پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024

اداره بهزیستی انار در اطلاعیه ای از حوزه توانبخشی ، گفتاردرمانی،حوزه های پیشگیری و امور اجتماعی این اداره جهت اطلاع رسانی مردم اعلام کرد:

اداره بهزیستی انار در اطلاعیه ای از حوزه توانبخشی ، گفتاردرمانی،حوزه های پیشگیری و امور اجتماعی این اداره جهت اطلاع رسانی مردم اعلام کرد:

به گزارش ” انارما ” , اداره بهزیستی انار در اطلاعیه ای از حوزه توانبخشی ، گفتاردرمانی،حوزه های پیشگیری و امور اجتماعی این اداره جهت اطلاع رسانی مردم به شرح زیر اعلام کرد:

حوزه توانبخشی :
به موجب ماده ۶قانون جامع حمایت از حقوق معلولین یکی عز فرزندان والدینی که خود ناتوان و معلول بوده و یا حداقل دو نفر از فرزندان آنها معلول باشد از انجام خدمت سربازی معاف می باشد و همچنین همسرانی که زن ناتوان و معلول خود را سرپرستی می نمایند مادامی که سرپرستی ناتوان و معلول خود را به عهده داشته باشند از انجام خدمت سربازی معاف می‌باشند لازم به ذکر است نقص عضو و معلولیت به تنهایی موجب معافیت نمی شود بلکه عدم کارایی و نیاز به مراقبت به دلیل نقص عضو ملاک اصلی معافیت می باشد

گفتاردرمانی :
علمی است که به ارزیابی، تشخیص ودرمان اختلالات گفتار و زبان از قبیل لکنت زبان، اختلال تولید، اختلالات صوتی، تاخیر در رشد گفتار و زبان، کم شنوایی، شکاف کام و لب، اوتیسم،عقب ماندگی ذهنی، بیش فعالی، اختلالات یادگیری، اختلالات ناشی از سکته مغزی و اختلال در بلع می پردازد.
خدمات گفتار درمانی همه روزه از ساعت ۸الی۱۴در اداره بهزیستی در حال انجام می باشد. جهت نوبت دهی با شماره ۳۴۳۸۲۹۹۴ تماس حاصل فرمایید.

حوزه پیشگیری :
یکی از طرح هایی که در این حوزه در حال پیگیری می باشد طرح آموزش مهارتهای زندگی است در این طرح به افراد در زمینه شناخت خویشتن، مهارت کنترل خشم، کنترل استرس، تفکر خلاقانه و انتقاد پذیری و تصمیم گیری و اعتماد به نفس و… آموزش داده می شود که این طرح به دانش آموزان و دانشجویان و خانواده ها آموزش داده می شود.
جهت برگزاری این جلسات در محله ها می توانید با شماره ۳۴۳۸۲۹۹۴ تماس حاصل فرمایید.

حوزه امور اجتماعی:
در این طرح خیر (حامی) به اداره بهزیستی شهرستانمراجعه و نوع حمایت مورد نظر (معیشتی، تحصیلی، مسکن یا درمانی) خود را اعلام می نماید. سپس شماره حساب مددجو در اختیار خیر قرار داده می شود. و ایشان به صورت ماهیانه مبلغ مورد نظرشان را به حساب مددجو واریز و اداره بهزیستی شهرستان را در جریان پرداخت های صورت گرفته قرار می دهند.
همچنین در صورت تداوم حمایت (حداقل ۶ماه)و در صورت رضایت مددجو، حامی می تواند با فرد مورد نظر ملاقات داشته باشد.

انتهای پیام/

 

دیدگاه کاربران

جیمبو چهارشنبه 19 جولای 2017 - 11:36 ق.ظ

گفتار درمانی و رفتار درمانی بسیار لازم هست برای بچه های سندروم…ولی خدمتی در بهزیستی به مردم داده نمیشود…ما مجبوریم به رفسنجان برویم که بسیار برای ما سخت است…و باید چند سال هر هفته چند جلسه برویم رفسنجان ….خواهشا گفتار و رفتار درمانی را فعال کنید در بهزیستی.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی