جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024

مادربزرگ اصغر گفت: بچه‌ها شما باید یا آدم دُم کلفتی باشید و یا به یک آدم دُم کلفت‌تر وصل باشید تا بتوانید همین‌جوری و هِرتی پِرتی به دانشگاه شهید بهشتی بروید و اگر کسی خواست به شما دست بزند، آن آدم دُم کلفت، اعلام جنگ کند.

مادربزرگ اصغر گفت: بچه‌ها شما باید یا آدم دُم کلفتی باشید و یا به یک آدم دُم کلفت‌تر وصل باشید تا بتوانید همین‌جوری و هِرتی پِرتی به دانشگاه شهید بهشتی بروید و اگر کسی خواست به شما دست بزند، آن آدم دُم کلفت، اعلام جنگ کند.

به گزارش ” انارما، با شروع فصل تابستان ما و چنگیز هم قسم شدیم انقدر درس بخوانیم تا بترکیم و اگر طاقت آوردیم دکترای خود را بگیریم و شعار “یا مرگ یا دکترا” را برای خود برگزیدیم.

چنگیز به ما می‌گوید باید طاقت بیاوریم و مرد باشیم و از چیزی نترسیم، الان در ایران زنده ماندن خیلی سخت‌تر از دکترا گرفتن است، هر کسی که می‌خواهد زنده بماند باید خیلی بدبختی بکشد، اما کسی که می‌خواهد دکترا بگیرد کارش راحت‌تر است.

چنگیز به ما گفت: دیگر یکی دوتا کتاب و مقاله کپی‌پیست کردن که کاری ندارد، اما ما خوب درس می‌خوانیم و جوری کپی‌پیست می‌کنیم که کسی به ما شک نکند و اگر در مملکت کاره‌ای شدیم؛ آبرویمان نرود.

اما اصغر با ما هم قسم نشد و ما هرکاری کردیم که اصغر را راضی کنیم او هم دکتر شود؛ به خرجش نرفت، البته تا جایی که ما اصغر را می‌شناسیم و چنگیز نمی‌شناسد، مطمئنیم که اصغر از مردن و از شعار “یا مرگ یا دکترا” می‌ترسد.

اصغر به ما گفت: اگر انقدر درس بخوانیم و بترکیم تا دکتر شویم، از کجا معلوم که بتوانیم برویم سرکار، تازه وزارت علوم که دارد رشته‌های دانشگاه آزاد را جمع می‌کند و ما نمی‌توانیم روی دانشگاه آزاد هم حساب کنیم.

چنگیز به اصغر گفت: نگران نباش، دانشگاه شهید بهشتی که خراب نشده، ما می‌توانیم به دانشگاه شهید بهشتی برویم و بدون آزمون در مقطع دکترا درس بخوانیم.

ما تصمیم خود را به اطلاع مادربزرگ اصغر رساندیم، او ما را تشویق کرد و گفت: بچه‌ها باید رازی را به شما بگویم، شما باید یا آدم دُم کلفتی باشید و یا به یک آدم دُم کلفت‌تر وصل باشید تا بتوانید همین‌جوری و هِرتی پِرتی به دانشگاه شهید بهشتی بروید و اگر کسی خواست به شما دست بزند، آن آدم دُم کلفت، اعلام جنگ کند یا حداقلش یک جیغ بنفشی بکشد.

مادربزرگ اصغر از مزایای دکترا داشتن برای ما گفت و توضیح داد که با گرفتن دکترا می‌توانید سال‌ها را به خوبی بشمارید. مثلا بدانید الان سال ۸۴ یا ۸۸ نیست بلکه سال ۹۶ است و یا سال ۹۳، همان سال ۹۳ بود و ۹۲ یا ۹۴ نبود و یا قراردادهای خوب ببندید که هرگز نقض نشود و تجزیه و تحلیل‌های پرمغز و بی‌نقص و بی‌نقض ارائه دهید و درباره موصل نظر بدهید؛ کلاً اِنده سواد باشید.

مادربزرگ اصغر ما را تشویق کرد که حتما دَم پِره یک آدم دولتی باشیم تا او از ما حمایت کند تا ما بتوانیم دکترا بگیریم، او به ما گفت که باید به تمام دولتمردان افتخار کنیم، زیرا در تمام طول تاریخ کسی مثل آنها وجود نداشته است، اکثر آنها هم دکترا دارند و همه‌شان کار بلد هستند.

مادربزرگ اصغر می‌گوید، هیچ کدام از دولتی‌های ما، دنبال یَل لَلی و تَل للی نمی‌روند، فقط ذهنشان روی درس و دانشگاه متمرکز است، اما خدایی ناکرده نباید فکر کرد که آنها آدم‌های مدرک‌گرایی هستند، بلکه همه‌شان به دنبال شایسته‌سالاری هستند.

با روشنگری‌های مادربزرگ اصغر، همه ما به تلاش‌های دولتی‌ها در راه علم و رفاه مردم پی بردیم و پیمان بستیم که آنها را الگو و سرمشق خود قرار دهیم، اصغر هم با ما هم قسم شد و تصمیم گرفت تا دکتر شود.

البته اصغر به ما گفت که خانم شایسته سالاری چه کسی است؟ ما هم خانم شایسته سالاری را نمی‌شناسیم، بازیگر هم نیست، شاید همان فرد مهمی است که باید از ما، اصغر و چنگیز حمایت کند.

شاید هم خانم شایسته سالاری مجرد باشد که همه به دنبال او هستند، اصغر ندیده عاشق خانم شایسته سالاری شد.

دیدگاه کاربران

313 سه‌شنبه 4 جولای 2017 - 6:12 ب.ظ

قشنگ بود

علی اصغر چهارشنبه 5 جولای 2017 - 8:42 ق.ظ

حالا چه طور مبتونیم به آدمی که خودش دکترای تقلبی داره اعتماد کنیم آیا ممکن نیست در موارد دیگر هم تقلب کند کسی که تخم مرغ بدزدد قطعااز دزدیدن شتر هم ابایی ندارد

سربداران چهارشنبه 5 جولای 2017 - 7:53 ب.ظ

بهرحال همه ما باید بدونیم یه جایی هست بنام آخرت؛ اونجا باید حق الناس جواب داده بشه..آهای سردبیری که سایت اداره میکنی، بدون بابت هر حرف ناحقی ک میزنی،جواب حقی خدا بهت میده…وقتی کمیسیون مجلس تایید کرده ک مدرک فلانی درست است چرا شما تهمت میزنید؟ چرا مخالفت با حزبی باعث بشه شما راهی پیش بگیرید ک گرفتن حلالیت آرزوتون بشه؟ توی متن نوشتید ک برای مقاله کپی پیست میکنند!! من دانشجو بودم؛شما هم بودی،انصافا همه دانشجوها برای ارائه مقاله از خودشون علم تولید میکنند؟یا از اساتید و مقاله های دیگر هم کمک میگیرند؟ یک مثال قدیمی هست میگه مرگ نزدیکه،قیامت نزدیک تر…منصف باشیم و خودمون رو مدیون کسی نکنیم. بازیچه کسی هم نباشیم

دهه 60 ی پنج‌شنبه 6 جولای 2017 - 5:46 ب.ظ

تخریب تخریب تخریب..
اینه ک این سایت هیچوقت هیچی نمیشه!
اخه چرا میخواید باتخریب، تفکرتون رو پیش ببرید؟؟ چرا اهدافتون رو تبلیغ نمی کنید؟ چرا اهدافتون رو روشنگری نمی کنید؟ چرا همش تخریب می کنید که خود باعث دافعه هست؟ جذب کردن مخاطب و جذاب بودن همانطور که با ترویج بی حیایی و بی عفتی نیست به تخریب و تهمت و بی قانونی هم نیست جناب سردبیر جوان ولی…
تخم نفاق و تفرقه کشت مکن ک دنیایی دگرم هست عزیز..
دوستت دارم.

دهه 60 ی پنج‌شنبه 6 جولای 2017 - 5:49 ب.ظ

بخدا باید بابت تناسب عکس انتخابیتون با متن و نوشتارتون در درگاه خداوند پاسخگو باشید.
حتی درمورد حس ایجاد شده در ذهن مخاطب پس از خواندن و دیدن این خبر شما مسئولید.
خداوند پشت و پناهتان.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی