پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 18 April 2024

یادواره شهید سیداحمدصابری از شهدای فرهنگی شهرستان انار شامگاه جمعه ۲۲ دی ماه در رواق امامزاده محمدصالح(ع) انار برگزار شد.

به گزارش انارما، یادواره شهید سیداحمدصابری از شهدای فرهنگی شهرستان انار شامگاه جمعه ۲۲ دی ماه در رواق امامزاده محمدصالح(ع) انار برگزار شد.

شهید سیداحمد صابری جزو ۱۳ شهید امور تربیتی در استان کرمان است.

مشخصات شهید :

نام و نام خانوادگی: سیداحمد صابری

سال تولد: ۱۳۴۰

محل تولد: شهرستان انار استان کرمان

سال ورود به امور تربیتی: ۰۱/۰۷/۱۳۶۵

مدرک تحصیلی: دیپلم

محل اشتغال: مربی امور تربیتی مدرسه

تاریخ اعزام به جبهه: ۱۳۶۱

محل اعزام: شهرستان انار استان کرمان

نحوه شهادت: جهاد در جبهه‌های حق علیه باطل

تاریخ شهادت: ۱۳۶۶

محل شهادت: کربلای چهار

محل دفن شهید: شهرستان انار

مدت حضور در جبهه: ۵ سال

زندگی‌نامه شهید:

معلم شهید سیداحمد صابری در سال ۱۳۴۰ در شهر انار و در خانواده‌ای مؤمن و متعهد دیده به جهان گشود و در همان اوایل طفولیت و در سن شش ماهگی پدر بزرگوارش را از دست داد و زندگی خود را به دور از سایه الطاف پدرانه شروع نمود.

وی تحصیلات ابتدائی خود را در دبستان سعدی انار آغاز نمود همزمان با تحصیل، سخت کار می‌کرد و کار و دانش را با هم درمی‌آمیخت.

شهید والامقام در سال ۱۳۶۰ موفق به اخذ مدرک دیپلم گردید و کار خود را به عنوان معلم امور تربیتی در دبستان سعدی و راهنمایی شهید آیت ا… صدوقی آغاز نمود و انجام امور تربیتی و پرورشی با روحیه او سازگاری کامل داشت چرا که او دلسوخته اسلام بود و آرزویش این بود که بتواند مروج دستورات مبین اسلام باشد و روح نوجوانان را با دستورات و آیین آسمانی اسلام آشنا سازد و هم‌کلام شدن با دانش‌آموزان برایش مسرت‌بخش بود. شهید صابری در سال ۱۳۶۱ به خدمت سربازی مشغول شد.

وی در تاریخ ۲۰/۰۲/۱۳۶۵، به فراگرفتن شنا و قایق‌سواری مشغول و سپس در اهواز و در کنار سد دز مبارزات خود را بر علیه رژیم بعثی عراق که آن روزها متجاوز به حریم کشور عزیزمان ایران شده بود، آغاز کرد و در همان عرصه در عملیات کربلای ۴ عاشقانه شاهد شهادت را در آغوش کشید و به سوی حق شتافت.

پیکر مطهر این شهید به مدت ۹ سال مفقودالاثر بود و بالاخره پیکر پاک این کبوتر مهاجر پس از گذشت ۹ سال دوری به سوی زادگاهش روانه گشت و در سال ۱۳۷۵ در جوار قبور مطهر دیگر شهدای این شهرستان در امامزاده محمدصالح (ع) به خاک سپرده شد. «روحش شاد و یادش گرامی باد»

وصیت‌نامه شهید:

به نام یگانه خالق هستی خداوند قادر متعال که همه ما را از نیستی به هستی آفرید و با سلام به پیشگاه منجی عالم بشریت امام زمان (ع) و رهبر کبیر انقلاب و همه شهدای عزیز و اسیران گرامی، معلولین و مجروحین محترم.

خدمت والده مهربان و خوبم و خواهر عزیزم سلام فراوان عرض می‌کنم؛ امید است که حال شریف و مبارک شما خوب باشد و انشاءالله تمام اوقات زندگی را به خوبی و سلامتی بگذرانید و از همه‌ بلیات مصون و محفوظ باشید.

تنها خواهشی که دارم این است که در هنگام نماز دعا برای سلامتی آقا و مولایمان امام زمان (عج) و رهبر عزیز و آزادی اسرا و سرنگونی صدام و حزب بعث و سلامتی و پیروزی نهائی رزمندگان را فراموش نفرمایید زیرا دعایی که از سوز دل و از اعمال قلب سرچشمه بگیرد حتماً مورد اجابت خدا قرار می‌گیرد و مستجاب می‌شود.

از برادران و خواهران عزیزم، تمنا دارم که والده را تنها نگذارند و حتی الامکان به او سربزنید و از او خبر سلامتی را کسب کنید که بر همه ‌شما لازم و واجب است و مبادا روز خود را به شب برسانید و از او خبر نگرفته باشید.

همه شما را به تقوای الهی و نمازهای جماعت و نماز عبادی، سیاسی جمعه سفارش می‌کنم.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی