شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024

 کارشناس مسائل سیاسی در استان گفت : شوراهای اسلامی شهر موظف هستند بلافاصله پس از رسمیت یافتن نسبت به انتخاب شهردار واجد شرایط اقدام نماید، بنابراین مهم‌ترین وظیفه شورا در همان روز اول و رسمیت یافتن، انتخاب شهردار بوده است.

به گزارش ” انارما “، سید حسین صابری  کارشناس مسائل سیاسی در استان و یکی از فرهیخته گان اناری گفت:امسال طبق تصمیم مسؤولان ذیربط اول شهریور ماه روز تشکیل پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا بود و طبق قانون شوراها و ماده ۷۱ قانون و بند یک و تبصره یک آن، نخستین وظیفه شورا انتخاب شهردار به‌مدت چهار سال است.

تبصره یک می‌گوید: شوراهای اسلامی شهر موظف است بلافاصله پس از رسمیت یافتن نسبت به انتخاب شهردار واجد شرایط اقدام نماید، بنابراین مهم‌ترین وظیفه شورا در همان روز اول و رسمیت یافتن، انتخاب شهردار بوده است.

حال اگر در جایی اعضای شورا بر اساس مطالبات و ارزیابی‌های دقیق و همفکری و مشارکت جمعی نتوانسته‌اند نسبت به انتخاب شهردار اقدام کنند با انتخاب سرپرستی برای شهرداری این وظیفه را موقتا انجام و بعد از آن با مطالعه‌ای عمیق و در کوتاه‌ترین زمان ممکن شهردار واجد شرایط را انتخاب کنند.

به نظر من شهردار خوب کسی است که طبق قانون و رعایت ضوابط و شرایط و متناسب با درجه شهرداری انتخاب، همراهی و مورد حمایت قانونی و همه‌جانبه قرار گیرد و قاعدتا کسی که واجد شرایط باشد با مسائل، مشکلات، بافت داخلی و اجرایی و نیروی انسانی شهرداری آشنا و از تجربه لازم و کافی در حوزه‌های مختلف شهرداری برخوردار باشد مفیدتر و موفقتر است.

در طول ۲۱ روز باید همه مراحل انجام و انتخاب اصلح صورت می‌گرفت اما امید است که فردی توانمند، مفید و کارآمد و متخصص و متعهد به امور معرفی و انتخاب شود و با حمایت جدب خدمت کند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی