سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 23 April 2024

جدای از تلاش های شایسته تحسین مسئولین و دست اندرکاران برای ادامه برگزاری این مراسم و پخش زنده آن ، هرساله برگزاری این مراسم با حواشی همراه بوده است…

به گزارش انارما ، چندسالی است که بصورت مستمر مراسم عزاداری اربعین حسینی در امامزاده محمدصالح (ع) شهرستان انار به صورت زنده و مستقیم از شبکه های تلویزیونی داخلی و خارجی پخش می شود و جلوه ای دیدنی از عزاداری مردم انار در عرصه جهانی به نمایش در می آید، جدای از تلاش های شایسته تحسین مسئولین و دست اندرکاران برای ادامه برگزاری این مراسم و پخش زنده آن ، هرساله برگزاری این مراسم با حواشی همراه بوده است.

اینکه در طول چندسال اخیر تنها یک مداح مشخص غیربومی بخش های اصلی مراسم را نوحه خوانی می کند ،هرساله با نارضایتی مداحان و اقشار مردم انار همراه می شود.

یکی از مداحان اناری در گفت و گو با انارما گفت:بخشی از فلسفه پخش زنده مراسم اربعین حسینی از شهرستان انار معرفی سبک عزاداری و ظرفیت های مذهبی این شهر است اما این کم لطفی است که در طول سال های اخیر برای مراسم اربعین حسینی یک مداح از شهری دیگر می آید و قسمت هایی از مراسم که پخش زنده می شود را خودش به تنهایی نوحه خوانی کند.

وی گفت: هرساله تعدادی از مداحان اناری  به شکل گزینشی و یا دعوتی برای مراسم اربعین انتخاب می شوند اما زمان محدودی که دوربین ها فیلمبرداری نمی کنند برای نوحه خوانی مداحان اناری فرصت اجرا داده می شود.

این مداح در ادامه گفت: این ساز و کار در حالی است که شهرستان انار دارای مداحان بسیار باتجربه و خوش صدا می باشد که برخی از این عزیزان در خارج از استان نیز برای اجرای مراسم دعوت می شوند.

در همین خصوص در روز های اخیز پیامکی  به برخی از مداحان اناری ارسال شده است که  با اعتراض تعدادی از مداحان اناری همراه بوده است.  در این پیام خطاب به مداحان آمده است:

“چنانچه مایل به تست نوحه خوانی اربعین حسینی می باشید جهت هماهنگی با سیمای کرمان نام خود را به همین شماره تا فردا ظهر دوشنبه اول آبان بفرستید لازم بذکر است جهت تست نوحه خوانی باید به صدا و سیمای کرمان مراجعه کنید و چنانچه قبول شدید با صلاحدید کارگردان برنامه ، روز اربعین به اجرای برنامه خواهید پرداخت.”

نقدی که بر این پیامک وارد است اینکه آیا شان مداحان اناری در حدی تنزل پیدا کرده که باید برای نوحه خوانی در مراسم اربعین خودشان برای (تست دادن) به صدا و سیمای کرمان بروند و حتی در صورت قبول شدن هم با صلاحدید کارگردان اجرای برنامه کنند؟

بر همین اساس اینگونه برداشت می شود که صدا و سیمای کرمان ساز و کاری را اتخاذ کرده تا امسال هم مداح مدنظر خودشان که غیربومی است در مراسم اربعین اجرای برنامه کند.

انتظار می رود که مسئولین امر که هرساله برای برگزاری این مراسم زحمات قابل تقدیری می کشند برای استفاده بیشتر از مداحان اناری در این مراسم تدبیری بیندیشند.

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

موافق اناری شنبه 28 اکتبر 2017 - 12:31 ق.ظ

چرو توهمه شهرها مداح های خودیشون می خونن اونوقت اناربایدفقط آقای…..راازکرمان بیارن برای اناری هابخونه
مداح های انار که لمس نیستن

محمد شنبه 28 اکتبر 2017 - 8:46 ق.ظ

فقط خواهش می کنم همشهریان گرامی و مداحان بومی عزیز اناری واقعیت ها را بپذیرند و هر تصمیمی را حمل بر پارتی بازی نکنند. بنده اناری هستم و حداقل دو بار در مراسم سینه زنی اربعین در امامزاده انار حضور داشته ام. بسیاری از شهرهای دیگر هم از مداحان غیر بومی استفاده می کنند. در مراسم اربعین انار هم در سالهای گذشته چندین مداح اناری نوحه خوانی کردند اما بعضی از آنها واقعا ضعیف بودند باید واقعیت را پذیرفت. مراسمی که می خواهد در سطح کشور پخش شود باید دارای یک سری ضوابط باشد. اگر یک مداح مطرح کشوری در مراسم انار شرکت می کند و باعث شور و نشاط در عزاداران می شود و توجه عموم مردم را به مراسم انار جلب می کند نباید این فرد را حذف کرد. مداحان اناری هم آنهایی که صدای خوبی دارند و تاثیر گذار هستند نباید از تست دادن واهمه ای داشته باشند.

فاطمه شنبه 28 اکتبر 2017 - 12:15 ب.ظ

اتفاقا ما که از تلویزیون تماشامی کنیم بهترین جذابیت این مراسم همین صدای مداح حسینخانی هست .انارهم مداحی که درسطح کشوری بتواندباشد راندارد ؛مداحان این روقبول کنید.واین مراسم روخراب نکنیدلطفا.

من هم مداحم شنبه 28 اکتبر 2017 - 3:45 ب.ظ

به جان خودم اقا ماکه اصلا خبر دارنمیشیم کِی میان تست میگیرن اخرشم میگن تست گرفتیم مداح انتخاب کردیم.همش بازی میشه رییس کانون مداحا هرکی دلش خواست انتخاب میکنه

محمد شنبه 28 اکتبر 2017 - 6:59 ب.ظ

شما اناریا چقدر گف دارید عق عق عق

قاسم شنبه 28 اکتبر 2017 - 10:47 ب.ظ

فقط مداح اناری

نفیس شنبه 28 اکتبر 2017 - 11:41 ب.ظ

انار ما خییلی مداحا خوبی داره…اخلاق بدی که دست اندرکاران دارن اینه غریب پسند هستن..پولشونو به غریبه میدن ولی به اناری خودشون نمیدن واقعاااا براشون متاسفم

ناشناس یکشنبه 29 اکتبر 2017 - 7:19 ق.ظ

برای چه پولی که برای مداحی از تلویزیون پخش میشه در خود شهر خرج نشود؟

همشهری یکشنبه 29 اکتبر 2017 - 11:29 ق.ظ

آقای محمد … کدوم مداح کشوری … آقای حسین خانی کجا کشوریه … کجا آقای حسین خانی شور میده و جلب توجه می‌کنه … اگه مردم راضی هستند چرا سال به سال جمعیت ریزش داره … دوست عزیز هیچ کدوم از نوحه خون‌های اناری ترسی از تست دادن ندارن بلکه با اصل کار مخالفن … چرا یزد تست نمی‌گیره و طول محرم تمام نوحه خوناش دارن از طریق صدا و سیما می‌خونن … شما هم لطفاً کمی انصاف داشته باش … در ضمن هر موقع یه مداح کشوری اومد انار ماهم قبولش داریم…

ناشناس یکشنبه 29 اکتبر 2017 - 3:53 ب.ظ

مداح این نیست که فقط در هیئت مداحی کنه باید مصیبت هم بلد باشد باید قدرت بیان قوی داشته باشه مهم این نیست اناری باشه یا غیر بومی مهم اینه مراسم حسینی خوب برگذار بشه.البته نظر شخصی منه نظر مخاطبین هم محترمه

اناری یکشنبه 29 اکتبر 2017 - 6:16 ب.ظ

اخه همون دهه اول دست شما مدهحان هستش چه گلی به سر میزنید

شاهین دوشنبه 30 اکتبر 2017 - 5:52 ب.ظ

یاد بیاریید روزی که همین مداح در هیئات گلشن مداحی میکرد از کی گلشن کشور شده که اقا زاده کشوری شدند البته من از طرف دارهای صدای ایشان هستم ولی انار خودمون هم کم مداح خوب نداره

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی