پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024

استفاده شخصی از خودروهای دولتی نمونه ای از بی احترامی به قانون و مقررات است که متأسفانه شاهد این گونه بی نظمی ها در سطح شهرستان انار هستیم

به گزارش ” انارما ” ؛  در دو دهه قبل خودروهای دولتی موجود در دستگاه ها با وجود دارا بودن پلاک دولتی، عبارت “استفاده اختصاصی ممنوع” را نیز روی بدنه خود داشتند که این عبارت روی خودروهای دولتی پلاک شخصی نیز درج شده بود و نشان دولتی بودن آن خودروها بود و حرمت این جمله نیز از نظر شرعی مورد تاکید همه بود.

با تغییر در وضعیت و شکل پلاک خودروها، رنگ پلاک های دولتی نیز به قرمز تغییر یافت و سری حروف آن نیز «الف» انتخاب شد.

استفاده شخصی از خودروهای دولتی نمونه ای از بی احترامی به قانون و مقررات است که علی رغم نص صریح قانون و تاکید مسئولان مبنی بر عدم استفاده شخصی دستگاه های اجرایی از خودروها و امکانات دولتی، متأسفانه شاهد این گونه بی نظمی ها در سطح شهرستان انار هستیم.

برخی از دستگاههای دولتی خودروهایی را جهت استفاده رییس دستگاه یا کارکنان آنها در اختیارشان قرار میدهند تا برای استفاده در امورات اداری و دولتی مورد استفاده قرار بگیرد.

در مورد استفاده شخصی از این خودروها نظر شرعی مراجع این است که تابع مقررات دستگاه مربوطه میباشد.

یعنی ممکن است یک دستگاه،خودرو را فقط برای استفاده های غیرشخصی در اختیار افراد قرار دهد و دستگاهی دیگر خودرو را در اختیار فرد بگذارد برای هر گونه استفاده، مادامی که در آن پست حضور دارد.

اما روال رایج اینگونه خودروها همان استفاده های دولتی در زمان های اداری میباشد.

حال اگر خودرویی با پلاک قرمز دولتی را در ساعاتی غیر از ساعات اداری و در مکانهایی غیر از مکانهای مراجعه ی مسئولین دیدیم نمی توانیم به ضرس قاطع بگوییم که تخلف است اما به احتمال زیاد تخلف است.

حالا چه دندانپزشکی باشد چه در خیابان و سبزی و فروشی و یا حتی مسافرت به شهرهای همجوار از جمله شهربابک یا رفسنجان.

اما ممکن است دستگاهی در شهر انار باشد که خودرو را در اختیار فرد قرار داده باشد .

در این موارد هم از آنجایی که مردم از اینگونه مسائل اطلاع کافی ندارند و ممکن است شائبه ی سوءاستفاده از اموال دولتی پیش بیاید بهتر است مسئولین از آن پرهیز کنند.

انتهای پیام/

 

دیدگاه کاربران

اناری سه‌شنبه 17 اکتبر 2017 - 11:29 ب.ظ

دقیقا

محمد چهارشنبه 18 اکتبر 2017 - 8:34 ق.ظ

بنظر بنده اگر یک مسئول فعال و دلسوز باشد و خودرو شخصی هم نداشته باشد لازم است که خودرو دولتی در اختیار او بگذارند تا کارهای شخصی خودش را هم انجام بدهد. در بخش خصوصی هم اگر خوب نگاه کنید اکثر عمده مالکین یک واحد مسکونی و یک خودرو در اختیار نماینده خودشون قرارمی دهند تا بدون هیچ دغذغه ای به کارهای اونها بپردازه.اما اگر یک مسئولی کار نکنه و از امکانات دولتی هم سوء استفاده کنه هیچ مرجعی این کار رو قبول نداره.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی