جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد:‌ بهترین راه برای مقابله با حربه‌های اقتصادی دشمن، توجه به اقتصاد مقاومتی است و همچنین لازم است که دولت و مجلس با برنامه‌ریزی صحیح با برنامه‌هایی که دشمن‌ برای اخلال در اقتصاد ما در نظر گرفته‌اند مقابله کنند.

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد:‌ بهترین راه برای مقابله با حربه‌های اقتصادی دشمن، توجه به اقتصاد مقاومتی است و همچنین لازم است که دولت و مجلس با برنامه‌ریزی صحیح با برنامه‌هایی که دشمن‌ برای اخلال در اقتصاد ما در نظر گرفته‌اند مقابله کنند.

به گزارش “انارما” احمد انارکی محمدی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، به بحث‌ درباره راهکارهای ممانعت از اخلال در نظم اقتصادی کشور توسط دشمنان پرداخت و گفت: مقام معظم رهبری، امسال را سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامگذاری کرده‌اند و بنده معتقدم حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی و رفع کاستی‌هایی که در زمینه فعالیت‌های اقتصادی وجود دارد یکی از راهکارهای مقابله با اخلال در نظم اقتصادی کشور توسط دشمنان است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دولت به رکودی که ایجاد شده است و به مشکلات موجود واقف است، بنابراین بهترین راه برای مقابله با حربه‌های اقتصادی دشمن، توجه به اقتصاد مقاومتی است و همچنین لازم است که دولت و مجلس و سایر مسئولان بخش‌های مختلف با برنامه‌ریزی صحیح در سال جاری، بتوانند با برنامه‌هایی که دشمن‌ برای ما در نظر گرفته‌اند، مقابله کنند.

توجه به تولید داخلی؛ راهکاری برای مقابله با تهدیدات اقتصادی

نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: موضوع تولید داخلی و درون‌گرا و برون‌نگر بودن فعالیت‌های اقتصادی، یکی از راهکارهای موفقیت ما در مقابل دشمن است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: موضوع دیگری که باید به آن توجه کرد این است که باید در داخل کشور به شکل هوشمندانه وعدم عبور از خط قرمز‌هایی که تعریف شده است، با همدلی و همراهی بتوانیم در عرصه اقتصادی به موفقیت دست پیدا کنیم.
اهمیت اعتماد میان مردم و مسئولان
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های موفقیت در توسعه اقتصادی کشور، اعتماد مردم به یکدیگر و حمایت از نظام و مقام معظم رهبری و همچنین دولت است و قطعا این موارد به راهکاری برای مقابله با دشمن هم تبدیل خواهد شد.
محمدی در پاسخ به این پرسش که آیا اقتصاد کشور، آن اندازه مقاوم شده است که بتوان با توطئه‌ها و تهدیدهای اقتصادی دشمنان مقابله کرد؟ گفت: بنده معتقدم اگر مجلس نظارت بر حُسن انجام قوانین را پیگیری کند بسیاری از معضلات اقتصادی از میان برداشته شده و اقتصاد کشور مقاوم خواهد شد.
لزوم تهیه زیرساخت‌های مقابله با تهدیدات اقتصادی
احمد انارکی محمدی گفت: قطعا هنوز همه زیرساخت‌های لازم برای مقابله با تهدیدات اقتصادی را در اختیار نداریم اما می‌توانیم به چنین زیرساخت‌هایی دست پیدا کنیم و کشور ما ظرفیت‌های لازم در این زمینه را در اختیار دارد.
انارکی محمدی در پایان اظهار کرد: همچنین لازم است که هم فرهنگ‌سازی لازم انجام شده و هم از دیدگاه کارشناسان مربوطه به خوبی استفاده کنیم تا در عرصه اقتصادی به پیش برویم اما گمان می‌کنم در این شش ماهه دوم مشخص خواهد شد که در چه وضعیتی قرار داریم.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی