پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024

طبق تصویب ستاد تنظیم بازار افزایش ۱۵ درصدی قیمت نان از ابتدای آذر در تهران اعمال می‌شود و برای شهرستان‌ها و استان‌های دیگر، طبق روال چند سال اخیر، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها تصمیم می‌گیرند.

به گزارش پایگاه خبری ” انارما ” ، با توجه به این‌که طی سه سال گذشته با وجود افزایش هزینه‌های تولید مانند هزینه‌های کارگری قیمت نان افزایش نیافته بود، ستاد تنظیم بازار مصوب کرد در کشور حداکثر تا ۱۵ درصد قیمت انواع نان بدون تغییر وزن چانه و با شرایط کنونی تولید، افزایش یابد که این قیمت‌ها از ابتدای آذرماه اجرایی می‌شود.

طبق تصویب ستاد تنظیم بازار افزایش ۱۵ درصدی قیمت نان در  شهرستان‌ها و استان‌های دیگر، طبق روال چند سال اخیر، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها تصمیم می‌گیرند. 

همچنین قرار نیست در وزن چانه نان تغییری صورت گیرد و شرایط و وضعیت تولید نان مانند سابق خواهد بود.

 

قیمت احتمالی انواع نان در شهرستان انار  از ابتدای آذر

با توجه به قیمت کنونی “نان کرنو” با وزن چونه ۴۵۰ الی ۴۶۰ گرم حداقل ۴۰۰ تومان، “نان سنگک” با وزن چونه ۶۵۰ گرم مبلغ ۱۲۵۰ الی ۱۵۰۰ تومان، “نان لواش” با وزن چونه ۱۰۰۰ گرم (بصورت کیلویی) ۲۵۰۰ تومان و “نان تافتون” با وزن چانه ۴۵۰ گرم مبلغ ۴۰۰ تومان در انار تعیین شده است، بنابراین با احتساب افزایش ۱۵درصدی، احتمالا قیمت نان کرنو به (۴۶۰ تومان، نان تافتون به ۴۶۰ تومان و نان لواش به صورت کیلویی ۲۸۷۵ تومان خواهد بود. 

البته این نرخ‌ها بر اساس افزایش ۱۵ درصدی به قیمت فعلی محاسبه شده و قطعی نیست.

افزایش کیفیت نان رویایی نافرجام

پس از گذشت سه سال نانوایان خواستار افزایش قیمت نان بودند مکرر با درخواست‌های آن‌ها مخالفت می‌شد، سرانجام موفق به جلب نظر دولت در این باره شدند و مجوز افزایش ۱۵ درصد قیمت نان را کسب کردند.

از آغاز فاز نخست هدفمندی یارانه‌ها تا کنون، قیمت نان چند بار اصلاح شده، اما کیفیت آن تغییری نکرده است.

کیفیتی که از دیرباز مصرف کنندگان همیشه نسبت به آن معترض بودند و گلایه داشتند، این عدم کیفیت حتی با هدفمندی نیز اصلاح نشد و همان روند سابق ادامه داشت و همچنان مصرف کنندگان با نان‌های نیم سوخته، خمیر و بدون کیفیت مواجه بودند و تنها باید هزینه بیشتری برای خرید نان صرف می‌کردند.

حرف آخر…

در این گیرودار، در حالی‌که از یک‌سو، نانوایان عدم کیفیت مطلوب آرد را عامل اصلی این ماجرا می‌دانند و بهداشتی‌ها، استفاده بیش از حد نمک و برخی افزودنی‌ها را؛ وزیر جهاد کشاورزی مدعی است مردم ایران بهترین نان را در هزاران سال گذشته تولید می‌کنند و نمک هم نمی‌زنند.

باید منتظر ماند و دید از ابتدای آذر و با افزایش قیمت نان، چه تغییری در قیمت و کیفیت نان در نانوایی‌های آزادپز رخ خواهد داد؟

 
نکته‌ای بعد از پایان سخن

مسئله‌ای که با همه کوچکی خود، گاهی حوادث بزرگ را رقم می‌زند، جدال بر سر پول‌خرد است و دردسرهای بعدی آن.رند نبودن قیمت نان است که همواره موجب بروز دردسرهای فراوان برای مردم می‌شود و جا دارد مسئولان مربوطه پیرامون آن تدبیر شایسته‌ای بیندیشند.
انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

فففففف دوشنبه 20 نوامبر 2017 - 3:34 ب.ظ

مگر کرایه تاکسی گرون میکنن،ماشین از پراید تبدیل به بنز میشه؟؟؟؟

ناشناس دوشنبه 20 نوامبر 2017 - 3:43 ب.ظ

علی لعنت الله علی المسئولین بی مسئولیت و نالایق

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی