جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024

تولید کننده دستمال کاغذی گلشن گفت :با این دزد بازاری های استانی ، منه تولید کننده یک دستمال کاغذی ۹۵۰ تومانی را چطور و با چه قیمتی فاکتور کنم که ۳۰ یا ۴۰ درصد سود بدهد و زیاده خواهان را راضی کند ؟ لذا این مسئولان خرید و …

به گزارش ” انارما ” ؛ حسن مهرابی تولید کننده دستمال کاغذی گلشن درگفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت : بنده ساکن روستای گلشن در شهرستان انار  هستم که در ابتدای یک کارگر ساده بودم لذا از سال ۹۰ تصمیم به تولید با سرمایه اندک گرفتم و در ابتدا با ۳ کارگر آغاز به کار نموده که اکنون به ۸ تن رسیدند  .

IMG_4569

مسئولانی که با رشوه خرید می کنند

وی ادامه داد : دراستان کرمان و همچنین شهرستان خودمان “انار” بعضی از مصرف کنندگان عمده ای وخرده دستمال کاغذی گلشن را نمی شناسد زیرا اکثر بازار خرید شرکت ها به دنبال سود برای خودشان هستند (به طور مثال مسئول خرید های بیمارستان ها و شرکت های صنعتی به ما اعلام می کنند اگر برای شرکت ما ۱۰ میلیون دستمال کاغذی ارسال می کنید باید دو تا سه میلون آن را به عنوان سود به من بدهی ) .

وی ادامه داد :با این دزد بازاری های استانی ، منه تولید کننده یک دستمال کاغذی ۹۵۰ تومانی را چطور و با چه قیمتی فاکتور کنم که ۳۰ یا ۴۰ درصد سود بدهد و زیاده خواهان را راضی کند ؟؟ لذا این مسئولان خرید وتدارکاتی ها ی شرکت ها وبیمارستان ها با کسانی همکاری می کنند که به آنها رشوه بیشتری بدهند .

مهرابی اظهار کرد :  اکنون محصولات خود را به بیمارستان میلاد تهران و بیمارستان مادر ، شهید صدوقیوشهدای کارگر یزد ارسال می کنیم اما در کرمان مسئولان علاقه ای به خرید داخلی ندارندحتی چند بار به بیمارستان ها و شرکت های صنعتی استان محصول خود را ارائه داده ایم اما سودی حاصل نشده است  .

وی در ادامه توضیح داد  در شهرستان انار محصولات این شرکت در تالار فرهنگیان و ملائکه ارسال میگردد و اندک محدودی مغازه داران بدلیل بی اطلاعی از نوع بازار و نوع محصول از این شرکت خریداری میکنند.

محصولات این شرکت در بین ۱۲ الی ۱۶ کارخانه دستمال کاغذی که در استعلام بیمارستان میلاد تهران در فروش محصولات خود شرکت داشتند ٰ  این شرکت برنده این استعلام شد و بعد از آن بیمارستان شهید صدوقی یزد  بدلیل کیفیت خوب محصول باعث شد تا با آنان قرارداد ببندیم و هم اکنون برای این بیمارستانها دستمال کاغذی ارسال می شود.

IMG_4582

گلمهر ،ملت ،روزگار ، برندهای کارخانه دستمال کاغذی گلشن انار

مهرابی اذعان کرد : با بهترین تی شو  ممتاز لطیف در بازار ایران گلمهر با سایز ۲۰*۲۰ ،روزگار با سایز ۱۷*۲۰ ، ملت با سایز ۱۸*۱۷ با بهترین جعبه در بازار تولید می شود وتا کنون هیچ مشتری نسبت به کیفیت و قیمت اجناس کارخانه گلشن ایرادی وارد نکرده است .
وی ادامه داد : پایه تولید دستمال کاغذی به عبارت کلمه اینگونه نیست که مثلا شما خمیر چوب و پنبه و …را در میکسری مخلوط کنید و طی مراحلی تبدیل به دستمال کاغذی کنید بلکه فرآیند تولید تی شو تنها در چند کارخانه بزرگ در کشور انجام می شود مثل حریر خوزستان در هفت تپه ، لطیف در کرج و البته کارخانه های تولید دستمال کاغذی مانند گلریز و سافتلن کار خرد کردن و بسته بندی را انجام می دهند.

IMG_4570

این تولید کننده افزود :کار تولید مواد اولیه دستمال  برای واحد های بسته بندی ، چندین میلیارد هزینه برداشته و اکثرا سهامی خاص و دولتی هستند و نتیجه تولید محصولی به نام تیشو می شود که همان رول دستمال کاغذی به صورت نوار پیچ در ابعاد مختلف به صورت  دستمال کاغذی ارائه می شود ، اما در ابعاد بزرگ مثلا عرض ۴۱ سانت و وزن ۱۰۰ کیلو برای هر حلقه  و این محصول باید به صورت اندازه های کوچکتر در آید تا بتوان آن را بسته بندی کرده و به بازار عرضه نمود که این کار توسط ماشین تولید دستمال کاغذی انجام می گیرد.

تیشو ،کاغذهای با وزن پایه کم، خشک و ریز کنگره ای شده (کرپ دار) و یا فاقد ریز کنگره ای (بدون کرپ)

مهرابی اظهار کرد : واژه تیشو شامل محصولات مختلفی است که از کاغذهای با وزن پایه کم، خشک و ریز کنگره ای شده (کرپ دار) و یا فاقد ریز کنگره ای (بدون کرپ) تولید شده اند، به عنوان نمونه محصولاتی مانند کاغذ توالت، حوله های آشپزخانه، دستمال کاغذی جیبی ، دستمال کاغذی صورت، دستمال سفره، حوله های دستی و دستمال خشک کن در این گروه طبقه بندی می شوند. چنین فرآورده هایی از یک نوع کاغذ پایه تیشو (نازک و سبک) یک لایه ای، نیمه پرداخت شده و تشکیل یافته در حال تر، مشتق شده و عمدتا از الیاف طبیعی تولید می شوند.

IMG_4580

 

وی تصریح کرد : اکنون  با توضیحاتی که ارائه داده شد ،متوجه شدید که تولید خود تیشو توسط تولیدکار انجام نمی شود و تمام تولیدی های معتبر حتی کار خرد کردن و بسته بندی را انجام می دهند .
مهرابی اذعان کرد : مواد اولیه یا همان تیشو چه ایرانی چه خارجی همیشه در دسترس میباشد و منابع آن معرفی می شود اگر دقت کرده باشید در پشت بعضی جعبه های دستمال کاغذی نوشته شده ساخته شده از صد در صد تیشوی خارجی این نشان می دهد که تیشو همیشه قابل دسترس است.

وی به تشریح کامل خط تولید دستمال کاغذی جعبه ای و توالت ( دلسی )و حوله ایسفره و جیبی و کوکتل پرداخت و گفت :یکی از بزرگترین تولیدی های پر درامد و سنگین  در خصوص تولید دستمال کاغذی جعبه ای هست که در کشور به صورت های مختلف تولید می شود .

مهرابی ادامه داد : اگر طول و عرض یک برگ دستمال کاغذی استاندارد را اندازه بگیرید در حدود ۲۰.۵ سانت در ۲۰.۵ سانت می باشد که البته این در مارک های مختلف متفاوت است و عده ای برای سود بیشتر حتی ۱۷ در ۱۷ سانت نیز تولید می کنند.
این تولید کننده افزود : کار اصلی تولید دستگاه دستمال جعبه ای این است که تیشو نواری با عرض مثلا ۴۱ سانت را به مربع های ۲۰.۵ در ۲۰.۵ در می اورد و با توجه به امکانات دستگاه روی دستمال طرح می اندازد و از وسط تا کرده  و در تعداد ۵۰ برگ تا ۳۰۰ برگ شمرده و به صورت اماده و تا خورده تحویل میز بسته بندی می دهد .

دستمال کاغذی باید از خمیر الیاف سلولزی به رنگ سفید یا الوان باشد

مهرابی در خصوص ویژگی های یک دستمال کاغذی  خوب گفت : دستمال کاغذی باید از خمیر الیاف سلولزی به رنگ سفید یا الوان باشد ، باید کرپ شده (منظور از کرپ، چین خوردگی های سطح کاغذ است که هنگام تولید آن به منظور افزایش سطح تماس و در نتیجه بالا بردن میزان سرعت جذب آب ایجاد می شود، به طوری که هنگام پاک کردن دست خیس بعد از نیم ساعت حالت اولیه خود را به دست آورد و اگر دستمال بلافاصله در تماس با آب خیس پودر شود، حتماً مواد شیمیایی زیادی در آن به کار برده شده است).

IMG_4575

 

وی ادامه داد : دستمال کاغذی مرغوب باید فاقد پرز (الیاف خرد شده)، الیاف کلوخه شده، سوراخ، لکه و سایر اجسام خارجی باشد، زمانی که برگ دستمال کاغذی را در مقابل نور قرار می دهید پراکندگی الیاف به طور یکنواخت دیده می شود، رنگ به کار رفته در ساخت دستمال های کاغذی باید از رنگ های مجاز و ثابت باشد و با رنگ بسته محتوی دستمال کاغذی هم رنگ و متناسب باشد.

تولید کننده دستمال کاغذی گلشن گفت : دستمال کاغذی باید فاقد لکه و بوی نامطبوع باشد گاهی دیده می شود در صورت کشیدن یک برگ دستمال کاغذی همه برگ ها بیرون می ریزد خانواده ها باید توجه داشته باشند دستمال کاغذی استاندارد در بسته باید به طور تاخورده به نحوی بسته بندی شود که به راحتی و تک تک بتوان آنها را از بسته خارج نمود.

مهرابی اذعان کرد :شرکت سلولز استاندارد ورق ها و نیز بسته های رایج بازار را به شرح ذیل عنوان می کند : ۱-  ۲۰ عددی جیبی، ۲ – ۱۰۰ ، ۱۵۰ یا ۲۰۰ برگ دولا یا چندلا در بسته های جعبه ای، ۳- باید محتویات داخل جعبه با تعداد و ابعاد ذکر شده روی جعبه مطابقت داشته باشد ، ۴- بسته باید از استحکام کافی برخوردار باشد و طی مراحل حمل و نقل شکل ظاهری خود را حفظ نماید. ۵- ورق ها باید در یک بسته با ابعاد یکسان بسته بندی شوند، تعداد ورق ها نباید کمتر از تعداد مشخص شده بر روی بسته باشد.

این تولید کننده دستمال کاغذی ابراز کرد : هر یک تن تیشو می تواند حدود ۱۰ هزار عدد دستمال ۲۰۰ برگ به شما تحویل دهد که تقریبا می شود ۱۰۰ گرم برای هر جعبه  که این کار توسط دستگاه در ۲ یا ۳ روز انجام می شود اما این یک سرعت کتابی است و در واقعیت نمی توان با این سرعت تولید و بسته بندی کرد و ممکن است تا یک هفته طول بکشد چرا که فقط تولید ملاک نیست و بسته بندی نیز باید بشود .
جعبه دستمال از قبل طراحی و چاپ و تهیه شده در اندازه های مختلف است که معمولا توسط چاپخانه ها تهیه می گردد و اکنون اپراطور دستمال تولید شده را در هر جعبه قرار داده و توسط دستگاه چسب زن درب جعبه ها بسته و چسب زده می شود .

دستمال های بی کیفیت وزبر در بازار فراوان هستند

وی افزود : اگر دقت کرده باشید یک سری دستمال کاغذی جعبه ای در بازار هست که تا دستمال را از جعبه بیرون می کشید به دنبال آن چند عدد دستمال دیگر هم بیرون می اید و احتمالا اگر آن را به شیشه عینک بزنید مثل سمباده عمل کرده و خیلی خشک و زبر است اینگونه دستمال ها در سر چها راه ها و یا حتی بازار های محلی به قیمت  ارزان و با مارک های تقلبی هم قابل تهیه است.

مهرابی در پایان راز موفقیت خود را اینگونه بیان کرد : ابتکار، نوع استفاده ماده اولیه،  کیفیت ، تفاوت در طراحی ، پشتکار و اعتماد به نفس حتی در یک شغل پر اشباع و بی طرفدار ولی مصرفی مورد استفاده در جامعه می تواند تولیدی شما را چنان بزرگ و وسیع کند که شاید خود شما هم انتظار آنرا نداشته باشید .

انتهای پیام /

دیدگاه کاربران

ناشناس پنج‌شنبه 28 جولای 2016 - 12:35 ق.ظ

اگه بخوایم دستمال کاغذی مستقیم از کارخونه بگیرم باید کجا مراجعه کنیم؟

ناشناس پنج‌شنبه 28 جولای 2016 - 10:49 ق.ظ

سلام با ید بیاد دم در کارخانه خرید کنید

ح-ا-ا پنج‌شنبه 28 جولای 2016 - 2:30 ب.ظ

راست میگه همین دزدبازابودن هاست که کارراخراب میکنه.درمملکت سر جیبهاباعث عدم پیشرفت میشه

عزیز پنج‌شنبه 28 جولای 2016 - 3:26 ب.ظ

انار از عمده فروشی مجید رضایی یا گلشن درب کارخانه

نرگس شنبه 8 اکتبر 2016 - 2:54 ب.ظ

سلام وقتتون بخیر،میشه لطف کنید لیست کامل محصولاتتون رو برامون بفرستین؟در ضمن بفرمایید امکان تولید پوشاک و مای بی بی براتون وجود داره؟

ناشناس پنج‌شنبه 16 نوامبر 2017 - 10:20 ق.ظ

این آقا که چند هفته پیش در برنامه انار در شبکه کرمان پنج دقیقه حرف زد ۵۰ بار گفت مسوولین خیلی کمک میکنن و مردم نگران نباشن و بیان توی تولید و از این حرفا!!! چی شده نظرش اینقدر عوض شده؟؟

ناشناس جمعه 10 می 2019 - 6:37 ب.ظ

میشه ادرس کارخانه را ارسال کنی

مدير شنبه 11 می 2019 - 8:16 ق.ظ

با سلام / کرمان شهرستان انار – جاده ابتدای ورودی گلشن

رضا جمعه 31 می 2019 - 12:04 ب.ظ

اقا شماره تماس میخواستم

ناشناس شنبه 7 سپتامبر 2019 - 11:00 ب.ظ

سلام دستمال خودرو تبلیغاتی هم میزنید؟؟
حداقل چه تعداد؟؟

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی