جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024

طراح لوگوی فیلم «ایستاده در غبار» در یادداشتی برای آتش‌نشانان قهرمانی نوشت که بی‌درنگ به قلب حادثه زدند تا جان آنهایی که در فاجعه آتش‌سوزی پلاسکو گرفتار آمده بودند، نجات دهند.

وقوع حادثه آتش‌سوزی در ساختمان پلاسکو در تهران که منجر به فروریختن این ساختمان مرتفع و همچنین گرفتار شدن تعدادی از آتش‌نشانان و تعدادی از مردم در میان زبانه‌های آتش و یا زیر آوار شد، واکنش‌های بسیاری را در به ویژه در فضای مجازی به دنبال آورد که یکی از آنها طراحی پوستری با استفاده از لوگو و پوستر فیلم «ایستاده در غبار» به کارگردانی محمدحسین مهدویان بود.

به همین دلیل از محمد روح‌الامین طراح لوگوی این فیلم خواستیم که در یادداشتی درباره این اتفاق بنویسد.

متن یادداشت روح‌الامین بدین شرح است:

«آیه ٣٢ سوره مائده: هر کس انسانی را زنده کند و از مرگ نجات دهد گویی همه ی مردم را زنده کرده است.

انوار مشعشع این کلمات شگرف در دالان قلب و روح ما که زندگی را سال هاست در اسارت لذت فردی می گذرانیم، بی فروغ گشته. اما گویی اراده ای مافوق اراده ی عرف باطل رایج، قصد دارد تا انسان را به انسانیت خود ارجاع دهد.

آنان شنیدند، در گوشه ای از شهرشان عده ای در دام آذرخشی مهیب گرفتار شده اند و بر حسب وظیفه ای که آن را هم عاشقانه و فداکارانه پذیرفته بودند، بی درنگ به قلب حادثه زدند. کسی از آنها نپرسید در دوره ی کسب حداکثری منافع شخصی و قربانی کردن جامعه برای خواسته ی خود، جان شیرینت را به کدام معرکه ی بی رحم می بری؟ همسر و فرزندانت چه می شوند؟ او از معلم ازلی و ابدی خود آموخته بود که تو آدمی و برای این عنوان باید نشانه هایی داشته باشی، و از آن شمار “عشق” است. عشقی که با هیچ گفته و شنیده ای مخدوش نمی شود چون تو آن را با جان خود تضمین کرده ای. و تو امروز در آستانه ی نگاه ما و با غباری که بر ظاهرت نشسته، از باطنی بی پیرایه نشان داری.

محمد روح الامین. دیماه ١٣٩۵»

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی