چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024

سرپرست اداره منابع آب انار گفت:از مجموع ۲۳۸ حلقه چاه در شهرستان انار ۸۹ درصد آن به بخش کشاورزی تعلق گرفته و تاکنون جهت مدیریت برداشت آب تعداد ۱۷۹ چاه به کنتور هوشمند مجهز شده اند…

سرپرست اداره منابع آب انار گفت:از مجموع ۲۳۸ حلقه چاه در شهرستان انار ۸۹ درصد آن به بخش کشاورزی تعلق گرفته و تاکنون جهت مدیریت برداشت آب تعداد ۱۷۹ چاه به کنتور هوشمند مجهز شده اند.

به گزارش انارما ، شورای حفاظت از منابع آب شهرستان انار به ریاست سرپرست فرمانداری انار و باحضور اعضای این شورا در محل فرمانداری تشکیل گردید.

در این جلسه  طباطبایی گفت:تمهیدات ویژه ای برای حفاظت از منابع آبی پیش بینی شده است و انشاالله جلسه ای با حضور مدیرعامل آب منطقه ای استان در شهرستان برگزار و جوانب محدودیت های آبی مورد بررسی قرار میگیرد.

ab5

سرپرست اداره منابع آب شهرستان نیز در این جلسه گفت : عمده استفاده از منابع آب در مصارف مختلف از طریق منابع آب زیر زمینی و بیشترین درصد میزان برداشت از منابع آب متعلق به بخش کشاورزی می باشد.

وی افزود:  از مجموع ۲۳۸ حلقه چاه در شهرستان انار ۸۹ درصد آن به بخش کشاورزی تعلق گرفته و تاکنون جهت مدیریت برداشت آب تعداد ۱۷۹ چاه به کنتور هوشمند مجهز شده اند.

وی در ادامه اثراث منفی استفاده بی رویه از منابع آب زیر زمینی را مطرح نمود  و گفت: صرفه جویی در مصرف آب با خاموش نمودن چاه ها در زمانهایی که درختان نیاز به آب ندارند (پاییز و زمستان و پس از بارش باران موثر ) می تواند یکی از سریع ترین و کم هزینه ترین راهها برای نجات از بحران آبی باشد .

کاردوست تصریح کرد: در مراحل بعدی جلوگیری از اضافه برداشت چاههای مجاز دارای اضافه برداشت ،نصب کنتور هوشمند ، پر و مسلوب المنفعه نمودن چاههای غیر مجاز ،جلوگیری از حفاری های غیر مجاز و استفاده از روشهای نوین آبیاری می تواند در صرفه جویی آب مناسب باشد.

سرپرست اداره منابع آب در پایان اظهار داشت: باتوجه به استعلام از جهاد کشاورزی شهرستان تاکنون ۷۰۰ هکتار از اراضی شهرستان به آبیاری تحت فشار و ۵۰۰ هکتار به آبیاری کم فشار و زیرسطحی مجهز شده اند. لازم بذکر است که باتوجه به مذاکرات انجام شده هم اکنون نیز تسهیلات قابل توجهی جهت تغییر روشهای آبیاری غرقابی به تحت فشار و زیرسطحی از طریق جهادکشاورزی و بانک کشاورزی به کشاورزان متقاضی اعطا میگردد.

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

نام خانوادگی علی پنج‌شنبه 21 جولای 2016 - 1:30 ب.ظ

اقای فرماندار اول شهرستانهای دیگر بعدانارفرماندار قبل که سال اول شهرستان شده بود منطقه ممنونه افغانی شده و شهرستان دیگر خبری نیست حالا کنتور شدن اول زرنگ و سیرجان و اخر سر ما اناری ها ان اقای اول بار ادعا این کار کرد چاه های اول انقلاب که زدند و حالا پو لهای خود را در ساوه سرمایه گذاری کردن و حتی یکی از اقوامش چاه بدون بهره برداری دارد اگر راست می گویید جلوی ان چاه اول گرفته شود و ما خرده مالک ها را با این کار داغون نکنید سرمایه دار ها پولشان را خارج از این شهر سرمایه گذاری کردن ما اخرین شهرستان هستیم نه اولین

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی