چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024

گردهمایی  مسئولین هیات مذهبی شهرستان انار  در سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان انار برگزار شد

به گزارش ” انارما “،  گردهمایی  مسئولین هیات مذهبی شهرستان انار  در سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان انار برگزار شد.

 رییس سازمان تبلیغات اسلامی در این همایش گفت:امروز شناخت حسینیان و یزیدیان زمان و معرفی آن ها به مردم مهمترین هدف عزاداری های بر امام حسین(ع) است.
وی افزود:با رعایت شئونات اسلامی و بهداشت و امنیت عزاداران حسینی ان شاءالله با شکوهترین عزاداریها را برای سیدالشهداء(ع) برگزار نمایند.
امام جمعه انار با تشکر از فعالیت های شورای هیئات مذهبی از علاقمندان به خدمتگزاری برای هیئات مذهبی خواست تا در انتخابات آینده شورای هیئات مذهبی حضور فعال داشته باشند.
در این همایش سرهنگ اسدی جانشین فرمانده نیروی انتظامی انار به نظم در برنامه های دهه محرم تأکید کرد و گفت:برای هر چه با شکوهتر برگزار شدن برنامه های عزاداری امام حسین(ع)نظم و رعایت شئونات اسلامی بسیار مهم است.
وی خاطر نشان کرد:با توجه به وضعیت حساس کشور برای جلوگیری از هر گونه اتفاق ناگوار باید همه هیئات در ایجاد نظم و امنیت با نیروهای انتظامی همکاری نمایند.

در این مراسم  اسدی جانشین فرمانده نیروی انتظامی شهرستان با اشاره به تامین امنیت  حسینیه ها و مساجد در ایام محرم در خصوص مراسم پیشواز که هرساله برگزار می شود گفت:با توجه به عبور کاروان شتر و اسب در این روز از خیابان های اصلی شهر ، از مسئولین امر خواستار کوتاه تر شدن مسیر مراسم هستیم.

وی بر حسینی وار عمل کردن به قانون در برگزاری جلسات عزاداری تاکید کرد و گفت:ساعات برگزاری مراسمات عزاداری به گونه ای باشد که‌موجب ایجاد مزاحمت برای دیگران‌ نشود.
جانشین فرمانده انتظامی شهرستان در پایان تصریح کرد: از آوردن‌حیوانات نظیر اسب و شتر در روز عاشورا در جلو امامزاده‌جلوگیری خواهد شد و همچنین خواستاریم تا
تمهیدانی‌اندیشیده شود که از آوردن طبل های بزرگ در مراسمات عزاداری با توجه به صدای مهیبی که دارد جلوگیری شود.

در ادامه مراسم مرادی زاده فرمانده ناحیه سپاه شهرستان با اشاره به مصادف شدن اولین روز از هفته دفاع مقدس با اولین روز از محرم اظهار داشت: از مسئولین هیئت ها می خواهیم تا با توجه به این تقارن  در محوطه جلوی هیئت ها فضاسازی کنند و از رزمندگان دوران دفاع مقدس برای سخنرانی و خاطره گویی در این ایام استفاده کنند.

مرادی زاده با بیان اینکه برخی از حوادث ماندگار و تاثیر گذار هستن تصریح کرد: حوادثی مانند بعثت پیامبر(ابلاغ دین) ، غدیر (اکمال دین) و  واقعه تاثیرگذار عاشورا (احیای دین) در تاریخ همواره ماندگار و برجسته خواهند ماند.
وی افزود: واقعه چهارمی که می توان آن را از تاثیرگذار ترین حوادث تاریخ برشمرد  انقلاب اسلامی ایران است که نباید آن را کوچک بشماریم که این انقلاب زمینه ساز ظهور خواهد بود .

فرمانده سپاه انار با بیان اینکه برخی امروز میخواهند جلسات عزاداری فقط برای ساعای خاص عزاداری منتهی شود گفت: متاسفانه‌بعضا میبینیم وقتی یک سخنران میخواهد روشنگری کند‌ مخالفت میکنند و میگویند نباید سیاسی حرف زد. البته که ما با جانبداری و یا تخریب احزاب سیاسی در جلسات عزاداری مخالفیم اما باید روشنگری سیاسی نیز در جلسات عزاداری بشود.

وی در پایان گفت: به گونه ای نشود که‌احساس کنیم در محور و راه اهل بیتیم اما در واقع یزدیان زمان خود را نشناخته باشیم.

در ادامه هادوی کارشناس مسائل بهداشتی از شبکه بهداشت و درمان انار خواستار توجه ویژه به مسائل بهداشتی در ایام‌محرم‌ شد.

وی افزود: آن دسته از افرادی که در خصوص توزیع غذا خدمت میکنند حتما باید کارت سلامت که بصورت‌رایگان اهدا میشود دریافت کنند.

هادوی در مورد افرادی که با پوشاندن چهره خود بامشک به عزاداران در ایام محرم آب میدهند گفت: این شکل آب دادن اصلا بهداشتی نیست و ممکن است تبعات و میکروب های داخل ظرف آب به افرادی که از آن می نوشند سرایت کند که خواستاریم از این رویه که در سال های اخیر شاهد بیشتر شدن این افراد در امام زاده هستیم جلوگیری شود.

کارشناس مسائل بهداشتی در مورد استفاده از  ظروف یکبار مصرف پایه نفتی و پایه گیاهی گفت: ظروف پایه نفتی فقط برای غذاهای سرد قابلیت استفاده دارد و این ظروف وقتی برای غذاهای گرم با دمای بالا استفاده میشود در طولانی مدت اثرات سرطان زا بر روی بدن خواهد داشت.

علی صادقی مسئول هیئت های عزاداری انار نیز در این مراسم با یادکردن‌ از پیرغلامان فقید اباعبدالله از‌همکاری سپاه در استقرار نیروهای امر به معروف خواهران در‌ایام محرم‌ در امامزاده محمدصالح (ع) تقدیر کرد و خواستار ادامه اجرای این طرح در محرم امسال شد.

وی به نقل از زارع مسئول آستان امامزاده محمدصالح(ع) گفت : استفاده از طبل های بزرگ موجب وارد شدن آسیب به آینه کاری های رواق ها می شود که خواهشمندیم دسته های عزاداری به رعایت این موضوع توجه کنند.

صادقی بر برپایی با شکوه نماز ظهر عاشورا در صحن امام علی (ع) امامزاده تاکید کرد و گفت: هدف اصلی قیام اباعبدالله امر به معروف و نهی از منکر بود که امیدواریم عزاداران حسینی به برپایی نماز ظهر و عصر در روز عاشوا توجه ویژه داشته باشند.

وی در خصوص ثبت نام هیئت ها در سامانه طوبی گفت: تاکنون توانستیم فقط۶هیئت را در این سامانه ثبت بدهیم و خواستاریم با توجه به فعالیت بیش از ۶۰هیئت در شهرستان انار سایر هیئت های عزاداری جهت ثبت نام در این سامانه همکاری کنند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی