پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024

جلسه ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی شهرستان انار باحضور معاون سیاسی امنیتی استاندار در انار برگزار شد.

جلسه ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی شهرستان انار باحضور معاون سیاسی امنیتی استاندار در انار برگزار شد.

به گزارش ” انارما ” ، صبح امروز پنجشنبه ۵ آبانماه جلسه ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی شهرستان انار با حضور ذکا اسدی معاون استاندار   ،سنجری مدیر کل امور اقتصادی استانداری، انارکی محمدی نمانیده مردم انار و رفسنجان در مجلس،ائمه جمعه انار و امینشهر ، فرماندار انار،مدیران ادارات کل و روسای بانکهای استان  ،مسئولین شهرستان و جمعی از صنعتگران شهرستان انار در فرمانداری انار برگزار شد.

img_1967

طباطبایی فرماندار انار در این جلسه اظهار داشت: شهرستان انار بعنوان پیشانی استان کرمان است و باید توجه ویژه ای به بخش صنعت و توسعه صنعتی شهرستان  داشت  و با کمک مدیران استانی و نماینده مردم در مجلس کمک کنیم تا وضعیت شهرستان از تک محصولی خارج و به سمت صنعتی شدن  حرکت کند.

وی  افزود: نبود زیر ساخت های مناسب در شهرک صنعتی شهرستان باعث عدم استقبال سرمایه گذاران در این شهرک شده و امیدورایم موانع و مشکلات شهرک صنعتی بزودی حل شود تا سرمایه گذاران بتوانند به خوبی در این منطقه سرمایه گذاری کنند.

img_1952

در ادامه حجت الاسلام منتظری امام جمعه انار گفت: شهرستان انار در بین شهرستانهای همجوار(رفسنجان و شهربابک) مظلوم واقع شده است وشهرستان انار بدلیل کمبود و نداشتن منابعی همچون مس پیشرفت و توسعه صنعتی نداشته است و جا دارد مدیران و مسئولان استانی شهرستان انار را در استان ویژه نگاه کنند .

وی با اشاره به مشکلات کم آبی منطقه گفت: از یک طرف اجرای طرح خاموشی یک ماهه چاه موتور های کشاورزی و از سوی دیگر پایین تر آمدن لیتراژ برداشت آب چاه موتور ها باعث شده که کشاورزی منطقه به سوی نابودی حرکت کند .

منتظری خواستار ارائه راهکاری مناسب در این زمینه شد و گفت: بسیاری از اراضی کشاورزی انار از سمت گلشن به طرف رفسنجان خشک شده اند و درختان پسته در کوره هابه ذغال تبدیل میشوند.

امام جمعه انار در ادامه با اشاره به مشکلات درمانی انار گفت: علیرغم اینکه انار شهر های اطراف خود را نیز در بخش امکانات درمانی پوشش می دهد اما با مشکلات عدیده ای رو به رو هستیم نداشتن بخش های درمانی ” سی تی اسکن ، رادیولوژی و دائمی بودن سونوگرافی ” بخشی از آن است.

img_1964

وی خواستار تخصیص مبالغی از سوی مجتمع های مس برای شهرستان انار شد و گفت:مسئولین رایزنی کنند تا بودجه ای دائمی و قابل توجهی از سوی این شرکت ها به انار اختصاص یابد.

منظتری در پایان با اشاره به کوچک بودن مساحت شهرستان انار گفت:از نظر تقسیمات کشوری مساحت انار کم است و خواستار افزایش مساحت شهرستان در نقاطی که صرفه اقتصادی دارد هستیم.

در ادامه جلسه مهندس انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث اقتصادی و توسعه صنعتی دو شهرستان انار و رفسنجان، باید سرمایه گذاران مشکلات و پیشرفت کاریشان را به ما گزارش دهند و مابتوانیم مشکلاتشان را با مسئولین استانی و کشوری در میان گذاشته و حل کنیم .

img_1954
وی افزود: تقاضا دارم که سرمایه گذاران مشکلات و پیشرفت واحد صنعتیشان را مکتوب اعلام کنند تا من بتوانم به مسئولان مربوطه گزارش و مشکلاتشان را حل کنم و با رفع موانع به سمت صنعتی شدن شهرستان انار گامهای خوبی برداریم.

انارکی محمدی تصریح کرد: حضور در کمیسیون اقتصادی فرصت مناسبی را برای ما در بحث پیگیری مشکلات اقتصادی شهرستان ایجاد کرده که از سرمایه گذاران صنعتی میخواهم از این فرصت با مطالبه گری خود استفاده کنند.
نمانیده مردم رفسنجان و انارگفت: مشکل مهمی که در منطقه رفسنجان و انار شاهد هستیم مشکل خشکسالی های مکرر می باشد و از همه عزیزان و کشاورزان محترم تقاضا داریم در برداشت آبها مدیریت داشته باشند تا بتوانیم بخوبی آبهای موجود را مدیریت کنیم.
وی گفت: در مورد کمبود امکانات بیمارستان انار در تهران با وزیر  بهداشت و درمان رایزنی و صحبت شده و مسئولین محترم دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان قول دادند مشکل کمبود متخصصین در انار را حل کنند.

img_1965
در ادامه مراسم ذکاء اسدی معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمان اظهار داشت: در خصوص کمبود امکانات بهداشتی و درمانی شهرستان انار،نماینده  مجلس این مشکل را در دستور کار خود قرار دهد و با رایزنی با وزیر محترم بهداشت و درمان از وزیر دعوت کنند که به این منطقه بیایند و از نزدیک مشکلات را ببیند تا انشاالله مشکل درمان این منطقه حل شود و در استان در این  زمینه هر کمکی که بتوانیم انجام بدهیم دریغ نخواهیم کرد.
وی افزود خوشبختانه نماینده مجلس هم از انار می باشد و با توانایی تدبیری که از ایشان سراغ اداریم انشاالله مسائل انار از طریق وزارتخانه ها توسط ایشان پیگیری شود.

وی با اشاره به تک محصولی بودن شهرستان انار تاکید کرد با مدیریت و برنامه ریزی و حرکت به سوی صنعتی شدن باید این منطقه را از تک محصولی خارج کرد و باید با کارگاه های کوچک شروع کنیم.

img_1962

ذکاء اسدی در ادامه در رابطه با محصول پسته تصریح کرد: در دوهفته قبل از طریق استاندار جلسات متعددی برای رونق بازار پسته برگزار شده است و فردا هم این جلسه در رفسنجان برگزار می شود تا بتوانیم قیمت مناسبی برای این محصول در نظر گرفته شده و مشکل پسته هم حل شود.

وی افزود: در زمینه آبیاریهای تحت فشار نیز اقدامات خوبی در شهرستان شده است که باید کشاورزان از این تسهیلات استقبال و استفاده نمایند.

img_1959

وی تاکید کرد استاندار  با تشکیل مثلث توسعه همه نیروها را پای کار آورده اند و با در پیش رو گرفتن سیاست اعتدالی که استاندار در استان داشته اند انشاالله با کمک مردم (سرمایه گذاران)و همت دولت و همکاری نمایندگان مجلس شاهد پیشرفت و توسعه استان باشیم.
در ادامه جلسه صنعتگران و سرمایه گذاران شهرستان انار مسائل و مشکلات و میزان سرمایه گذاری خود را در جلسه بیان نموده و مدیر کل محترم امور اقتصادی و همچنین مدیران کل حاضر در جلسه مسائل را بررسی و راهکارهای لازم را ارائه نمودند.

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی