شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان انار از برخورد قاطع با خودروهای حمل غیرمجاز فرآورده خام دامی در پست قرنطینه دامپزشکی شهرستان انار خبر داد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان انار از  برخورد قاطع با خودروهای حمل غیرمجاز فرآورده خام دامی در پست قرنطینه دامپزشکی شهرستان انار خبر داد.

به گزارش ” انارما” ؛جعفر کافی سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان انار گفت: قرنطینه به عنوان یکی از ارکانهای مهم تأمین بهداشت دام، طیور، آبزیان و فرآورده های آن می باشد و نقش حساس و پر اهمیتی در جلوگیری از بیماریهای مشترک بین انسان و دام دارد؛ اجرای قرنطینه در پیشگیری، کنترل و ریشه کنی بیماریهای دام و طیور مورد توجه است.

وی در ادامه تشریح کرد: فعالیت های قرنطینه ای، طیف وسیعی را شامل می شود از جمله قرنطینه داخل دامداری، استقرار پست های قرنطینه مرزی، استانی و شهرستانی که در خصوص اجرای دستورالعمل های بهداشتی قرنطینه ای حمل و نقل دام، طیور زنده و فرآورده های خام دامی و پروتئنی می باشد.

کافی بیان کرد: برخورد و مقابله با ورود دام های قاچاق و تشخیص دام های بومی منطقه با غیر بومی بودن آن و طیور زنده جهت پیشگیری از شیوع و انتقال بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، یکی دیگر از شاخص های پست قرنطینه می باشد.

سرپرست شبکه دامپزشکی انار افزود: دامداران، مرغداران و متقاضیان محترم که قصد جابجائی دام و فرآورده های آنرا دارند باید قبل از هر اقدامی با مراجعه به شبکه های دامپزشکی درخواست خود را ارائه نموده تا مورد بررسی قرار گرفته و در صورت موافقت در سیستم یکپارچه قرنطینه دامپزشکی، مجوز حمل بهداشتی مربوطه ثبت و صادر گردد سپس اقدام به جابجائی نمایند در غیر این صورت با خودروها و افراد متخلف که دارای مجوز مذکور نمی باشند برخورد قاطع صورت گرفته و به مراجع قضائی معرفی می گردند.

جعفر کافی در پایان گفت: از سال گذشته که پست قرنطینه دامپزشکی شهرستان انار که در مبادی ورودی مرز استان کرمان و این شهرستان واقع و راه اندازی شده است با همکاری دادستانی محترم و فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان تمامی خودروهای سبک، سنگین و نیمه سنگین مورد بازدید و بازرسی قرار گرفته و همه محموله های دامی اعم از فرآورده های خام دامی، دام و طیور زنده و … کنترل گردید و تاکنون ۶۳ مورد تخلف که دارای مجوز حمل بهداشتی قرنطینه ای دامپزشکی از محل مبدأ نبودند توقیف و به مراجع قضائی جهت رسیدگی تخلفات مربوطه معرفی گردیده اند./.

 

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی