سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 23 April 2024

همایش سرمایه گذاری دربخش انرژی خورشیدی با حضور مسئولین واقشار مختلف مردم درتالار شهر انار برگزار شد.

به گزارش ” انارما ” ؛ صادقی مدیر اجرای پروژهای انرژی خورشیدی در این همایش گفت :درشمال استان کرمان تابش انرژی خورشید بسیار مناسب است وبیش از ۳۰۰روز درسال انرژی آفتاب داریم.

وی افزود: هرمتر مربع بیش از ۵کیلو وات تابش داریم وهر ۵کیلو وات تقریبا ۶۰مترمربع فضا نیاز است وحدود ۳۰میلیون تومان هزینه دارد ودرطول ۳سال سرمایه اولیه برگشت داده خواهد شد.

در ادامه مهندس انارکی محمدی نماینده مردم انار و رفسنجان درمجلس شورای اسلامی گفت: درسال اقتصاد مقاومتی وتولید واشتغال می طلبد که انرژی جدید جایگزین انرژی فسیلی شود.

انارکی محمدی در ادامه گفت: از زمان استفاده از این انرژی مدیریت آب ها را در دست داریم و چاه ها و قنات ها را از مدار خارج میکنیم و کشاورزان و سرمایه داران باید برای این انرژی سرمایه گذاری کنند.

وی اظهار کرد: با وجود بحران آب درمنطقه ومیانگین سختی آب کشاورزی که حدود ۱۲هزار می باشد وبرداشت محصول پسته درهر هکتار بین ۴۰۰کیلوگرم کشت پسته دیگر توجیه اقتصادی ندارد .

نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس با اشاره به اینکه کم کم باید به فکر روی آوردن به صنعت بود تصریح کرد: دراین شهرستان با وجود انرژی خورشیدی که  بیش از ۳۰۰روزآفتاب درطول سال داریم می طلبد که از این نعمت خداداداستفاده بهینه شود.

قرار است انار به زودی باحضور سرمایه گذار میزبان پروژه ایجاد تولیدات وابسته به انرژی خورشیدی باشد.

پیش از این همایش در خردادماه امسال از دو طرح پایلوت(انرژی خورشیدی ۵کیلوواتی) که برای اولین بار در احمدآباد شهرستان انار اجرا میشود  به بهره برداری رسید.

گزارش :  فاطمه عبداللهی

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی