جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024

مجلس نمایندگان آمریکا طرح جامع تحریم‌های ایران، روسیه و کره‌شمالی را با ۴۱۹ رای موافق و ۳ رای مخالف تصویب کرد. به گزارش انارما به نقل از  راه دانا؛ مجلس نمایندگان آمریکا طرح جامع تحریم‌های ایران، روسیه و کره‌شمالی را تصویب کرد. نمایندگان آمریکا با ۴۱۹ رای موافق و فقط ۳ رای مخالف، طرح تحریم‌های ایران، […]

مجلس نمایندگان آمریکا طرح جامع تحریم‌های ایران، روسیه و کره‌شمالی را با ۴۱۹ رای موافق و ۳ رای مخالف تصویب کرد.

به گزارش انارما به نقل از  راه دانا؛ مجلس نمایندگان آمریکا طرح جامع تحریم‌های ایران، روسیه و کره‌شمالی را تصویب کرد.

نمایندگان آمریکا با ۴۱۹ رای موافق و فقط ۳ رای مخالف، طرح تحریم‌های ایران، روسیه و کره شمالی را تصویب کردند.

این طرح بیش از دو سوم آرای موافق مجلس نمایندگان آمریکا را به خود اختصاص داده و ۳ نماینده مخالف، از حزب جمهوری‌خواه بودند.

 این طرح نسخه اصلاح شده طرحى است که پیش از این با هدف تحریم ایران و روسیه در سنا تصویب شده بود.

طرح جامع تحریم‌های ایران باید اکنون به مجلس سنای آمریکا رفته و پس از تصویب شدن، رئیس جمهور آمریکا نیز باید آن را امضا کند.

«سارا هاکوبی سندرز»، سخنگوی کاخ سفید پیشتر با عقب نشینی از مخالفت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با این طرح گفته بود: «او قصدی برای کنار گذاشتن (این تحریم‌ها) را ندارد، ولی می‌خواهد مطمئن شود که ما به بهترین توافق برای مردم آمریکا دست پیدا می‌کنیم. نمی‌توان گفت که کنگره در این مورد بهترین کارنامه را دارد.»

دیوید سیسیلینی، نماینده آمریکا نیز مدعی شده بود: «این تحریم‌ها برجام را نقض نمی‌کند، بلکه آن را تقویت می‌کند زیرا به متحدانمان نشان می‌دهد که ایالات متحده با نقض قوانین بین‌المللی برخورد می‌کند.»

با این حال، از آنجا که مجلس نمایندگان با هدف افزودن بندهاى مربوط به تحریم کره شمالى، طرح تازه اى را تصویب کرده و این طرح جدا از مصوبه سنا به شمار مى آید، مصوبه امروز مجلس نمایندگان باید در سنا نیز به تصویب برسد.

گام بعدى در مسیر تصویب تحریم ها علیه ایران، بررسى مصوبه امشب در سنا است. اگر سناتورها با آن موافقت کنند، طرح به کاخ سفید ارسال مى شود.

وجود تحریم هاى ضدروسى در این طرح و محدود شدن اختیارات رییس جمهور براى رفع تحریم ها پس از تبدیل این طرح به قانون، موجب شده تا کاخ سفید نسبت به تایید طرح بى میل باشد.

 اگر ترامپ از امضاى طرح خوددارى کند، مصوبه به کنگره بازگشته، دوباره به راى گذاشته شده و در صورت کسب راى مثبت دو سوم نمایندگان هریک از مجلس ها، لازم الاجرا مى شود.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی