پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024

گزارش رسمی بانک مرکزی حکایت از آن دارد که بیشترین تغییر قیمت کالاهای اساسی طی یکسال اخیر به قند و شکر با ۴۸.۶ درصد اختصاص دارد و پس از آن، برنج با ۴۸.۱ درصد افزایش قیمت مواجه است.

به گزارش “انارما”  در حالی که شعار اصلی دولت یازدهم برای انجام مذاکرات هسته‌ای، رفع تحریم‌های اقتصادی و بهبود شرایط اقتصادی کشور حتی در سطح آب خوردن مردم بود، با گذشت یک سال و دو ماه از انعقاد توافق برجام، این اهداف محقق نشده است.

۲۴ تیرماه سال گذشته، توافق هسته‌ای برجام به امضای ایران و کشورهای ۱+۵ رسید، و رسانه‌های حامی دولت آن را توافق قرن خواندند و از جشن سراسری در کشور در استقبال از لغو همه تحریم‌ها خبر دادند.

با امضای توافق هسته‌‌ای، ایران بلافاصله اجرای تعهدات خود را در برچیدن تاسیسات هسته‌ای آغاز کرد و غربی‌ها هم از ۲۷ دی‌ماه وعده دادند که تحریم‌ها را لغو می‌کنند.

اکنون با گذشت ۱۴ ماه از امضای برجام، فرصت مناسبی است به ارزیابی تاثیر این توافق بر سفره مردم که مهمترین هدف از مذاکرات هسته‌ای بود.

در حالی که مردم انتظار ارزانی با اجرای برجام را داشتند، بر اساس آمارهای رسمی بانک مرکزی، قیمت اکثر مواد غذایی در حال حاضر نسبت به هفته قبل از امضای برجام، افزایش یافته است.

۱۸۶۰۵۲۸_۲۸۱

رکورددار گرانی در میان مواد غذایی در دوران پسابرجام، نخود با ۹۳ درصد، برنج داخلی درجه یک با ۵۴ درصد، شکر با ۵۰ درصد، برنج داخلی درجه دو و لپه با ۴۸ درصد هستند.

منبع: راه دانا

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

اسقدوس جمعه 23 سپتامبر 2016 - 11:14 ب.ظ

سر دبیر شما که میگویید دولت یازدهم منظورتان رییس دولت یعنی رییس جمهوره اگر طی یکی دو ماه قند و شکر روند صعودی داشته پس دولت قبل که پراید پنج میلیونی یک شبه میشه بیست میلیون خواهشن ان هم یک نظری بدهید چرا این جوری شد

ناشناس شنبه 24 سپتامبر 2016 - 3:21 ب.ظ

چرا دلار نهصدتومنی در زمانی کوتاه ۳۵۰۰ شد؟

ناشناس شنبه 24 سپتامبر 2016 - 3:29 ب.ظ

پس چرا برنج هندی ۱۰۰۰تومنی شد کیلویی ۵تومن دادتون درنیومد؟

ناشناس شنبه 24 سپتامبر 2016 - 3:31 ب.ظ

یادش بخیر احمدی نژادهم چقدر نمودار پندمون می داد!

ناشناس شنبه 24 سپتامبر 2016 - 9:42 ب.ظ

دقیقا دلار ۹۰۰ تومنی از کی شد ۳۵۰۰تومن؟

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی