پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان انار گفت : بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو ( CCHF ) را جدی بگیرید

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان انار گفت : بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو ( CCHF ) را جدی بگیرید

 جعفر کافی در گفت گو با خبرنگار “انارما” گفت: بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه‌کنگو یک بیماری ویروسی است که بین انسان و دام مشترک است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان انار بیان داشت: انتقال این بیماری از طریق نیش کنه، خون و ترشحات خونی بیماران و دام آلوده انجام می‌گیرد که در صورت عدم یا تأخیر در درمان موجب مرگ بیمار می‌شود.

وی بیان کرد: برای مقابله با این بیماری باید سمپاشی دوره‌ای در محل نگهداری دام، دامداری‌ها، کشتارگاه‌های دام و … برای از بین بردن کنه‌ها، رعایت بهداشت در تماس با بیماران و استفاده از لوازم حفاظت شخصی در هنگام ذبح دام صورت گیرد.

کافی عنوان کرد: خطر انتقال از طریق مصرف گوشتی که به مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه نگهداری شود و محصولات دامی وجود ندارد، اما خطر انتقال در هنگام بریدن گوشت تازه وجود دارد.

وی اظهار کرد: به‌منظور جلوگیری از شیوع بیماری باید از کشتار سنتی و خارج از محیط کشتارگاه دام جلوگیری کرد و کارکنان کشتارگاه از وسایل حفاظت شخصی استفاده کنند.

کافی با تأکید بر اینکه کشتارگاه دام نقش مهمی در سلامت و بهداشت جامعه دارد خواستار همکاری و توجه مسؤولان شهرستان به ویژه شبکه بهداشت و درمان و شهرداری با شبکه دامپزشکی این شهرستان برای نظارت هرچه بیشتر و بهتر شدن وضعیت و ساماندهی کشتارگاه دام شد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی