پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024

یک زن آگاه ؛ دانا و با درایت، متواضعانه و محبت آمیز، رفتاری پسندیده و صمیمی با خویشان شوهر خود در پیش می‌گیرد حتی اگر از ایشان دلخوری و یا نارضایتی هم داشته باشد حس کند که نمی‌تواند محبتی صادقانه ابراز کند، می‌بایست سعی به ابراز محبت نمایند.

یک زن آگاه ؛ دانا و با درایت، متواضعانه و محبت آمیز، رفتاری پسندیده و صمیمی با خویشان شوهر خود در پیش می‌گیرد حتی اگر از ایشان دلخوری و یا نارضایتی هم داشته باشد حس کند که نمی‌تواند محبتی صادقانه ابراز کند، می‌بایست سعی به ابراز محبت نمایند.

به گزارش” انارما”  ،معاشرت با خانواده همسر یکی دیگر از راههای اثبات پذیرش همسر، مهربانی و حسن معاشرت با خانواده شوهر است.احترام نسبت به والدین و خانواده همسر و آنها را به عنوان خانواده صمیمی خویش پذیرفتن، نشانه پذیرش درک همسرمان می باشد.

به یاد داشته باشیم که پدر و مادر،  پس از خداوند متعال بزرگترین حق را بر گردن ما دارند و فراموش نکنیم که احسان و نیکویی به والدین و اطاعت و فرمانبرداری از ایشان و خوش رفتاری نسبت به آنها از مهم‌ترین فرایضی و وظایف انسانی است.

یک زن آگاه ؛ دانا و با درایت، متواضعانه و محبت آمیز،  رفتاری پسندیده و صمیمی با خویشان شوهر خود در پیش می‌گیرد حتی اگر از ایشان دلخوری و یا نارضایتی هم داشته باشد حس کند که نمی‌تواند محبتی صادقانه ابراز کند، می‌بایست سعی به ابراز محبت نمایند.

سعی در اظهار محبت یک هنر است نسبت به مادر شوهر خود ابراز علاقه و محبت کنید و آن را به زبان آورید، مگر نه این است که پیامبر گرامی اسلام(ص) فرموده اند: ” اظهار محبت نیمی از عقل است.”

اگر ما توقع خود را از دیگران پایین آوریم و این را بپذیریم که هر انسانی دارای میزانی از درک و شعور است، نمی‌توانیم از هر کسی انتظار رفتارهای درست و حساب شده داشته باشیم،بدین گونه خودمان راحت تر و آرام تر زندگی خواهیم کرد و از اطرافیان هم احساس گله و نارضایتی نخواهیم داشت؛ ما بدون داشتن رفتاری متقابل ، محبت خود را به دیگران ایثار می‌کنیم. توصیه بزرگان دین بر ما ایجاد ارتباط با خویشان و نزدیکی و صله رحم با ایشان است.

 پیامبرگرامی اسلام (ص) فرمودند: ” نیکی با کسان و مهربانی با خویشان، عمر ها را دراز و شهرها را آباد و اموال را زیاد می کند.  حضرت علی علیه السلام در خطبه ای راجع به اهمیت معاشرت به نیکی با اقوام فرمودند: انسان هیچ گاه از خویشان خود  بی‌نیاز نمی‌شود حتی اگر مال و اولاد فراوان داشته باشد”.

 روانشناسان هم اعتقاد دارند که راز محبت و دوستی نسبت به دیگران باعث رضایتمندی و آرامش خاطر می شود و چه چیزی در زندگی با ارزش تر و دوست داشتنی تر از آرامش و حصول اطمینان؟

پس ما علاوه بر آنکه همت خویش را بر دوستی و محبت با والدین و نزدیکان همسر خود مصرف می‌داریم، هرگز مانع ارتباط صمیمی شوهر خود با خانواده اش نمی شویم به خانواده او را در هیچ شرایطی تحقیق نکرده و کوچک نمی شمریم.

نوشته: ر.م

منبع: زنان کویر

دیدگاه کاربران

اناری دوشنبه 5 دسامبر 2016 - 8:57 ب.ظ

ایول … ما که رفتیم از خودمون احسااااساااات در و کنیم

اناری دوشنبه 5 دسامبر 2016 - 9:08 ب.ظ

دین مبین اسلام دین کاملی است و در همه زمینه ها برای ما دستورالعمل مخصوص به خودش و داره
اگر ما همانجور که در گرفتاریها و مشکلات مختلف روز مره خودمان از کارشناسان مربوطه مثل دکتر و مهندس و مکانیک و … استفاده میکنیم و نتیجه هم میگیریمم در زمینه دینی هم اگه از کارشناسان دینی و دستورالعملهای دین اسلام در این زمینه استفاده کنیم بدون شک زندگیهامان شیرینتر و برکت زندگی هم بیشتر بود …

ارامش دوشنبه 5 دسامبر 2016 - 9:52 ب.ظ

فقط زنان ن مرداهم بایدهمینجورباشن

امیرعلی دوشنبه 5 دسامبر 2016 - 10:49 ب.ظ

منم بانظر آرامش موافقم،احترام به خونواده ها باید دوطرفه باشه،وقتی زن به خونواده همسرش احترام میزاره ومثل پدرومادر خودش قبولشون داره،مردهم باید به خونواده خانمش احترام بزاره

بباد وطن سه‌شنبه 6 دسامبر 2016 - 12:06 ق.ظ

اصل زندگی به سبک اسلامی یعنی همین دو تا من ، ما شدن
پس رابطه ها و احترامات هم باید دو طرفه باشه تا ادامه دار باشن و گرنه اصلا معادله زندگی وجود نداره که توش رابطه عشق و احترام باشه

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی