پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: سموم “سونالان و نماتول” مربوط به شرکتهای “گلد اگروشیمی” و « نماتدکش بیولوژیک » غیر استاندارد و تقلبی بوده و دارای مجوز از سازمان حفظ نباتات نمی باشند. …

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان گفت: سموم “سونالان و نماتول” مربوط به شرکتهای “گلد اگروشیمی” و « نماتدکش بیولوژیک » غیر استاندارد و تقلبی بوده و دارای مجوز از سازمان حفظ نباتات نمی باشند

به گزارش ” انارما ” به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان؛ متاسفانه گاهی اوقات دیده شده که برخی از شرکت های سودجود و متقلب اقدام به تولید سمومی می کنند که نه تنها استاندارد نیستند بلکه باعث ضرر و زیان به کشاورزان می شود.

به تازگی متوجه شدیم سمومی  وارد بازار شده به نام “سونالان و نماتول” که غیر استاندارد بوده و تاکنون مجوزی از سوی سازمان حفظ نباتات برای شرکت سازنده آن صادر نشده است در این رابطه طاهری مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی به خبرنگار ما گفت: توجه به اطلاعیه سازمان حفظ نباتات، « نماتدکش بیولوژیک » با نام تجاری « نماتول »  شرکت زیست فناوری صدرای طبیعت در فهرست سموم مجاز کشور به ثبت نرسیده و عرضه آن خارج از ضوابط قانونی می باشد.

وی همچنین گفت: ترکیبات تقلبی دیگری نیز با ذکر نام شرکت مجعول « گلد اگرو شیمی » به عنوان تولید کننده سم « سونالان » در برخی مناطق توزیع شده که این محصولات فاقد اصالت های لازم بوده و تا کنون مجوزی از سوی سازمان حفظ نباتات برای شرکت مذکور صادر نشده  و مجاز به فعالیت در زمینه تولید، واردات و توزیع سموم شیمیایی کنترل آفات نباتی نمی باشد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی از کشاورزان خواست تا برای دریافت سموم مورد نظر خود به فروشگاه های دارای مجوز از سازمان حفظ نباتات مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی