پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024

رئیس دادگستری شهرستان با ابراز تاسف از بالا بودن میزان طلاق در انار گفت: در سال گذشته ۴۱فقره پرونده طلاق به دادگستری شهرستان انار وارد شده است…

محمد حسینی رئیس دادگستری شهرستان انار در گفت و گو با خبرنگار انارما ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و هفته قوه قضائیه اظهار داشت: حادثه شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲تن از یاران صدیق انقلاب به دست منافقان کوردل هرچند ملت ایران را عزادار کرد اما موجب آشکار شدن چهره نفاق و یکپارچه شدن صفوف انقلابی مردم در عرصه دفاع از آرمان های انقلاب شد.

وی با بیان اینکه دادگاه بخش شهر انار در اول خرداد سال گذشته به دادگستری شهرستان انار ارتقا یافته گفت: در سال گذشته۵۳۹۷ پرونده وارد دستگاه قضایی شهرستان انار شده است که از این تعداد  ۵۳۶۴ پرونده مختومه شده است .

رئیس دادگستری شهرستان انار در ادامه با ابراز تاسف از بالا بودن میزان طلاق در انار گفت: در سال گذشته ۴۱فقره پرونده طلاق به دادگستری شهرستان انار وارد شده است که ۳۹پرونده آن منجر به رای و مختومه اعلام شده است که این آمار طلاق به نسبت جمعیت شهرستان انار نگران کننده است.

وی در خصوص عوامل طلاق در خانواده های اناری گفت:اعتیاد ،فقر اقتصادی و  عدم تعامل زوجین در رفع مشکلاتشان و انتقال سریع این مشکلات به خانواده های زوجین از مهم ترین عوامل شکل گیری طلاق در انار است.

حسینی تصریح کرد: وقتی زوجین مشکلاتشان را با والدینشان در میان میگذارند خانواده ها به جای اینکه کدخدامنشانه مشکلات را برطرف کنند متاسفانه بعضا به این مشکلات دامن می زنند و موجب وسیع تر شدن اختلافات زوجین میشوند.

رئیس دادگستری شهرستان انار در توصیه ای به زوج های جوان گفت: زوجین سعی کنند اختلافاتشان را خودشان با تعامل و راهکار هایی که خودشان تشخیص می دهند حل کنند چرا که ارجاع این مشکلات با خانواده ها بعضا موجب تشدید اختلافات میشود.

وی در ادامه با تقدیر از پرسنل شورای حل اختلاف شهرستان انار گفت: در سال گذشته قریب ۱۲درصد از پرونده ها به این شورا انتقال داده شده که بصورت توافق طرفین دعوی مختومه شده است .

محمد حسینی در پایان حفظ بافت مذهبی انار را از نکات برجسته این شهرستان عنوان کرد و گفت: خانواده ها و بوِیژه والدین بر رفتار های فرزندانشان بویژه در بحث استفاده از شبکه های اجتماعی نظارت داشته باشند چرا که عدم توجه به فرزندان و رها کردن آنها در شبکه های اجتماعی که بعضا بسیار مخرب هستند نتایج زیان باری را برای خانواده ها به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی