پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024

پنجاه و هشتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از ساعت ۶ صبح سه شنبه به وقت آمریکا آغاز و با انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور این کشور به پایان رسید؛ رسانه‌های مختلف هر کدام این خبر را به گونه‌ای منتشر کردند، در ادامه نگاهی خواهیم داشت به تیتر رسانه‌های گوناگون داخلی برای ریاست […]

پنجاه و هشتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از ساعت ۶ صبح سه شنبه به وقت آمریکا آغاز و با انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور این کشور به پایان رسید؛ رسانه‌های مختلف هر کدام این خبر را به گونه‌ای منتشر کردند، در ادامه نگاهی خواهیم داشت به تیتر رسانه‌های گوناگون داخلی برای ریاست جمهوری دونالد ترامپ..

 

به گزارش ” انارما” ؛ پنجاه و هشتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از ساعت ۶ صبح سه شنبه به وقت آمریکا آغاز و با انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور این کشور به پایان رسید.

رسانه‌های مختلف هر کدام این خبر را به گونه‌ای منتشر کردند، در ادامه نگاهی خواهیم داشت به تیتر رسانه‌های گوناگون داخلی برای ریاست جمهوری دونالد ترامپ.

فارس: میلیاردر جنجالی نیویورکی؛ کلیددار جدید کاخ سفید

خبرگزاری فارس در گزارشی با عنوان ” میلیاردر جنجالی نیویورکی؛ کلیددار جدید کاخ سفید” به بررسی سوابق رئیس جمهوری جدید ایالات متحده آمریکا پرداخته است.

در بخشی از این گزارش آمده: با وجود اینکه تا ساعاتی پیش از آغاز رسمی انتخابات آمریکا پیش‌بینی‌ها و نتایج نظرسنجی‌ها از برتری «هیلاری کلینتون» کاندیدای حزب دموکرات در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا حکایت داشت، اما شمارش ایالت به ایالت آراء مردمی هر لحظه شگفتی‌های بیشتری به همراه داشت تا اینکه در نهایت حدود ساعت ۱۰ صبح به وقت تهران نتایج تقریبا نهایی اعلام و «دونالد ترامپ» کاندیدای حزب جمهوریخواه به عنوان پیروز نهایی این رقابت‌ها معرفی شد.

«دونالد ترامپ» متولد ۱۴ ژوئن ۱۹۴۶ یک تاجر آمریکایی، تهیه‌کننده تلویزیونی بود که به عنوان نامزد جمهوری‌خواهان وارد رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا شد و برخلاف بسیاری از پیش‌بینی‌ها موفق شد «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها را شکست دهد.

رجا نیوز: اسطوره «فساد اخلاقی وجنسی» با شکست «ملکه جنگ» رئیس جمهور آمریکا شد 

سایت خبری رجا نیوز هم با پوشش لحظه‌ به لحظه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، خبر پیروزی دونالد ترامپ را اینگونه مخابره کرده است.

خبرگزاری تسنیم: کلینتون شکست دربرابر ترامپ را پذیرفت و حرفی از تقلب نزد

 خبرگزاری تسنیم هم خبری را با عنوان ” کلینتون شکست دربرابر ترامپ را پذیرفت و حرفی از تقلب نزد ” به نقل از سی ان ان منتشر کرده است.

 در این خبر آمده: هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شکست خود در انتخابات را پذیرفت و دونالد ترامپ را به عنوان رئیس جمهوری جدید آمریکا به رسمیت شناخت.

در حالی که پیش‌بینی‌های چند روز اخیر و گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای حکایت از پیروزی تقریبا قطعی کلینتون داشتند، و حتی تعدادی از رسانه‌های اصلی آمریکا عبارت «ترامپ برای پیروزی نیازمند یک معجزه است» را به کار بردند، اما پس از اعلام نتایج، کلینتون بدون زیر سئوال بردن نتایج انتخابات و یا فرآیند شمارش آرا، طی تماسی با ترامپ، با قبول شکست در انتخابات، به رقیبش تبریک گفت.

خبرگزاری ایرنا: کلینتون با ارسال پیام تبریک ،شکست خود را از ترامپ پذیرفت

ایرنا هم با انتشار خبر سی ان ان نوشت: هیلاری کلینتون با دونالد ترامپ تماس تلفنی گرفته و شکست خود را پذیرفته است. کلینتون اعلام کرده است که او رئیس جمهور نیست و رقیبش ترامپ، رئیس جمهوری است.

خبرگزاری ایلنا: آمریکا روی موج پوپولیسم

خبرگزاری ایلنا در گزارشی با عنوان ” آمریکا روی موج پوپولیسم” در خصوص انتخاب ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا نوشت: پیروزی «دونالد ترامپ» در پنجاه و هشتمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بدون تردید نه تنها دموکرات‌ها و هواداران آنها، بلکه جامعه جهانی را در سکوت معناداری فرو برده است. در حالت فعلی اگر بگوییم «ایالات متحده سرزمین شگفتی‌ها است» اغراق نکرده‌ایم چراکه تا ساعات پایانی اعلام نتایج، تمامی مفسران و تحلیلگران و حتی سیاسیون داخل و خارج از خاک آمریکا بر این نظر بودند که خروجی نهایی این انتخابات شخص هیلاری کلینتون خواهد بود اما به یک‌باره ورق بازی به نفع جمهوری‌خواهان برگشت و «آقای پدیده» سکان‌دار کاخ سفید شد.

پدیده از این نظر که دونالد ترامپ و «هیلاری کلینتون» هر دو یک سنت‌شکن تلقی می‌شوند. اگر کلینتون به پیروزی می‌رسید اولین رئیس جمهور زن در تاریخ آمریکا بر صندلی هدایت کاخ سفید تکیه می‌زد اما تفاوتی که این دو را از یکدیگر تفکیک می‌کند، تا حدود زیادی مشخص است. در تابوشکنی جناح دموکرات، عنصر برهم زننده عرف سیاسی، «شکلی» قلمداد می‌شود که به صورت مشخص جنسیت کلینتون است ولی در اردوگاه جمهوری‌خواهان این موضوع کاملاً متفاوت بوده و از آن به عنوان یک به هم‌ریختگی ساختاری سخن گفته می‌شود و در اینجاست که عنصر «ماهوی» توسط نامزد منتسب به محافظه‌کاران دستخوش تغییر می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: ترامپ رسما اعلام پیروزی کرد

خبرگزاری ایسنا هم در مطلبی خنثی با اشاره به سخنرانی دونالد ترامپ در گردهم‌آیی جمهوری‌خواهان نوشت: ترامپ رسما اعلام پیروزی کرد.

خبرگزاری نسیم: ترامپ رئیس جمهور آمریکا شد

خبرگزاری نسیم هم با پوشش لحظه به لحظه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: نامزد جمهوریخواه با کسب ۲۸۸ رای الکترال در مقابل ۲۱۸ رای رقیب دموکرات خود، چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا شد

تابناک: دونالد ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا شد؛ ترامپ ۲۸۹، کلینتون ۲۱۸

سایت خبری تابناک هم خبر پیروزی ترامپ را در مطلبی با عنوان ” دونالد ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا شد؛ ترامپ ۲۸۹، کلینتون ۲۱۸” مخابره کرد.

در بخشی از این خبر آمده است: جمهوری خواهان تنها کاخ سفید را فتح نکردند، بلکه موفق شدند اکثریت را در مجلس نمایندگان آمریکا و سنای ایالات متحده حفظ کنند و در واقع اکنون تمامی حاکمیت آمریکا در اختیار جمهوری‌خواهان است. این یک پیروزی بزرگ و غیرمنتظره برای جمهوری خواهان است که مسیر اغلب سیاست گذاری‌ها به ویژه در حوزه سیاست خارجی و اقتصادی را با تغییرات محسوسی همراه خواهد نمود. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با یک نتییجه غیرمنتظره همراه شد و دونالد ترامپ یک چهره غیرسیاسی پس از عبور از سد جمهوری خواهان در انتخابات درون حزبی و خلق یک شگفتی، این بار شگفتی‌ای بزرگ‌تر را در انتخابات سراسری ایالات متحده رقم زد و بر هیلاری کلینتون پیروز شد؛ رقیبی که عمده رسانه‌های آمریکا و غول‌های خبری بین‌المللی به همراه گروهی عظیم از سیاستمداران جهان و آمریکا، مطرح ترین سلبریتی‌های آمریکا، یک ارتش از مبلغین و صدها میلیون دلار سرمایه را پشتوانه‌اش داشت اما نتوانست بر یک میلیاردرِ پراشتباه فائق آید.

عصر ایران: پیروزی “یک تنه” ترامپ

سایت عصر ایران هم این خبر را در مطلبی به قلم مازیار آقازاده با عنوان “پیروزی “یک تنه” ترامپ” مخابره کرده است.

در بخشی از این یادداشت آمده است: مساله ای که در این نخستین ساعات پس از اعلام پیروزی ترامپ می توان روی آن دست گذاشت ” پیروزی یک تنه ترامپ بر تمامی رسانه ها و نطر سنجی ها و نظر سازی هاست.”

فرارو: ترامپ رئیس جمهور شد

سایت فرارو هم در خبری با عنوان “ترامپ رئیس جمهور شد” خبر پیروزی نامزد جمهوری‌خواهان آمریکا را مخابره کرده است.

مشرق: راهیابی میلیاردر نیویورکی به کاخ سفید؛ ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا شد +عکس، فیلم و آمار

سایت خبری مشرق هم در خبری با عنوان ” راهیابی میلیاردر نیویورکی به کاخ سفید؛ ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا شد +عکس، فیلم و آمار” خبر پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را مخابره کرده است.

خبرگزاری میزان: آغاز تظاهرات ضد ترامپ در شهرهای آمریکا

خبرگزاری میزان با پوشش لحظه به لحظه پنجاه و هشتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از پیروزی ترامپ و آغاز تظاهرات ضد ترامپ در شهرهای آمریکا خبر داده است.

خبرآنلاین: میلیاردر ۷۰ ساله نیویورکی رئیس‌جمهور آمریکا شد

خبرگزاری خبر آنلاین در مطلبی با عناوین “میلیاردر ۷۰ ساله نیویورکی رئیس‌جمهور آمریکا شد/هرچقدر رقیبت را تخریب کنی اقبال بیشتری کسب می‌کند/ پوپولیسم هنوز جواب می‌دهد” نوشت: مردم آمریکا ترجیح دادند یک آدم موفق که ده میلیون دلار پدرش را تبدیل به ده میلیارد دلار کرده، چهار بار ورشکست شده و بار دیگر از جا برخاسته رئیس‌جمهور آنها باشد تا یک بانوی اول سابق از خاندان بزرگ سیاسی آمریکا.

خبرگزاری آنا: دونالد ترامپ رئیس‌ جمهوری آمریکا شد/ دست زنان از کاخ سفید کوتاه ماند

خبرگزاری آنا هم در مطلبی با عنوان ” دونالد ترامپ رئیس‌ جمهوری آمریکا شد/ دست زنان از کاخ سفید کوتاه ماند” خبر شکست هیلاری کلینتون را مخابره کرده است.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی