جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024

آخرین آمار از هیأت روغن پالم مالزی در نیمه نخست امسال نشان داد، ایران ۲۸۲٫۲۳۸ تن روغن پالم خریده است، این رقم بیش از ۲ برابر ۱۳۲٫۴۹۰ تن ارسال شده به تهران در ۶ ماه مشابه سال ۲۰۱۶ است.

آخرین آمار از هیأت روغن پالم مالزی در نیمه نخست امسال نشان داد، ایران ۲۸۲٫۲۳۸ تن روغن پالم خریده است، این رقم بیش از ۲ برابر ۱۳۲٫۴۹۰ تن ارسال شده به تهران در ۶ ماه مشابه سال ۲۰۱۶ است.

به گزارش” انارما” به نقل از نیو استریت تایمز، داتوک سری ماه، وزیر صنایع محصولات زراعی و کالاهای اساسی مالزی گفت صادرات روغن پالم مالزی به ایران به لطف افزایش قیمت‌گذاری و حجم سفارشات، در۵ ماه نخست امسال بیش از ۲ برابر شده و به ۷۴۸٫۱ میلیون رینگیت مالزی رسیده است.

وی افزود: «صادرات روغن پالم مالزی به ایران در بازه ژانویه تا می، ۱۴۱٫۵ درصد افزایش یافته و از ۳۰۹٫۹ میلیون به ۷۴۸٫۱ میلیون رینگیت رسیده است و حجم محصولات روغن پالم ارسال شده به ایران امسال بیشتر است.»

آخرین آمار از هیئت روغن پالم مالزی در نیمه نخست امسال نشان داد، ایران ۲۸۲٫۲۳۸ تن روغن پالم خریده است. این رقم بیش از ۲ برابر ۱۳۲٫۴۹۰ تن ارسال شده به تهران در ۶ ماه مشابه سال ۲۰۱۶ است.

وزیر صنایع و محصولات زراعی مالزی در راس هیئتی تجاری و اقتصادی ۵ ماه گذشته سفری ۳ روزه به ایران در مورد صادرات روغن پالم، چوب و محصولات پلاستیک داشت.

وی خاطرنشان کرد روغن پالم یک کالای روزانه مهم در جوامع خاورمیانه است. ایران سال گذشته ۴۵۳٫۱۷۲ تن روغن پالم و محصولات روغن پالم به ارزش ۳۳۱ میلیون دلار خریداری کرده است.

ماه خاطرنشان کرد مذاکره با ایران برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب یا حداقل عادلانه در زمینه روغن پالم و دیگر محصولات کشاورزی زمان برده است.

ایران در سال ۲۰۱۴، تعرفه‌هایی بر روغن پالم اعمال کرد که بر آن اساس، باید واردات روغن پالم از ۳۰ درصد مجموع روغن‌های وارداتی بیشتر نمی‌شد. در نتیجه، خرید روغن پالم ایران از ۹۹۷ هزار تن در سال ۲۰۱۳ به ۳۳۰ هزار و ۹۷۰ تن در سال ۲۰۱۵ برابر با ۴۷ درصد کاهش یافت.

در ماه ۲۰۱۶ این تعرفه‌ها برداشته شد و یک مالیات ۴۰ درصدی بر آن وضع شد، در حالی که مالیات بر واردات سایر روغن های نباتی به ایران تنها ۲۴ درصد است.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی