جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024

رئیس‌جمهور باید بیشتر مواظب خودش باشد، این مسائل کوچک ارزش ندارد که اعصابش را به خاطر آنها خرد کند، زبانم لال یک وقت مریض می‌شود، در ایران هم که خرج دوا و دکتر خیلی زیاد است.

به گزارش ” انارما ” ، موضوع انشا: چگونه باید مشکلات را پشت سر گذاشت؟

باز هم آقا معلم در این اوضاع نابه‌سامان و تحریم‌ها و تهدیدهای پیاپی ترامپ، به ما یک موضوع انشا داد که باعث می‌شود ذهن ما از مسائل مهم کشوری دور بماند.

ما خواستیم با آقا معلم حرف بزنیم که انقدر در مسائل سیاسی و آینده ما دخالت نکند، اما اصغر طبق معمول ترسید و گفت آقا معلم به خاطر شیطنت و تنبلی بچه‌ها اعصابش ضعیف است.

ما به خانۀ اصغر اینها رفته بودیم؛ اسکندر، برادر اصغر دوباره بیکار و خانه‌نشین شد، او به ما گفت که در تلگرام خوانده است رئیس‌جمهور به صدای شاتر دوربین حساس است و فقط دو خبرگزاری که دوربینشان شاتر ندارد و روی مُخ نیستند می‌توانند پیش رئیس‌جمهور بروند.

مادربزرگ اصغر نگاهی به برادر اصغر کرد و گفت: مگر تو نمی‌دانی این روزها اعصاب رئیس‌جمهور خیلی ضعیف شده است، بدبختی‌ها که فقط تورم و مسکن و بیکاری و ازدواج و نان نداشتن مردم نیست، ترامپ و برجام و تحریم‌ها را کجای دلش بگذارد.

ما موضوع انشایمان را به مادربزرگ اصغر گفتیم، او می‌گوید که ایران کلاً طوری طراحی شده که نمی‌شود در آن مشکلات را پشت سر گذاشت، بلکه باید هی بدوی تا آنها را بگیری، این عکاس‌ها هم اصلاً درک نمی‌کنند و هی الکی چیلیکو تیلیک دکمه را فشار می‌دهند و اعصاب آدم را خط خطی می‌کنند.

مادربزرگ اصغر به ما و اصغر و چنگیز و اسکندر برادر اصغر گفت: رئیس‌جمهور باید شب به شب گل‌گاو زبان دم کند و بخورد تا اعصابش کمی آرام شود، مگر ما بدبخت بیچاره‌ها چه کار می‌کنیم، شب‌ها گل‌گاو زبان می‌خوریم و ریلکس می‌کنیم و به هیچ غم دنیا و آب و نان فردایمان فکر نمی‌کنیم.

مادربزرگ اصغر به برادر اصغر چپ چپ نگاه کرد و ادامه داد: آدم با خوردن گل‌گاو زبان کم کم به آن معتاد می‌شود، این اعتیاد از اعتیاد به تریاک خیلی بهتر است، شاید هم رئیس‌جمهور به دولت دستور داد تا گل‌گاو زبان را به جای تریاک دولتی کنند.

مادربزرگ اصغر می‌گوید: رئیس‌جمهور باید بیشتر مواظب خودش باشد، این مسائل کوچک ارزش ندارد که اعصابش را به خاطر آنها خرد کند، زبانم لال یک وقت مریض می‌شود، در ایران هم که خرج دوا و دکتر خیلی زیاد است.

ما فکر می‌کنیم حق با مادربزرگ اصغر است، او معتقد است روزگار مردم همین‌طوری خودش می‌گذرد و مردم خودشان باید فکر خودشان باشند، هی نباید همۀ کارها را به گردن رئیس‌جمهور انداخت، او تازه از دردسرهای دوران انتخابات راحت شده است و نیاز دارد مدتی را استراحت کند، مردم نباید دردسر او را بیشتر کنند.

مادربزرگ اصغر می‌گوید کار کردن در این مملکت باید حساب و کتاب داشته باشد.

ما و اصغر و چنگیز از رئیس‌جمهور خواهش می‌کنیم زیاد به فکر ما نباشد، ما یک جوری زندگی می‌کنیم، لطفاً به خاطر ما اعصابشان را خراب نکنند، والا ما که راضی به این همه زحمت نیستیم، همین قدر که به ما محبت دارد برایمان کافی است.

این بود انشای ما

م. ناخوش‌احوال

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی