جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024

به گزارش انارما ، حجت الاسلام شیخ علی گنجی  ضمن تقدیر از اقدام خیرخواهانه خانواده مهدی زعیم الهی که مبلغ ۳۰میلیون تومان را به بیماران اناری که دارای بیماری خاص هستند  هدیه کردند در نطقی انتقادات صریحی به افزایش فاصله طبقاتی و بی تقاوتی افراد ثروتمند نسبت به قشر کم بضاعت در شهرستان انار داشت […]

به گزارش انارما ، حجت الاسلام شیخ علی گنجی  ضمن تقدیر از اقدام خیرخواهانه خانواده مهدی زعیم الهی که مبلغ ۳۰میلیون تومان را به بیماران اناری که دارای بیماری خاص هستند  هدیه کردند در نطقی انتقادات صریحی به افزایش فاصله طبقاتی و بی تقاوتی افراد ثروتمند نسبت به قشر کم بضاعت در شهرستان انار داشت .

گنجی گفت:وقتی می بینیم اشخاصی برای شیمی درمانی بیمار سرطانی خود پول کرایه ماشین تا شهر یزد را هم ندارند، ارزش این اقدام خانواده زعیم اللهی مشخص تر می شود.

وی افزود: فاصله وحشتناک طبقاتی در جامعه به سرعت در حال رشد و افزایش است و بعضی برای عروسی یک شب ماشینی را غرق گل و گیاه می کنند و بابت آن۳۰میلیون  تومان می پردازند اما برای کمک به یک بیمار سرطانی می گویند نداریم.

 

شیخ علی گنجی گفت: شهرستان انار از لحاظ میزان و کمیت سپرده گذاری در استان کرمان اگر در رتبه اول نباشد در تراز دوم است و رتبه بسیار بالایی دارد اما میزان سپرده های خیریه به عدد انگشتان یک دست هم نرسیده و بسیار اندک است.

 

وی گفت: بسیاری از واقعیات بسیار تلخ و رنج آور است جوانی در انار برای تشکیل خانواده یک اتاق هم ندارد و برای وام مرتب او را پاس کاری می کنند و صدرقم ضامن و چک می خواهند ولی بعضی افراد سال ها آب زیر پای همین طبقه مستضعف را کشیدند و سپرده های میلیاردی درست کردند که سود ماهیانه یکی از آنها فقط ۵۰میلیون تومان درماه می شود اما حاضر نشدند سود یک ماه را به نیازمندان مستحق اختصاص بدهند که البته کم کاری برخی مسئولان و گرا دادن های غلط این گروه در این دوسیه نقش دارد و بدیهی است که عاشقان سینه چاک میز و صندلی و گلادیاتورهای فامیل باز و سهم خواهان قدرت منش هرگز غم یک بیمار مستمند سرطانی را درک نکرده اند .

 

گنجی گفت: سرطان و تخت دیالیز در کمین همه ماست و شاید نفر بعدی خود ما باشیم اما از کسانی که قدرت مالی دارند خواهشمندیم سری به مراکز شیمی درمانی و دیالیز بزنند که اثرش از صد منبر وعظ و موعظه بیشتر است.

 

شیخ علی گنجی در پایان گفت: امسال در طرح عرفه و قربان از عموم مردم می خواهیم به نیت امواتشان در راه اندازی صندوق ذخیره ریالی به عنوان پشتوانه مالی نیازمندان بیمار خصوصا سرطانی ها و بیماران خاص شریک شوند.

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

سوپ چهارشنبه 16 آگوست 2017 - 5:36 ب.ظ

درود بر آقای گنجی

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی