سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ | Tuesday 16 April 2024

به گزارش انارما ، وحید انارکی محمدی قائم مقام شهردار منطقه ۱۱تهران در اولین همایش “انار۱۴۰۴” از همدلی ،همراهی و وفاق  اعضای شورای شهر و شهردار تقدیر کرد و گفت: این همدلی باعث حرکت رو به جلوی شهر انار در بخش های مختلف شده است. وی در تشریح طرح جامع تفصیلی شهر انار گفت: اهمیت […]

به گزارش انارما ، وحید انارکی محمدی قائم مقام شهردار منطقه ۱۱تهران در اولین همایش “انار۱۴۰۴” از همدلی ،همراهی و وفاق  اعضای شورای شهر و شهردار تقدیر کرد و گفت: این همدلی باعث حرکت رو به جلوی شهر انار در بخش های مختلف شده است.

وی در تشریح طرح جامع تفصیلی شهر انار گفت: اهمیت طرح جامع تفصیلی به اندازه ای است که می توان آن را فاخرترین کار در  حوزه برون شهری انار عنوان کرد و امیدواریم با پیگیری های مهندس سیف اللهی و نماینده منتخب این طرح که در مرحله تایید شورای عالی شهرسازی است هرچه سریعتر تصویب شود و بعد از آن از طرف وزارت کشور به استانداری کرمان و به طبع به شهرداری انار برای اجرای  ابلاغ شود.

محمدی  بیان اینکه یکی از شاخصه های اصلی طرح ، افق جمعیت است گفت: جمعیت شهر انار بر اساس آمار نفوس و مسکن در سال نود  ، ۱۳هزار نفر بوده است که بر اساس آیتم های درنظر گرفته شده  جمعیت شهر انار در سال۱۴۰۰ ،قریب ۲۳هزار نفر و در سال ۱۴۰۴که افق طرح جامع تفصیلی است جمعیت انار ۲۵هزار نفر پیش بینی شده است.

وی در خصوص توسعه فضای درون شهر انار در افق طرح گفت: بر اساس این طرح توسعه ساخت و ساز مسکن بر اساس معماری اسلامی  بیشتر در اطراف امامزاده محمدصالح(ع) انار شکل میگیرد چرا که بر اساس نیاز شهرستان برای معرفی امامزاده محمدصالح(ع) بعنوان قطب فرهنگی شهر ، ترجیح مشاورین طرح این بوده که توسعه شهر صرفا در اطراف امامزاده محمدصالح(ع) باشد.

کارشناس طرح جامع تفصیلی شهر انار افزود: بر اساس ویژگی هایی که برای طرح جامع در نظر گرفته شده نیاز است که آرامستان  نیز به خارج از شهر انتقال داده شود.

وی تعریض معابر شهر انار را از مهم ترین شاخصه های طرح جامعه عنوان کرد و گفت: باید فضای عبور و مرور و همچنین میادین داخل شهر انار به نسبت توسعه شهرستان در آینده افزایش یابد.

وحید انارکی محمدی در پایان ابراز امیدواری کرد با توجه به تلاش های صورت گرفته برای تهیه طرح جامعه تفصیلی انار این طرح هرچه زودتر در مرحله اجرا قرار بگیرد.

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

حسینو دوشنبه 23 می 2016 - 9:46 ق.ظ

خوب این اقا زمینهای اطراف امامزاده را گران کرد

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی