شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024

قائم‌مقام صندوق بیمه کشاورزی ایران گفت: در مجموع محصولات یک‌میلیون و ۱۵۰ هزار کشاورز را در سطح کشور بیمه کردیم و بیش از یک میلیون نفر درخواست خسارت داشتند که این صندوق با تمام توان در حال حمایت است.

به گزارش ” انارما ” ؛ محمدابراهیم حسن‌نژاد قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور در جلسه پیگیری غرامت بیمه کشاورزان که با حضور امام جمعه انار ،فرماندار ، نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس، سعیدی ریاست سازمان جهادکشاورزی و مدیر عامل بانک کشاورزی استان در راستای  کار کارشناسی و پرداخت واقعی غرامت حق بیمه کشاورزان شهرستان انار قول مساعد داد و اظهار داشت: در مجموع در شهرستان انار در سال زراعی ۹۵ مبلغ ۲۳ میلیارد ریال حق بیمه دریافت و ۵۸ میلیارد ریال پرداخت شده است.

قائم‌مقام صندوق بیمه کشاورزی ایران افزود: بیمه کشاورزی با بیمه‌های دیگر تفاوت دارد و برای پشتیبانی و حمایت از کشاورزان تشکیل شده و هر ساله به ۹۰ درصد از کشاورزان پرداخت خسارت دارد.

وی گفت: در مجموع محصولات یک‌میلیون و ۱۵۰ هزار کشاورز را در سطح کشور بیمه کردیم و بیش از یک میلیون درخواست خسارت داشتند که این صندوق با تمام توان در حال حمایت است.

حسن‌نژاد بیان کرد: برای تامین اعتبار صندوق با وزیر جهاد کشاورزی و معاون اول رئیس جمهور صحبت شده و در حال پیگیری هستیم.

قائم‌مقام صندوق بیمه کشاورزی ایران گفت: در شهرستان انار بیش از ۲۳ هزار هکتار باغ‌های مثمر پسته وجود دارد و سال‌های قبل حتی تا ۳۰ هزار تن پسته در این شهرستان تولید و عرضه می‌شد، اما چند سالی است که بر اثر نوسانات دمایی و تگرگ، خسارات فراوانی به این بخش وارد شده و امسال کمتر از ۷ هزار تن محصول برداشت شده است.

حسن‌نژاد ابراز داشت: در شهرستان انار حدود ۸ هزار هکتار از باغات پسته زیر پوشش بیمه است، کشاورزان این شهرستان در رابطه با بیمه کردن محصول خود در کشور پیشرو هستند، بنابراین صندوق بیمه هم وظیفه دارد از این کشاورزان نهایت حمایت را انجام دهد.

وی ادامه داد: امسال نیز کشاورزان مطابق بیمه‌نامه خود از سوی بیمه مورد حمایت قرار خواهند گرفت و برای رفع مشکلات و نگرانی‌های آنها تلاش می‌کنیم.

شایان ذکر است خشکسالی، سرمازدگی و گرمازدگی‌های متوالی و چندین ساله موجب خسارات چند ساله به محصول پسته شهرستان شده و از مشکلات کشاورزان منطقه در استمهال وام‌ها و دریافت غرامت بیمه کشاورزی است که مسؤولان شهرستان درخواست دارند در پرداخت حق بیمه کشاورزی شهرستان نهایت مساعدت را مسوولان کشور داشته باشند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی