جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024

با توجه به اظهارات مسئولان دولتی در ارائه آمار مناقض در خصوص فیش های نجومی این بار نوبت به جهانگیری رسید و آمار جدیدی را از نجومی بگیران ارائه داد و گفت:فقط ۵۰ نفر حقوق غیرطبیعی داشتند…

به گزارش  انارما به نقل از  راه دانا؛ ماجرای رسوایی فیش های نجومی یا بعبارتی همان فیش های کثیف مدیران دولتی که با افشای پی در پی آنها در رسانه ها جنجال های فراوانی را به راه انداخت، مسئولان دولتی را بر آن داشت تا نسبت به وجود چنین پدیده ای در دولت اقدامات و واکنش های لازم را در مبارزه با این پدیده انجام دهند.

 

طی بررسی هایی که دولتی ها در راستای مبارزه و ریشه کن کردن این موضوع انجام دادند و همچنین فشارهایی که سازمان ها و نهادهای نظارت کننده از قبیل سازمان بازرسی کل کشور ، دویان محاسبات ، قوه قضائیه و… به دولت برای عزل و برکناری مدیران متخلف آوردند، عده ای از این مدیران فرار رو به جلو را در پیش گرفتند و استعفا دادند.

اما رهبری تنها به عزل و برکناری مدیران متخلف اکتفا نکردند و دستور مجازات آنان را هم به دولت دادند تا با آنها برخورد جدی در این خصوص صورت پذیرد. رئیس جمهور نیز در راستای این امر طی نامه ای به معاون اول خود دستور رسیدگی به موضوع فیش های نجومی و پرداختی های کلان به مدیران دولتی را دادند.

بعد از ماجراها هر یک از مسئولان دولتی آمار و ارقامی متناقض از تعداد نجومی بگیران در دولت را در رسانه ها اعلام کردند و که در ادامه به اظهارات آنان می پردازیم.

 

روحانی در گفت وگوی تلویزیونی: ۱۰۰ الی ۳۰۰ نفر حقوق نجومی داشتند، روحانی در سفر استانی به کرمانشاه: تنها یک درصد از مدیران حقوق نجومی داشتند

نوبخت: ۴۰ نفر از مدیران حقوق نجومی دشتند

رئیس جمهور در جریان گفت و گوی تلویزیونی خود ، آمار مدیران متخلف در ماجرای فیش‌های نجومی را یک درصد اعلام کرد و بعد وی محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت طی اظهاراتی در یکی از نشست های خبری خود آمار ۳ درصد را ارائه کرده بود و گفته بود، “تنها ۳ درصد از مدیران که شامل ۴۰ نفر می شوند، حقوق غیرمتعارف دریافت کرده‌اند. نوبخت چند هفته بعد از آن، در ۲۲ تیر اظهار داشت که “۱۳ مدیر در رابطه با فیش‌های نجومی استعفا کرده‌اند.

با توجه به اینکه نوبخت تعداد مدیران متخلف در ماجرای فیش‌های نجومی را ۴۰ نفر اعلام کرده بود، بار دیگر روحانی در ۲۷ تیر ماه در جریان سفر استانی به کرمانشاه، از ۱۰۰ الی ۳۰۰ مدیری سخن گفت که حقوق نامتعارف دریافت کرده اند.

جهانگیری: فقط ۵۰ نفر حقوق غیرطبیعی داشتند

این تناقض گویی ها به تنها به اینجا ختم نمی شود و امروز اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس ‌جمهور در سی‌ و سومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور با اشاره به فسادی که در کشور به صورت سیستمی شکل گرفت نشانه قانون‌گریزی بود، گفت: تا این فساد سیستمی از کشور ریشه‌کن نشود، توسعه و پیشرفت کند خواهد بود؛ همین حقوق‌های نجومی دل مردم را به درد آورد که البته در تعداد کمی از مدیران اتفاق افتاد.

وی افزود: در همین زمینه لیست حقوق ۲۵۰۰ مدیر را گرفتم و کمتر از ۵۰ مدیر حقوق غیرطبیعی می‌گرفتند که همین هم نباید می‌شد، لذا بر این اساس، شورای حقوق و دستمزدی که قبلاً فعال نبود را فعال کردیم.

اما ارائه آمار متناقض پیرامون مدیران دریافت کننده فیش‌های نجومی تنها منحصر به دولتمردان نماند و برخی اعضای پارلمان نیز در این رابطه به ارائه آمارهایی مبادرت ورزیدند. از جمله داود محمدی رئیس کمیسون اصل ۹۰ مجلس در ۱۳ تیرماه از ۹۵۰ نفر مدیر دخیل در ماجرای فیش‌های نجومی سخن گفت.

حال با توجه به این همه تناقض گویی مسئولان در ارائه آمار نجومی بگیران، مردم کدام به کدام یک از این آمار ارائه شده اعتماد کنند و آن را باور کنند؟

انتهای پیام/ت

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی