جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024

  به گزارش انارما ، رضا رجب زاده یکی از جوانان اناری است که در نوشته ای به شرح ذیل به اوضاع نگران کننده افزایش سرطان در انار  و تجربه ای مثبت از پاشیدن آب و ریکا برای روی درختان بجای سم های شیمیایی پرداخته است بسم الله الرحمن الرحیم چند وقتی بود که در […]

 

به گزارش انارما ، رضا رجب زاده یکی از جوانان اناری است که در نوشته ای به شرح ذیل به اوضاع نگران کننده افزایش سرطان در انار  و تجربه ای مثبت از پاشیدن آب و ریکا برای روی درختان بجای سم های شیمیایی پرداخته است

بسم الله الرحمن الرحیم

چند وقتی بود که در فکر ایجاد یک کارگاه تولیدی به شیوه صنعتی در شهرستان بودم اما از آنجا که تمام اقتصاد شهرمون متمرکز به روی پسته است کمتر کسی حاضر می شود به عرصه صنعت وارد بشود و بدون اینکه دلیل قابل توجهی داشته باشند و فقط توجیهشون این است که کار صنعتی مقرون به صرفه در شهر انار نیست و شانه خالی میکنند در صورتی که واقعا اینجور نیست ، خیلی طرح های صنعتی در شهر انار توجیه اقتصادی دارد اما فقط سرمایه می خواهد که من و امثال من هم  سرمایه اندکی داریم و نمیتوانیم وارد کارهای صنعتی بشویم.

بگذریم من هم بی خیال می شوم اما این را هم خوب میدانم که در چند سال آینده این شهر هم جز شهرهای سوخته کشور می شود ولی یک ایده خوب دیگر هم دارم که لازم میدانم معرفی کنم و هر کس که سرمایه صرف این کار بکند ضرر نمی کند چرا که  برای همه اناری ها ، شهربابکی ها و رفسنجانی ها لازم می شود و آن هم اینست که هر چه زودتر یک بیمارستان مجهز از هر لحاظ برای بیماران سرطانی در شهرستان ایجاد بشود!!!

هم توجیه اقتصادی دارد و هم مقرون بصرفه است از اول سال تا الان خوب دقت کنید ببینید چند نفر در شهرستان به علت سرطان در فوت کرده اند و یا در خانواده خودتان و یا آشنایانتان چند نفر درگیر بیماری سرطان هستند به هر شکل.

خلاصه کلام … تمام کودکان شهر ، نوجوانان ، جوانان ، بزرگسالان و پیرها و من و شماها به طور مستقیم در معرض خطر قرار داریم باید یه فکر جدی برداریم که البته هر چند  کمی دیر شده ولی از همین الان باید شروع به کار کنیم با طرح و ایده های نو ، باید پدرانمان را قانع کنیم و به آنها توضیح بدیم که این روش آبیاری و سم پاشی اشتباه است و دارند با این کارشان نسل آینده  شهر انار را به نابودی میکشانند.

من از تجربه خودم می گویم که حدودا دو سال است که از سم های شیمیایی خیلی کم استفاده میکنم در حدی که فقط برای از بین بردن بعضی از آفت ها مانند سن و امثال این حشرات و بجای این سموم ،  بیشتر از آب و یا آب و ریکا استفاده میکنیم و واقعا هم جواب داده و لازم نیست که اینقدر سم بزنیم و آلوده کنیم همه چیز را .

فقط کافیه چند دفعه با آب بپاشید تا تاثیرش را بر روی درختان پسته ببینید …یادمه قبلا در اکثر صحراها پروانه های زیادی وجود داشت و یا حشراتی بال توری شیره های درخت ها رو میخوردند ،  اما الان که داخل صحراها و باغات پسته نگاه میکنیم اصلا حشره و یا موجود زنده وجود ندارد چون که همه چیز را به نابودی کشیدیم و بجای آن آفت های فراوان که حتی با بهترین و گران ترین سم ها هم نابود نمی شوند برای باغات پسته به ارمغان آورده ایم.

مردم خوب شهرم بیدار شوید و ببینید چکار دارید می کنید ، آیا دلسوز شهرتان نیستید ، دلتان نمیخاد فرزندانتان و یا نوه هایتان در این شهر زندگی سالمی داشته باشند و نفرین نسل قبل از خودشان نکنند ؟؟؟

آیا فکر نمیکنید که سم بیش از حد پاشیدن حتی حق الناس هم است که باید هم در این دنیا و هم در آخرت پاسخگو اعمال خودمون باشیم.
و ختم کلام این بنده حقیر اینست که بیاید با تفکر نو و ایده نو شهر ایده آل برای آیندگانمان بسازیم و با تمام وجود زمینه ساز ظهور اقا و مولایمان حضرت مهدی عج الله تعالی فرج شریف باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

عاشق تنها چهارشنبه 28 ژوئن 2017 - 6:35 ب.ظ

راس میگه مدیر بزن کف قشنگه رو

ابوالفضل چهارشنبه 28 ژوئن 2017 - 11:22 ب.ظ

من اگر مثل تو اینقدر … بودم حرف نمیزدم چه رسد به مقاله نوشتن
اصلا شما اصول علم امار اشنا هستین؟یا اپیدمیولوژی؟
بیمارستانش هست افضلی پور کرمان که میتونه جنوب شرق ایران ساپورت کنه

عقل کل پنج‌شنبه 29 ژوئن 2017 - 2:04 ق.ظ

آفای ابولفصل برادر عقل کل ؛اگه خوب به متن دل بدی ایشون طعنه آمیز و به کنایه گفتن انار بیمارستان ویژه بیماران سرطانی میخواد نه اینکه حالا راس راسی بیان تو انار بسازن یکم قدرت تفکرت ببر بالا نظر بده

علی پنج‌شنبه 29 ژوئن 2017 - 8:00 ق.ظ

ایول آقا رضا واقعا خوب گفتی ای کاش گوش بعضی از مردم بدهکار بود.

اشنا پنج‌شنبه 29 ژوئن 2017 - 10:45 ق.ظ

خیلی خنده داره بود فقط اینو میدونم خودش ننوشته

آزاده .ذ پنج‌شنبه 29 ژوئن 2017 - 11:08 ق.ظ

کار به اونجا هم میکشه.پسته وپولشو اربابها برمیدارن.سرطانشو مردم بیگناه که شاید یه گونی پسته هم ندارند میگیرند.

محمد پنج‌شنبه 29 ژوئن 2017 - 12:37 ب.ظ

بنده بعنوان یک کارشناس کشاورزی از بس به کشاورزان گفتم از روشهای غیر شیمیایی برای کنترل آفت استفاده کنید و اونها هم توجه نکردند و گفتند مهندسین کشاورزی هیچی حالیشون نیست خسته شدم.خداوند هم به پیامبر گرامی اسلام(ص) می فرماید: تو فقط ابلاغ رسالت کن تو نمی توانی مردم را مجبور کنی ایمان بیاورند.بعضی ها باید بمیرند تا بفهمند واقعا سم کشنده است.اگر هم زیاد براشون دلسوزی کنی فکر می کنند به دنبال منافع شخصی هستی.بنابراین کسانی که جاهل هستند و نمی دانند که جهل دارند هیچ گاه اصلاح بشو نیستند.

ابوالفضل1 پنج‌شنبه 29 ژوئن 2017 - 4:23 ب.ظ

اقای عقل کل یکم تعمل بفرما
اصل این متلب ناشی از این تصوره که سراطانی ها تو منطقه بالاه در صورتی این حرف با امار منتشر شده توسط دانشگاه علوم پزشکی جور نیست. (نویسنده نتونسته بین علم وشبه علم تفاوت قائل بشه)
دوما مگه تحصیلات این آقا چیه که این حرفا میزنه. از کشاورزی تا اقتصاد نظر داده

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی