چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024

وزیر ارشاد با اشاره به اینکه امنیت و سلامت حجاج اولویت نظام است، گفت: عربستان شروط لازمی که جمهوری اسلامی ایران برای تأمین امنیت حجاج داشت، به طور رسمی پذیرفت و آن را مکتوب کرد.

وزیر ارشاد با اشاره به اینکه امنیت و سلامت حجاج اولویت نظام است، گفت: عربستان شروط لازمی که جمهوری اسلامی ایران برای تأمین امنیت حجاج داشت، به طور رسمی پذیرفت و آن را مکتوب کرد.

به گزارش ” انارما ” به نقل از  خبرگزاری صداوسیما ، سید رضا صالحی امیری در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران افزود: سیاست رسمی نظام در خصوص حج، برگزاری حج با عزت و کرامت است که امنیت، عزت و کرامت حجاج در حج تأمین شود.

وی گفت: ما برای این کار همه مسیرهای ممکن را طی کرده ایم و شروط لازمی که جمهوری اسلامی ایران برای تأمین امنیت حجاج داشت به طور رسمی طرف عربستانی پذیرفت و آن را مکتوب کرد.
صالحی امیری ادامه داد: اکنون در سطح نظام بحث امنیت و کرامت حجاج در دستور کار است و ما براساس برنامه‌ای که تعریف کرده ایم ثبت نام را انجام داده ایم، مراحل آموزش آغاز و همه اقدامات لازم برای اجاره اماکن، هواپیمایی و تمهیدات پشتیبانی انجام شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اعزام نخستین گروه حجاج از ۹ مرداد آغاز خواهد شد و گروه‌های پشتیبانی، پزشکی و هواپیمایی در مکه و مدینه برای هماهنگی لازم حضور دارند.
صالحی امیری گفت: آنچه ما به عنوان سیاست رسمی دنبال می‌کنیم اعزام حجاج به عربستان با در نظر گرفتن همه شرایط لازم است، اما به طور طبیعی ما وضع را رصد می‌کنیم و هر وقت اتفاقی محتمل باشد آن را در سطوح عالی نظام مطرح می‌کنیم و تصمیم نهایی را مسئولان عالیرتبه نظام خواهند گرفت.
وی ادامه داد: در شرایط کنونی تصمیم نظام اعزام حجاج مطابق برنامه تعیین شده است و امیدواریم شاهد برگزاری حج با کرامت و با عزت باشیم و مردم بدانند امنیت و سلامت حجاج اولویت نظام است و در این موضوع همه اتفاق نظر دارند و فکر می‌کنم با اعزام حجاج بتوانیم مسیر حج و بیت الله را برای مردم باز کنیم.
انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی