شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024

معاون بیمه کشاورزی استان گفت: ۶ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان غرامت به کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیر مترقبه که باغ ها و اراضی زراعی خود را در سال زراعی گذشته تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی قرار داده بودند، پرداخت شد

به گزارش ” انارما ” مهندس احمد زاده معاون بیمه کشاورزی استان کرمان در جلسه ای با حضور فرماندار ،رئیس جهاد کشاورزی شهرستان و دیگر مسئولین گفت:  در سال زراعی گذشته سطح بیمه باغ های شهرستان انار در سطح ۸ هزار و ۶۰۴ هکتار  بوده است.

وی اضافه کرد: در سال جاری نیز ۷ هزار و۷۴۹ هکتار بیمه کشاورزی در شهرستان انار انجام شده است که پس از کارشناسی و اتخاذ تصمیم در ستاد بیمه کشاورزی استان ،تخصیص اعتبار انجام خواهد شد.

به گزارش ” انارما ” ؛ ۶ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان غرامت در سال زراعی۹۵- ۹۴  برای خسارت محصولات کشاورزی پرداخت شده بود که عدم پرداخت به موقع غرامت خسارت محصولات کشاورزی و عدم تایید به موقع خسارت محصولات کشاورزی در سال زراعی  از جمله مشکلات موجود در خصوص بیمه کشاورزی است .

فرماندار انار در این جلسه  از مدیر کل بیمه کشاورزی استان باتوجه به شرایط اقلیمی کشاورزی شهرستان انار و خسارت ۲ سال اخیر محصول پسته شهرستان از مسئولین مربوطه خواستند تا غرامت مناسبی برای کشاورزان سختکوش این شهرستان که در سالجاری با وضعیت مالی بدی روبرو هستند در نظر بگیرند.

فرماندار انار افزود  شهرستان انار یک شهرستان کشاورزی و تک محصول می باشد و کشاورزان علاوه بر بهره‌گیری از نظر کارشناسان و متاسفانه با اقلیم نامناسب سال جاری با خسارت بالایی در محصول پسته روبرو شده اند که نیاز به حمایت دارند. 

احمدزاده معاون بیمه کشاورزی استان با بیان اینکه صندوق بیمه بانک کشاورزی تنها مرجع پرداخت خسارت به کشاورزان خسارت دیده از حوادث طبیعی است، ادامه داد: امیدواریم کشاورزان با رغبت بیشتر اراضی و محصولات کشاورزی خود را بیمه کنند تا در صورت نیاز بیمه به عنوان یک چتر حمایتی بتواند بخشی از خسارت آنها را جبران کند.

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

دانا سه‌شنبه 17 اکتبر 2017 - 2:56 ب.ظ

سلام وخسته نباشید به جناب فرماندار وهمه مسولین عزیز جهاد کشاورزی میشه اطلاع رسانی کنید کی خسارت ها واریز میشود وتشکر از انار ما

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی