونه ای به مردم القا کند که دین مانع از پیشرفت علمی میشود اما در این راه،  کسانی مثل شهید مفتح ایستادگی کردند .

ابراهیمی در ادامه با اشاره به وقایع روز دانشجو در برخی دانشگاه های کشور گفت:متاسفانه مماشات و سهل انگاری مسئولین امر،  کار دانشگاه های کشور را به جایی کشانده که افرادی که در فتنه بزرگ سال۸۸ حضور داشتند و یا از حامیان این فتنه به شمار  می آیند به راحتی در دانشگاه های کشور سخنرانی میکنند و بر علیه نظام می تازند.

وی افزود:همانگونه که رهبر معظم انقلاب پیاپی و در اکثر سخنرانی هایشان به فتنه۸۸اشاره کرده اند ، فتنه خط قرمز ماست.

امام جمعه انار تصریح کرد:در روز دانشجو ، روسای برخی دانشگاه ها از سخنرانی برخی چهره های انقلابی و مومن جلوگیری میکنند و درعوض به فتنه گران میدان میدهند و نتیجه اش این میشود هماکن کسانی که در جریان فتنه سال۸۸ عکس امام (ره) را پاره کرده اند در روز دانشجوی امسال نیز به عکس امام توهین و آن را وارونه میگیرند.

وی افزود: متاسفانه در روز دانشجو در برخی محافل دانشگاهی ، اصل اسلام و ولایت فقیه مجددا زیر سوال میرود و شعار اصلی جمهوری اسلامی که استقلال آزادی جمهوری اسلامی است را در دانشگاه ها به شعار  “اصلاحات ،آزادی جمهوری عدالت” تبدیل میکنند و این نتیجه برخورد نکردن و میدان دادن به فتنه گران است.

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه خطاب به رئیس جمهور گفت:ما علیرغم اینکه در بیان برخی مواضع از ریاست جمهور گله مندیم اما توقع داریم که ایشان مرزبندی و برخورد قاطعی با این جریان خزنده داشته باشد و اجازه ندهد که دانشگاه ، فضایی برای جولان احزاب سیاسی شود .

خطیب نماز جمعه انار ضمن اشاره به فساد در نظام اقتصادی کشور گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اخیرا انتقاد کرده اند ما هم بر این باوریم که با مجمع و همایش و برخورد حزبی، فساد ریشه کن نخواهد شد.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی