پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024

امام جمعه انار گفت بسیج مى‌تواند به سرعت در مقابل انواع مختلف بحران‌ها تغییر شکل دهد و تجدید سازمان نماید و سریعاً براى انجام مأموریت‌هاى محوله در شرایط متفاوت و مواجه شدن با موقعیت‌هاى گوناگون آماده گردد.

به گزارش ” انارما ” ؛  صبح امروز حجت الاسلام منتظری در گردهمایی بسیجیان شهرستان انار به مناسبت گرامیداشت ۵ آذر سالروز تاسیس بسیج مستضعفین به فرمان امام راحل در ناحیه مقاومت بسیج برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر بسیج به ویژه شهدای مدافع حرم اظهار داشت: دفاع مقدس نخستین عرصه‌اى بود که بسیج باید در آن به ایفاى نقش‌ می‌پرداخت. انقلاب نوپاى اسلامى هنوز فرصتى براى نظم بخشیدن به اوضاع داخلى خود نیافته بود که حمله خارجى نیاز به یک آرایش نظامى منسجم را در صدر اولویت‌هاى کشور قرار داد.

حجت الاسلام منتظری گفت پس از جنگ و پایان یافتن حضور نظامى بسیج در جبهه‌ها این ظرفیت عظیم شکل‌گرفته و با تکیه بر توان مردمى، نیاز روز کشور را شناسایى کرده و وارد عرصه سازندگى شده است و جبران خسارات بر جا مانده از هشت سال جنگ تحمیلى نیازمند مشارکت مردم بود و الگوى بسیج با سربلندى از آزمون قبلى وارد این عرصه تازه شد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد یکى از نخستین برنامه‌هاى شکل‌یافته در بسیج، فعالیت‌هاى فرهنگى است به شکلى که از ابتداى جنگ تحمیلى نشانه‌هاى این برنامه‌ریزى در قالب فعالیت‌هاى تبلیغى، عقیدتى و فرهنگى دیده مى شود و پس از دفاع مقدس این فعالیت‌ها رشد بیشترى یافت و در دوران جدید به‌واسطه گسترش رسانه‌ها و ارتباطات شدت بیشترى پیداکرده است.

حجت الاسلام منتظری بیان داشت  از خصوصیات بارز سازمان عظیم و شجره طیبه‌ى بسیج این است که مى‌تواند به سرعت در مقابل انواع مختلف بحران‌ها تغییر شکل دهد و تجدید سازمان نماید و سریعاً براى انجام مأموریت‌هاى محوله در شرایط متفاوت و مواجه شدن با موقعیت‌هاى گوناگون آماده گردد و همچنین سرعت عمل در کنار استحکام و انسجام روحى، وحدت اعتقادى، صفات روحى و مشخصه‌هاى فردى و اجتماعى متعالى و متکامل از دیگر ویژگى‌هاى بسیج مى‌باشد که بسیج را به تکیه‌گاهى مستحکم و رکن مطمئنى در امنیت ملى کشور تبدیل نموده است.

وی تصریح کرد بسیج فرهنگیان، بسیج مهندسین، بسیج جامعه پزشکى، بسیج اساتید و سایر اقشار و آحاد بسیج هر کدام وظیفه و رسالت مهمى در جهت تحرک‌بخشى در قشر مربوطه براى حرکت بزرگ اسلامى در حمایت از انقلاب را در آن بخش بر عهده دارند.

امام جمعه انار خاطر نشان کرد انقلاب اسلامى ایران پدیده مبارکى است که بر اساس تعالیم اسلامى شکل‌گرفته و بر مبناى همین بینش، ضرورت مقابله با ظلم و ستم را در هر شرایطى مورد تأکید قرار مى‌دهد. به تبع آن، یکى از اصول اساسى نظام، نفى هرگونه سلطه گرى و سلطه پذیرى است، بسیج با استفاده از هنر بزرگ خود که روشن نمودن فضاهاى تاریک و مرموز سلطه‌جویى استکبار است توانسته از ابتداى انقلاب، سلطه‌گرى استکبار در جمهورى اسلامى ایران را با رهبرى مدبرانه ولایت امر سد نماید و از آن‌جا که ظلم‌ستیزى و نفى سلطه با ضمیر آنان عجین گشته است، پذیرش هرگونه دخالت بیگانگان در امور داخلى کشور خود را مردود شمرده است این هوشیارى سیاسى، با اتکاء به مکتب حیاتبخش اسلام، بسیج را متمایز از سایر بخش‌هاى حکومت نموده است.

وی با اشاره به پیروزی های اخیر جبهه مقاومت اظهار داشت: این پیروزی ها همه مدیون حضور مردم و بسیج مردمی در محور مقاومت است. اگر حضور بسیج مردمی در لبنان و سوریه و عراق نبود امروز شاهد پیروزی بر رژیم صهیونیستی و داعش نبودیم. بسیج مردمی به فرمان مرجعیت شکل گرفت و پیروزی های بسیاری را به دنبال داشت.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی