سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 23 April 2024

مسئولین شهرستان در این جلسه ضمن تشریح وضعیت شهرستان خواسته های خود را از مجموعه دولت در حضور وزیر ورزش و جوانان مطرح کردند…

به گزارش انارما ، عصر امروز پنجشنبه ۱۲بهمن جلسه شورای اداری شهرستان انار با حضور سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در تالار شهر انار برگزار شد.

مسئولین شهرستان در این جلسه ضمن تشریح وضعیت شهرستان خواسته های خود را از مجموعه دولت در حضور  وزیر ورزش و جوانان مطرح کردند.

در این جلسه ابتدا زهرودی فرماندار انار با بیان برخی از مشکلات شهرستان از وزیر ورزش خواست تا با  با وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تحقق موضوع تمدید سه ساله وام های کشاورزان اناری با توجه به خسارتی که امسال به محصولشان وارد شده رایزنی کند.

وی همچنین وضعیت اماکن ورزشی شهرستان انار را مطلوب ندانست و گفت: از وزیر محترم تقاضا داریم در خصوص ساماندهی چمن و سالن های ورزشی انار مصوباتی را داشته باشند.

فرماندار انار  همچنین با اشاره به بحران تک محصولی انار گفت: باید هرجه سریعتر با عنایت دولت تدبیر و امید زمینه برای سرمایه گذاری صنعتی در شهرستان انار فراهم شود.

زهرودی همچنین در خصوص تعمیرآسفالت معابر سطح شهر و روستاهای اطراف از وزیر خواست تا زمینه را برای اختصاص قیر رایگان برای شهرستان فراهم کند.

وی در پایان راه اندازی خانه جوان در شهرستان انار از دیگر خواسته های اساسی حوزه ورزش و جوانان شهرستان عنوان کرد.

 

در ادامه جلسه حجت الاسلام منتظری امام جمعه انار وضعیت فعلی شهرستان را مطلوب ندانست و گفت: با ادامه روند فعلی شهرستان انار در شرف نابودی خواهد بود و از مجموعه دولت برای رهایی شهرستان انار از بحران تک محصولی و خشکسالی کمک میخواهیم.

وی از مجموعه صنایع مس ایران به دلیل عمل به تعهداتش در احداث اماکن ورزشی در شهرستان انار تشکر کرد و گفت:بخشی از تعهدات شرکت مس در انار عمل شده و امیدواریم بخش دیگری از آن که احداث یک سالن ورزشی مجهز بود هم تحقق یابد.

وی با اشاره به غنی بودن شهرستان های شهربابک و رفسنجان از لحاظ منابع معدنی گفت: یقینا این شهرستان ها با وجود معادن مس با مشکل روبه رو نخواهند شد اما شهرستان انار از این شرایط مطلوب بهره مند نیست و با خطر جدی بحران مهاجرت رو به رو است و بر این اساس باید طرح های صنعتی وابسته به مس در شهر انار احداث شود.

حجت الاسلام منتظری در ادامه با بیان اینکه انار از سال ۸۸ شهرستان شده است گفت: در زمینه امکانات ورزشی از زمانی که انار به شهرستان ارتقا پیدا کرده تاکنون تنها نام شهرستان را یدک میکشیم و متاسفانه دلخوشی جوانان انار در زمینه ورزشی به حدی تنزل پیدا کرده که باید از افتتاح یک چمن مصنوعی کوچک که امروز افتتاح شد خوشحال شویم.

وی در پایان از وزیر ورزش و جوانان خواست تا با رسیدگی به مطالبات جوانان  احداث چندین طرح ورزشی را در شهرستان انار مصوب کند.

در ادامه چلسه احمد انارکی محمدی نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کم توجهی مسئولین و دولت های وقت به شهرستان انار در گذشته گفت: نامه ای سرگشاده از کمبود ها و نیازهای شهرستان انار در بخش های مختلف که به امضای امام جمعه شهرستان رسیده تهیه شده که به وزیر جهت پیگیری مطالبات داده خواهد شد.

وی به خسارت سرمازدگی ۷۵درصدی محصول پسته مردم انار در سال زراعی اخیر اشاره کرد و گفت: با مساعدت وزیر باید بانک های مربوطه برای کشاورزان شرایطی فراهم کنند تا آنها بتوانند با تمدید وام های خود شرایطشان بهبود یابد.

انارکی محمدی به پروژه عظیم انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان اشاره کرد و گفت: ۳۰۰میلیون متر مکعب انشعاب برای منطقه اختصاص یافته است که در محل بندر گچین آب شیرین کن این طرح نصب می شود و قریب ۴۰درصد آب شیرین و مابقی به دریا برگردانده می شود که آب شیرین  به مناطق سیرجان،انار ورفسنجان منتقل می شود که بودجه ای قریب ۶هزارمیلیارد تومان برای این پروژه برآورد شده که با همکاری بخش خصوصی و کارخانجات و معادن دولت این بودجه تامین خواهد شد.

وی به سفر وزیر جهاد کشاورزی به رفسنجان اشاره کرد و گفت:در جریان این سفر که صبح امروز به رفسنجان انجام شد مطالبات کشاورزان انار را نیز با وزیر در میان گذاشتم.

انارکی در پایان از سفر وزیر صنعت و معدن به سرچشمه رفسنجان در روز جمعه خبر داد و گفت: امکان دارد ایشان در شهرستان انار هم ساعاتی حضور یابند.

انتهای پیام/

 

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی