پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024

جلسه روحانیت و ائمه جماعات شهرستان انار در محل اداره تبلیغات اسلامی شهرستان برگزار شد …

به گزارش انارما ، جلسه روحانیت و ائمه جماعات شهرستان انار در محل اداره تبلیغات اسلامی شهرستان برگزار شد .
در این جلسه رئیس اذاره تبلیغات اسلامی از ائمه جماعات و روحانیون شهرستان از برگزاری مراسم جشنهای میلاد امام رضا و دهه کرامت تشکر کرد و افزود: انشالله در ماه ذی الحجه بمناسبت عید قربان و عید غدیر در مساجد برنامه های فرهنگی ، مسابقات غدیر و تبیین فلسفه غدیر را برای مردم داشته باشید
وی افزود: ولایت و امامت یک نعمت بزرگ برای ما شیعیان است که فردای قیامت در باره این نعمت بزرگ از ما سؤال خواهد شد .

همچنین در این جلسه  مرادی رئیس بانک رسالت شهرستان  بانکداری اجتماعی را خدمتی نوین در این بانک عنوان کرد و افزود: این شیوه نوین بانکداری در بانک قرض الحسنه رسالت آغاز شده و امیدواریم بتوانیم خدمات بهتر و جدیدتری را به آحاد مردم ارائه دهیم.

وی در ادامه اظهارداشت: بانکداری اجتماعی، بانکداری است که با هدف مسئولیت‌های اجتماعی راه‌اندازی شده و به دنبال بانکداری تجاری نیست.

مرادی افزود: از یک منظر بانکداری اجتماعی، بانکداری قرض‌الحسنه است و مشتریان و کانون‌های اجتماعی که نیاز به خدمات بانکی دارند، می‌تواند در طرح این بانک شرکت کنند.

رئیس بانک قرض‌الحسنه رسالت انار درخصوص جزئیات طرح گفت: در این طرح مشتریان می‌توانند همانند صندوق‌های جمعی و خانوادگی، در چارچوب بانک قرض‌الحسنه تسهیلات دریافت کنند.

وی ادامه داد: در واقع در هر سازمان یا جمعی افرادی هستند که خواهان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه‌ و خدمات بانکی هستند.این افراد می‌توانند کانونی را تشکیل داده و نماینده‌ای را به بانک معرفی کنند. ما به آن نماینده تسهیلات قرض‌الحسنه می‌دهیم و از طرف بانک هم که فردی به عنوان بانکدار اجتماعی یا بانک‌یار قرض‌الحسنه خدمات را به آنها عرضه می‌کند.

  مرادی با بیان اینکه بخشی از وام‌های قرض‌الحسنه هم‌اکنون خارج از چارچوب بانک قرض‌الحسنه و در قالب صندوق‌های خانوادگی، مساجد و ادارات پرداخت می‌شود، گفت:  این صندوق‌ها زیرساخت بانکی ندارند و ما در این طرح می‌توانیم علاوه بر ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه، ابزارهای بانکی را در اختیار افراد قرار دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که منابع قرض‌الحسنه بانک هم در این طرح در پرداخت تسهیلات مشارکت خواهد کرد، گفت:‌ روشی که ما در نظر گرفته ایم این است که افراد در این طرح حساب باز کرده و گردش‌های مالی را با آن حساب انجام می‌دهند و در زمان نیاز درخواست اخذ تسهیلات می‌کنند و ما هم متناسب با منابع به آنها تسهیلات قرض‌الحسنه می‌دهیم.

 

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی