پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: آرسنیک آب شهرستان های انار و رفسنجان بیش از ۱۵ برابر استاندارد جهانی است.

به گزارش ” انارما ” ، احمد انارکی‌محمدی عصر شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان رفسنجان که در بخش کشکوئیه برگزار شد، اظهار داشت: اوضاع اقتصادی کشور خوب نیست و دلایل آن را نمی‌توانیم یکی‌یکی باز کنیم، اما در یک کلام باید بگوییم زیرساخت‌ها باید آماده شده و اقتصاد، اشتغال و درآمد باید براساس اصولی انجام شود تا کار به نتیجه برسد.

وی با انتقاد از کارهای غیرکارشناسی، تصریح کرد: امروزه چند طرح در شهرستان داریم که موفق به اجرای آن نشدیم به طور مثال کارخانه آلومینیوم هنزاء در منطقه کشکوئیه مشکلاتی دارد و بیشترین بحث آن در مورد فاینانس است و اگر این موضوع حل شود بحث آب نیز حل می شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بانک صنعت و معدن قبول کرده که این کار را ضمانت کند، چینی ها هم پای کار هستند اما کامل شدن این چرخه زمان می برد.

انارکی محمدی در ادامه تصریح کرد: آرسنیک آب های شهرستان انار و رفسنجان بیش از ۱۵ برابر استاندارد جهانی است، اما گزارشی ندادیم و همیشه محافظه‌کاری شده و مردم را آگاه نکردیم.

وی بیان داشت: هر کسی می خواهد هر طرحی را در شهرستان انجام دهد و سرمایه گذاری کند حتما باید برای راه‌اندازی یک کارخانه مشاوره صورت گیرد و توجیه آن طرح مطرح شود و حتی از نظرات کارشناسی دانشگاهیان استفاده شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۱۱ هزار چاه غیرمجاز در استان کرمان وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد حدود ۳۷ حلقه چاه در رفسنجان هستند که باید برای آنها چاره اندیشی شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به تسهیلات اشتغالزایی نیز اشاره و بیان کرد: مجلس هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای این تسهیلات اختصاص داده که نسبت به جذب آن به ویژه در صنایع پایین دستی و بسته‌بندی می‌توان جذب کرد.

وی با اشاره به مشکلات قیر برای دهیاری ها و شهرداری های شهرستان اضافه کرد: در حال حاضر ۲۷۰ هزار متر کار آماده داریم که زیرسازی کردیم اما قیر آن داده نشده که امیدواریم در یک ماه این کار انجام شود.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی