شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024

دبیر ستاد اقامه نماز جمعه استان کرمان گفت: تریبون نماز جمعه هیچ‌گاه وابسته به دولت نبوده است. …

به گزارش انارما به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور پیش از ظهر امروز در جلسه تبادل نظر و هم‌اندیشی ستاد نماز جمعه کرمان با اصحاب رسانه اظهار داشت: آیین عبادی سیاسی نماز جمعه از صدر اسلام با حضور پیامبر اکرم(ص) به عنوان واجب هفتگی مطرح بوده است.

وی بیان داشت: نماز جمعه صرف رکوع و سجود نیست و امام جمعه در دو خطبه که حکم دو رکعت نماز را دارد به مسائل روز اخلاقی، اجتماعی و… می‌پردازد.

عرب‌پور افزود: تریبون نماز جمعه هیچ‌گاه وابسته به دولت نبوده، لذا راحت می‌تواند به نقد مسائل جاری کشور بپردازد، هیچ بودجه‌ای هم از سوی دولت در نماز جمعه هزینه نمی‌شود.

امام جمعه موقت کرمان ادامه داد: در ساخت بنای مصلاها نیز بیشترین کمک از سوی خیران صورت می‌گیرد و در مواردی کمک‌های دولتی را داریم.

وی خاطرنشان کرد: این مسئله که بعضا گفته‌ می‌شود، ائمه جمعه حقوق دریافت می‌کنند و وابسته هستند، صحت ندارد و ۲۰۰ نفر اعضایی که با ستاد نماز جمعه کرمان همکاری دارند، کاملا به صورت افتخاری کار می‌کنند.

عرب‌پور عنوان کرد: از سوی دیگر باید توجه داشت که نماز جمعه تریبون مهمی است، مخاطبان زیادی دارد و تاثیر به‌سزایی را در فرهنگ‌سازی جامعه ایفا می‌کند.

دبیر ستاد نماز جمعه کرمان گفت: به طور متوسط در نماز جمعه‌های شهر کرمان حدود ۸ هزار نفر حضور دارند که این عدد در ماه رمضان به ۲۰ هزار نفر می‌رسد.

وی بیان داشت: تریبون نماز جمعه در ارتقای سطح اخلاقی، فکری، بصیرت و… جامعه موثر است و بر این اساس تلاش داریم تا بر حضور شرکت‌کنندگان در آیین عبادی نماز جمعه افزوده شود.

عرب‌پور ابراز داشت: با وجود همه اقدامات صورت گرفته و افزایش شرکت‌کنندگان در نماز جمعه، اما از دیدگاه ما به لحاظ کمی و کیفی مناسب نیست و باید به نوعی پویا شود و از برکات آن استفاده‌های مادی و معنوی داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان افزود: مطالبه ستاد نماز جمعه از اصحاب رسانه، فرهنگ‌سازی برای نماز جمعه در قالب‌های متنوع از جمله خبر، مقاله، گزارش و …، انعکاس مطالب خطبه‌های نماز جمعه و فعالیت به عنوان پل ارتباطی میان مردم و ستاد است.

عرب‌پور تصریح کرد: ائمه جمعه در خطبه‌های اول به سبک و روش خود به مسائل اخلاقی و اجتماعی می‌پردازند، رسانه‌ها می‌توانند نظرات، پیشنهادات مردم را به ستاد انتقال دهند و از سویی اقدامات ستاد نماز جمعه را به اطلاع مردم برسانند.

امام جمعه موقت کرمان گفت: زمانی که جمعیت زیادی در نماز جمعه حضور داشته باشند به تبع افراد بیشتری از مباحث روز مطلع می‌شوند و حافظ ارزش‌های نظام بوده و از برکت این تریبون می‌توانیم استفاده‌های معنوی داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

همشهری جمعه 6 می 2016 - 3:36 ب.ظ

حی علی خیرالعمل.از دل مردم کی خبرداره که چه میگذره.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی